xx Chapter 2 xx

1.2K 48 3
                                    

Kami mengikuti belakang Sir Bobby . Aku memandang muka Suzy , Minah serta Inna . Rileks je . Kenapa aku sorang je yang takut ni . Korang ni kenapaaaa ╥_╥

Bilik guru . Kaki melangkah masuk . Bising dengan suara cikgu wanita . Aku rimas betullah , kelas kami pun kecoh tapi tak macam ni -_-

Aku menarik kerusi , duduk disebelah kerusi Sir Bobby . Lagi 3 orang makhluk tu , cikgu halau masuk kelas pulak . Patut tak takut apa . Tak guna betul . Aku kena tinggal , mummy ╥_╥ .

Sir memandang aku , aku memandang lantai . Bukan control ayu tapi memang tengah control ayu pun xD aku tak suka buat eyecontact dengan orang . Jadi bila orang pandang muka aku , aku akan pandang tempat lain .

" Jadi Chearin . Boleh awak ceritakan pada saya . Apa yang jadi sebenarnya dalam kelas tadi . Saya taknak perkara macamtu berlaku lagi selepas ni . "

" Dia hina abang saya . "

Jawab aku tanpa perasaan . Aku tak suka bila membabitkan abang aku .

" Hina macam mana tu ? Saya tak faham . Dan kenapa awak cuba buat benda yang ' kotor ' dalam kelas saya ? Sebab nak tarik perhatian mata mata pelajar lelaki lain pada awak ? Atau untuk tarik perhatian saya ? Maaf saya tak berminat . "

Soalnya lagi . Kali ini caranya sangat sinis .

" Dia hina abang saya . Ya saya mengaku abang saya kelihatan seperti perempuan . Tapi dia berjaya membesarkan saya , seorang diri . Tanpa bantuan sesiapa . Bekerja siang dan malam untuk masukkan saya kesini . Jadi mereka tiada hak untuk hina siapa abang saya ! Lagi satu , kalau sir nak tahu , saya ada cara untuk selesaikan masalah saya sendiri . Saya tak perlukan bantuan orang . Saya bukan murah sangat untuk mahukan perhatian seorang lelaki . Saya bukan pekacur . Saya ada harga diri saya . Sir dah selesai hina , pijak maruah saya lepas apa yang saya buat dalam kelas tadi ? Sekarang izinkan saya balik ke kelas . Saya tak nak terlepas pelajaran . Saya nak tolong abang saya . Saya dah penat tengok dia bersusah payah untuk saya . Saya minta diri dulu , thank you sir . "

Mata aku berkaca . Aku tak mudah dan tak suka menangis . Aku tak suka kelihatan lemah . Tapi , ini . Keterlaluan . Memandang aku murah ? Seperti mana pelacur ? Menganggap aku sebagai tiada harga diri ? Aku penat dengan ayat seperti itu .

Aku meninggalkan kerusi tadi , tetapi tangan aku terasa ditarik . Bobby . Menarik , menyuruh aku duduk semula . Aku akur . Dia memberikan tisu , tapi tidak aku sambut .

Akhirnya , air mata aku jatuh . Aku sedih , kerana abang aku dikutuk . Dia tidak lakukan apa apa kesalahan . Adakah kerana penampilannya ? Itu hak dia . Bagiku dia kelihatan comel . Aku suka abang aku comel .

Air mata dipipi dilap lembut . Wajah aku angkat . Abang Ren !
Terus aku memeluknya erat . Menangis . Abang , kenapa orang suka hina abang ? Abang baik , abang kacak . Orang tak nampak apa yang adik nampak dekat abangkan ? Sebabtu orang buat andaian bukan bukan dekat abang . Tapi adik kenal siapa abang adik .

" Adik abang kenapa nangis ni ? Ada orang kata abang lagi ya sayang ? Adik marah diorang lagi ya ? Kalini apa adik abang yang manja ni buat dekat diorang , sayang ? "

Soal abang Ren kepadaku sambil membelai lembut rambutku .

Aku tak mahu mengangkat muka . Tetap mahu menangis , memeluknya .

" Takpelah sayang , kita balik ya ? Bro , thanks tengokkan adik aku . Tak sangka junior aku dulu jadi cikgu kelas adik aku . "

" Eh takde hal bro . Aku mintak maaflah , aku terkasar bahasa dengan adik kau tadi . "

" Mesti dia buat hal dalam kelas kan ? Duduk atas pelajar lelaki , pegang pipi . Kan ? Tu cara permainan adik aku . Bukan nak back up , tapi kalau dia marahkan aku pun dia guna cara tu jugak kadang kadang . Lepastu dia akan tampar muka aku . Aku sampai dah terbiasa . Aku harap kau sabarlah nak didik adik aku ni . Manja , mengada , gedik , keras kepala . Sorry sangat kalau dia ada susahkan kau . "

Panjang lebar abang terangkan pada dia . Abang , adik nak balik .

" Eh , takpelaa . Kata nak balik kan ? Em jomlah . "

" Jom , adik . Jom balik . Adik ? Laa tertidur rupanya adik cantik abang ni . "

Abang terus mendukungku dengan cara bridal style . Bobby menolong abang sehingga sampai ke keretanya .

- Rumah -

" Adik , jom lunch ! Abang dah buat tteokbukki yang awak teringin sangat nak makan tu . "

Jerit abang dari ruang tamu . Aku keluar dari bilik sambil mengelap rambut , mendail nombor seseorang .

Singlet merah bertali halus dan seluar pendek paras paha aku betulkan sedikit .

" Ye datang ! Adik nak call geng jap . Ajak lepak sekali . Bolehkan abang ? "

" Boleh jee . Dorang sampai bila ? "

" Zy kata dorang dalam lif . Jap lagi sampai aa tu . "

Aku membalas sambil tersenyum lebar .

TING TONG !

" Haa dorang dah sampai , adik bukak pintu jap eh . "

Aku tersenyum , penuh kegembiraan sambil membuka pintu .

Seusai aku membuka pintu , serta merta senyuman aku mengendur , muka menjadi pucat .

BERSAMBUNG ...

Weh agak agak sapa pulak datang time Chearin tengah happy menyeksi serta bersantai dirumah bersama abangnya yg girlish cutie serta sem itu auch xD

Seperti yang saya janjikan , saya akan update sepanjang bulan ramadhan ni . Cuma masa tak tentu . Kadang siang kadang malam . Eh sukaty akulah nak up bila , fanfic aku xD

Good nite . Jangan lupa niat semua yaa ~~

nah i payung lagi gamba Bobby untuk Bobby stan🙈🙈 sweet dream okeh , jgn lupa bgn sahur pulak🙊

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

nah i payung lagi gamba Bobby untuk Bobby stan🙈🙈 sweet dream okeh , jgn lupa bgn sahur pulak🙊

completed | Bobby : Teacher + Husband .Where stories live. Discover now