Seven

4.5K 564 36
                                    

Semua ahli bangtan keluar dari dorm mereka. Suga yang memegang kunci dorm mengunci dorm itu.

"Jimin-ah, make sure lepas habis schedule terus balik. Jangan pergi mana-mana lagi." arah Namjoon dan Jimin mengangguk faham. Hari itu semua bangtan mempunyai jadual persendirian kecuali Hoseok. Hoseok hanya keluar untuk berjumpa ibu bapa semua ahli bangtan, cuba berbincang tentang kes Jin itu.

"Hyung, tak boleh ke Jimin ikut hyung lepas Jimin habis schedule?" tanya Jimin kepada Hoseok dan Hoseok menggeleng. "Duduk rumah, jaga rumah." katanya dan Jimin tertunduk. Kemudian Jimin menghampiri Suga dan menarik sedikit bajunya. Suga menoleh ke belakang,memandangnya.

"Hyung,I'm scared" katanya perlahan. Suga terdiam sebelum dia memusingkan badan sepenuhnya ke arah Jimin. "Kenapa?" tanya Suga. Jimin hanya tunduk.

Suga tersenyum lemah. "It's okay. Hyung akan balik secepat mungkin selepas schedule hyung selesai." pujuknya dan kemudian dia memberikan kunci dorm kepada Jimin. "Here. Take this" katanya dan Jimin menyambut kunci itu. Kemudian Suga memandang semua secara rawak. "Okay korang, jom gerak!" katanya.

Semua mula berjalan ke arah lif dan V berjalan di belakang sekali. Dia mengeluarkan telefonnya untuk seketika sebelum menyimpan semula ke dalam poket jacket kulit hitamnya.

"Six"

---

"Rehat 30 minit!" jerit kru dari Star1 Magazine. Semua kru berhenti menjalankan photoshoot. V berjalan ke arah belakang set dan mengeluarkan telefonnya. Dia kemudian menghantar mesej kepada Jimin.

To : Minion XD

Jimin-ah. Kau still schedule,kan?

Dia kemudian menyimpan telefonnya di dalam poket sebelum bergerak ke meja di mana terdapat air untuk kru. Dia mengambil secawan air oren itu sebelum telefonnya vibrate, menandakan terdapat mesej masuk. Dia meneguk air itu sambil mengeluarkan telefonnya untuk membaca mesej itu.

From : Minion XD

Ha'ah.

V meletakkan cawan itu di atas meja semula sebelum bersandar di dinding dan membalas mesej Jimin.

To : Minion XD

Sorry kacau. Kau balik pukul berapa?

From : Minion XD

Kejap lagi. Pukul 10. Kau?

To : Minion XD

7. Nanti terus balik. Jangan buat hyung liner risau.

From : Minion XD

Okay.

Dia keluar dari conversation dia dan Jimin dan kemudian menghantar mesej kepada Jungkook pula.

To : Kookie~

Yah, kook. Still schedule ke??

From : Kookie~

Yup. Tapi tengah reccess.

To : Kookie~

Oh, samalah. Schedule habis pukul berapa?

From : Kookie~

3 p.m. Kenapa?

To : Kookie~

Nothing.

Dia menghantar mesej kepada Suga pula.

To : Min Yoon Hyung^^

[C] I Told You I Wanna Die | BTS Malay FanficWhere stories live. Discover now