BAB 10: Pengakhiran

47 4 0
                                    

Tiba-tiba...
Muncul dua lembaga berwajah hodoh. Mereka memandang Tiara dengan penuh kebencian. Tiara menggigil ketakutan. Lembaga itu cuba mencapai tangan Tiara.
" Jom ikut kami Tia." Kata lembaga berwajah hodoh itu tanpa membuka mulut. Tiara menggeleng.
" no! Saya takkan ikut!"
Lembaga yg satu lagi cuba mencakar badan Tiara. Tiara mengaduh kesakitab pabila badannya ditembusi oley kuku tajam. Khai mencapai pisau yg di bawa dan cuba menyembelih leher Tiara. Tiara menjerit kesakitan!
" Arghhh!!!!!"

*****

" Arghhh!!!!!"
Itu bukan ke jeritan Tia? Getus hati Yuna tiba tiba. Dia risau sekiranya Tiara mati di tangan Bella dan Khai.
" Rin! Tu bukan.." kata kata Yuna terhenti apabila melihat kelibat lembaga hitam melintas di hadapan mereka.
Semua yg ada di situ berhenti. Lembaga itu melintas dan ketawa berdekah dekah.
" hahaha!! Hihihihi!! Hehehehe!!"
" To..long.. ssaya..." suara itu amat dikenali oley Rin dan Yuna. Pantas mereka berdua berlari dan masuk ke tengah hutan.

*****

Leher Tiara dikelar. Darah memancut keluar. Bella dan Khai ketawa terbahak bahak merasakan perkara tu lucu seperti melihat maharaja lawak.
" hahaha!!" Bergema nyaring ketawa mereka 2 beranak.
Tiara semakin lemah. Pisau yg d tangan Khai diberi kepada Bella. Bella tayang senyuman seram untuk Tiara. Tiara terketar ketar.
ZAP!!
Pisau itu melibas perut Tiara. Terburai isi perutnya.
" Berhenti!!!!"
Khai dan Bella menoleh ke arah suara tersebut.

*****

" kite dh nk dekat. Hati hati." Pesan Rin kpd Yuna dan polis yg menyertai mereka.
" hahaha!!" Bergema ketawa tersebut. Mereka makin mencepatkan langkah.
Tiba di tengah hutan Angker, Rin melihat Tiara mengaduh kesakitan. Kelibat Bella dan Khai memegang pisau turut menyapa pandangannya. Khai memberi pisau kepada Bella.
Bella melibas pisau ke arah perut Tiara.
Darah memancut keluar!!😱
Terburai isi perut Tiara.
Tanpa ditegah, Rin dan Yuna menjerit serentak!
" Berhenti!!!!"

*****

" oh.. time yg tepat! Come and join us Rin.. Yuna.. see your friend.. Tiara.. haha!!" Gelak Bella.
Bella berdiri di hadapan Tiara. Dia menusuk pisau pada leher Tiara. Tiara menjerit kesakitan. Dia merasakan badannya makin lemah. Khai pula hilang entah ke mana.
Tiba tiba bunyi tembakan di lepaskan ke arah Bella namun peluru itu tembus dan terbenam ke dalam hati Tiara. Darah membuak buak keluar dari mulut gadis itu. Dia menggelupur kesakitan. Tak lama kemudian dia berhenti menggelupur.

Semua mata memandang ke arah malaun yg melepaskan tembakan tadi. Kelihatan Inspektor Razlan memegang pistol. Tiba tiba Rin terlihat kelibat Khai yg baru keluar dari badan Inspektor Razlan.
Inspektoe Razlan pengsan serta merta.

Rin dan Yuna pergi mendapatkan Tiara yg sedang nazak.
" Tia.." ujar Rin.
" Rin.. Yuna.. Sssaya.. nak.. mminta.. maaf.. saya memang patut mati.. ini bba..lasan... say..a.. sekarang... ssaya.. ra..sa le..ga.. saya nak.. ucapkan.. selamat tinggal... tq.. ffor.. be.. m..my.. b..bbff..." Tiara menghembuskan nafas yg terakhir. Rin dan Yuna meraung serentak! Tika itu Tiara baru benar2 pergi. Tuhan beri dia peluang untuk mengucapkan kata kata terakhir.. sebelum dia berhenti bernafas...

Dari kejauhan kekecohan itu..
Bella dan Khai memerhati babak sedih itu.
" akhirnya, dendamku terbalas.. dia mendapat balasan yg adil!" Kata Bella. Mereka berlalu pergi..

*****

" What?!" Teperanjat dia apabila skrin telefon bimbitnya tiba tiba menunjukkan video anaknya dibunuh kejam oley...

Khairin?! Bella?!

" bukankah.."
" ya! Kami datang untuk membalas dendam!!"
" Citra! Citra Kirana, mama kepada Tiara Taqisya.. anak yg disayangi oley kau sudah kami bunuh atas apa yg telah dia lakukan kepada anak aku!!" Kata Khai tanpa membuka mulut. Serentak dengan itu darah mula keluar dari leher dan matanya. Citra berusaha untuk melarikan diri dari Khai.
Badannya jatuh dan kepalanya terhentak bucu meja.
" kau pun patut terima pembalasan yg setimpal atas apa yg kau buat pada aku!!" Kata Khai lantas membenamkan kuku tajamnya pada perut Citra.

*****

Pergi ke rumah Tiara! Masuk bilik mamanya dan buka laci yg tersorok di bawah! Segala bukti ada di situ!

" apa benda pulak ni?" Getus Rin diikuti oley Yuna.
" Yun.. kau yg tulis ek?" Sergah Rin. Yuna terkejut lantas jatuh buku yg dipegangnya. Namun kejutan bertamu apabila terdapat tulisan berdarah di dalam bukunya.

Pergi ke rumah Tiara. Ada diari Citra yg tersorok di situ. Masuk bilik tidur Citra. Pergi ke laci dekat lampu tidur. Buka laci bawah sekali. Ada diari yg akan membongkar segala rahsia pembunuhan dia! ~ Bella ~

" rahsia pembunuhan Citra!!" Jerit mereka serentak! Sejak Tiara mati, Citra juga ditemui mati dalam keadaan badan dicakar. Citra disyaki mencakar badannya sendiri memandangkan kukunya kelihatan kesan darah dan panjang walaupun agak tidak logik. Motif pembunuhan masih belum diketahui.

Mereka bergegas ke rumah Tiara yg diduduki oley Citra juga. Mereka ke tempat yg dikatakan seperti yg ditulis oley roh Bella.

Terdapat satu diari lusuh di laci itu dan diletakkan agak tersorok. Mereka membaca diari tersebut.

Diari Pembunuhan Citra dan Tiara

10:05 malam, 7 Februari 2005,
Lokasi: Bangunan Angker Lama
Note: aku telah membunuh bussiness partner aku gara gara hasad dengki! Khairin! Aku pun tak tahu macam mana ini boley berlaku! Aku terikutkan perasaan dengki ini sampai membunuh. Jenazahnya aku sorokkan di bangunan Angker Lama di bilik 56. Mujur tiada siapa yg perasan! Tulah! Berlagak banyak duit sangat akhirnya terimala padahnya. Hahaha!!

9:30 pagi, 8 Februari 2005,
Lokasi: Syarikat Citra holdings
Note: aku gementar pabila semua staff aku sibuk bercerita pasal misteri kehilangan Khai. Harap tiada yg tahu akulah dalang semua ini!

12:45 tengah hari, 3 Mac 2005,
Lokasi: Universiti Angker Teknologi ( UAT )
Note: Aku tak sangka anakku Tiara mengikut jejak langkahku! Tiara telah
membunuh anak Khai! Si Bella Nadia gara gara merampas boyfriend Tiara. Mayatnya disorokkan di pondok UAT. Ish! Tak patut si Bella tu rampas boyfriend Tiara. Skang rasakan! Anak dan mak sama aje! Dua dua tamak!

6:57 petang, 10 Mei 2005,
Lokasi: Rumah sewa Tiara
Note: Tia mengadu dia diganggu. Dia tak pasti apa puncanya namun aku harap ' benda ' tu berhenti ganggu Tia. Tia berhenti sewa rumah tersebut selepas dia didapati diganggu oley roh Bella. Huish! Meremang bulu romaku. Dan skang Tia tinggal denganku...😧

12:15 tengah malam, 31 Jun 2006
Lokasi: Rumah Citra
Note: aku dapat rasakan pembalasan sedang menghampiri aku gara2 perbuatan terkutuk aku pada Khai! Aku dapat rasakan dan sekarang baru aku menyesal. Mengapa bodoh sangat?! Aku terlalu ikutkan nafsu amarah dan membunuh orang yg tidak berdosa malah dia telah selamatkan Syarikat Citra Holdings! Aku pasrah. Redha je. Tapi serius aku betul betul menyesal... Gulp! ' mereka ' dah datang! Aku sedih melihat cara Tiara dibunuh namun aku akui itu semua salah aku.. ' mereka ' semakin hampir! Oh tidaakkkkk!!!!!
》 last seen at 12:20 tengah malam with Khai and Bella 《

Dahsyat! Begitu sekali! Akhirnya mereka menyerahkan diari itu pada polis dan mencari mayat Khai dan bella. Mayat mayat itu mereka tanam di perkuburan Islam. Semoga Bella dan Khai dapat bersemadi dengan tenang..




Dendam LamaWhere stories live. Discover now