**** Deutschland (Germany)
Sandy: kakausapin ko ba siya?? Mag-explain ba ako sa kanya tungkol sa mga nasabi ko?? Haaaaay baka isipin niya may pagnanasa ako sa kanya. Ay bahala na c batman, matutulog nalang ako. Zzzzzzzz
"To our valued passengers, we've just landed in Frankfurt Airport. You may now remove your seatbelts. Welcome to Germany, and enjoy your stay. Thank you for flying with us!"
Stewardess: Maam?
Sandy: zzzzzzz
Stewardess: Excuse me Maam, please wake up. We are now here in Frankfurt.
Sandy: Mmmmm one minute lang ate. Zzzz
Stewardess: Maaam? You are now the only passenger left. Please wake up.
Sandy: Last Pass.. Passenger???!! Ano?? Okay Miss, Sorry.
Stewardess: No problem Maam. Thank you for flying with us!Sandy: Pano nangyari yun, bakit hindi ko namalayan na naglanding na pala? At bakit hindi ko namalayan dumaan sa harap ko si Mr. Suplado? Haaaay Di man lang ako nakapag-goodbye sa kanya. By the way, asan na kaya sundo ko? Baka maligaw ako dito.
WILLKOMMEN IN DEUTSCHLAND FRAU SANDY MANALO!
(Welcome to Germany Ms. Sandy Manalo!)Sandy: Ayun! May nakasulat sa card. Hmm Hallo! Mein Name ist Sandy Manalo.
(Hi, My name is Sandy Manalo.)Jön: Hallo! Ich heiße Jön. (Hello, my name is Jön) Please come with me, i will take you to the place where you will stay.
Sandy. Okay, Danke. (Okay, Thank you.)
After 4hours of train ride ...
Jön: Sandy, we are now here in Oberstdorf. This is your apartment. I will meet you tomorrow morning at 9am so we can go to your workplace for orientation. Alles klar? (*Understand?)
Sandy: Ja, alles klar. Danke Jön! Bis morgen! (I understand. Thank youJön! See you tomorrow!)
New Country, new workplace, new people, new experience. This is really is it!! Ajaaa!! Pero parang gusto ko muna matulog, jetlag na ata eto. Mmm Mr. Suplado makikita pa kaya kita ulit? zZzzz
YOU ARE READING
My European Dreams. And Love?
ChickLitWhen you are torn between your dreams and your lovelife. What would you choose? NOTE: This story is written in three (3) languages; English, Deutsch, and Tagalog as the main language mainly because I am from the Philippines but still I want to show...