xx Chapter 4 xx

1K 52 2
                                    

Aku duduk dan merenung ke arah telefon aku . Apa aku nak - Eh apa ni ! Ambil telefon aku pulak ! Woi bagi balik !!!!

BOBBY !!!!!!!!

" Abang , bagi fon balik . "

Bobby buat tak tahu , sibuk menekan nekan ikon dalam telefon aku . Menyesal aku tak private kan (╥_╥)

Aku menjengketkan kaki , cuba mencapai telefon . Bobby masih tak peduli . Malah menolak aku ke tepi .

Ewah kau , mentang aku rendah dari kau . Jantan tak guna -..-

Takpe aku tunggu . Ahaa dapat idea ! Aku masuk ke bilik abang Ren , dan mencapai telefon bimbitnya .

" Abang ! Adik pinjam fon kejap tau , nak missed call fon adik . Adik lupa adik letak kat mana . "

" Yelah , lepastu letak balik ! "

" Okay bang , thank you . Love you . "

Aku mula mendail nombor telefon bimbit aku .

" Chearin , ada orang call . "

Telefon abang aku sorok dibawah bantal . Aku pura pura baring , sambil membaca novel ' Kimchi Untuk Awak ' .

" Bak sini ! "

Aku mengambil telefon aku dari Bobby dan slaidkan ikon merah menandakan aku menamatkan panggilan . Telefon aku simpan dalam poket .

" So , siapa tu ? "

" No one . "

" Tell me ? Nama contact " My One And Only Kesayangan " . Your boyfriend huh ? "

" No mean no . Its nobody . "

Bobby masih tak puas hati dengan jawapan yang aku berikan . Dia baru hendak bertanya soalan lagi tapi ,

" Love is the way
Shawty I got it.
You can call me monster
I'm creeping in your heart babe "

Lagu Monster dari EXO , bermaksud ada panggilan .

ID pemanggil tertera ' Kim SeoK Jin ♡ Minah ' .

Apa Jin nak call aku malam buta ni _(._.)_

Aku slaidkan untuk menjawab , telefon terus aku lekapkan ke telinga . Keluar dari bilik , turun ke bawah dan keluar dari rumah .

Walaupun panggilan dari seorang rakan , aku masih perlukan privasi . Sebelum aku meneruskan perbualan , aku memanggil Minah . Keluar bersama kerana teman lelakinya menelefon aku .

Pembesar suara aku buka , senang untuk kedua dua belah pihak berbual .

" Sugar , honey rindu sugar . Sugar tengah buat apa tu ? "

" Sugar tengah main video game dengan Suzy and Inna . Honey , kenapa tak tidur lagi ? "

" Tak Jin , sekarang kau call aku sebab nak cakap dengan sugar kau je ke ? Kenapa kau tak call dia sendiri je ? Menyusahkan aku je . Aku tampar kau next week , tunggu laa ! "

" Aku nak call dia , tapi . Aku baru teringat . Saja nak bagi kau cemburu ! Hahahahahahahaha ! Bila kau nak bagitahu dia kau suka dia Earin ? Sampai bila ? "

" Ap .. Apa kau merapu ni Jin ! Kau merepek apa ?! Nak bergayut dengan Minah , gitau je la . Jangan main kasar macam ni ! "

" Aku call memang sebab hal kau la bongok . Minah yang mintak tolong aku . Aku pun kesian tengok kau . Berharap , tapi si Bobby tu tak tau pun kau suka dia . Aku tak sampai hati . Fourplets pun sama . "

" Rin , aku mintak maaf , tapi ni je caranya . Kita perlukan pendapat seorang lelaki . Dia lelaki , dia tahu apa yang lelaki rasa . Kita masuk , bincang sama sama dalam bilik . Okay ? "

" Okay . Jin , kita skype lah . Senang nak bincang . Aku on laptop jap . "

" Okay ma'am ! "

Kaki melangkah masuk tetapi terhalang dengan susuk tubuh tinggi lampai . Aku gugup .

Apa aku nak buat ni ?!

----

Bersambung ...

Malam ni pendek sebab saya mengantuk . Semalam tido 3 jam ja . Sebab tunggu EXO comeback aa nih XD Yaa saya fallin love dengan lagu Monster tu . Baekhyun saya hensem sangat xD Chanyeol dengan Sehun rap pun so woaw😍😍 Lay saya pun awum awum sangat🙈🙈 tapi tetap takbole lawan abang abang serta kakak kakak YG saya . Selain sebab saya YG stan , sebab YG artist style makan CD soraa ya Allah sedap kaww . tak caya p dengaq Lee Hi , Akdong Musician , Taeyang punya vocal . Kalau tak ternganga xtau aa😂 even ai yg memang YG Stan ni pun ternganga kadang tu sebab vocal dorang srs Daebak gilaa ! Eh terpromote pulek😂

Okay im out , see you tumorrow💋

Xoxo ,
mrsibgdrgn💋

completed | Bobby : Teacher + Husband .Where stories live. Discover now