Shopping

918 96 4
                                    

Mark mendapat satu panggilan telefon. Dia memandang ke arah nama pemanggil.

-Jaebum-

*Answer*

"Hello?" Mark letakkan telefonnya di telinga kiri, dia bersandar pada sofa dengan selesa sambil matanya fokus pada cerita pada tv.

"Ayo hyung!"

"Ada apa?"

"Eyyy this hyung got no fun. Ah anyway, busy tak hari ni? Basketball jom!"

"Basketball? Sorrylah. Tak boleh. Aku grounded"

"Grounded? Wae?"

"Adalah" kata Mark sebelum dia ternampak adik-adiknya berlari turun tangga.

"Ah, Jaebum, aku kena pergi"

"Ah okay! Cakap dengan future wife aku yang aku rindu dia!!" kata Jaebum dan dia ketawa. Mark mengerutkan dahi. Jaebum dari dulu ada hati dengan Lucy. Tahap dia minat, sampai nearly obses!

"Apa kau ni? Aku dah kata, kan yang aku tak restu?" kata Mark dan dia dengar Jaebum ketawa lagi.

"Alooooo hyung-in-law~~~" Jaebum membuat nada aegyo sebelum dia ketawa lagi. Apa masalah mamat ni? Getus Mark dan menggelengkan kepala sebelum adik-adiknya berdiri di hadapannya dengan reaksi excited. Dia memandang adiknya.

"Aku kena hang up. Bye" dia meletakkan talian tanpa menunggu balasan Jaebum. Kemudian dia tersenyum ke arah adik-adiknya.

"Heeeyeong jom!" kata Jackson excited sambil backhug Lucy. Mark mengangguk dan kemudian dia berdiri menghadap tiga adiknya yang tak boleh berhenti tersenyum.

"Araseo. Jom--"

"Nak pergi mana?" tanya Jin yang baru keluar dari dapur, membuatkan empat beradik itu terkejut. Terlupa pula ada Jin dekat rumah tu.

"Pergi..." Junior cuba mencari idea untuk menjawab.

"Shoppingkitorangpergidulubye!!" kata Mark dengan laju dan dia menarik Lucy manakala Lucy menarik Jackson dan Jackson menarik Junior dan mereka berlari keluar.

"Hey tapi korang--" Jin memutuskan kata-kata apabila empat beradik itu telah pun masuk dalam kereta milik Mark dan berderum pergi.

"--grounded"

♡♡♡

"Yeayyyyy!!!" Jackson bergayut pada hadapan troli yang ditolak Mark di shopping itu. Di dalam troli itu pula terdapat Lucy yang disekelilingi oleh makanan ringan. Troli itu pula diiringi oleh Junior yang tak berhenti memasukkan segala jenis makanan ringan yang berada di rak.

"Yah yah banyak sangat ni!" kata Mark sebelum dia ketawa melihat makanan ringan yang begitu banyak di dalam troli itu.

"It's okay~" kata Jackson membuatkan adik beradiknya memandang ke arahnya, pelik. Jackson kemudian tiba-tiba mengeluarkan sekeping credit card dari poketnya.

"Jackson ambil ni dalam bilik appa!" katanya bangga. Yang lagi tiga terkejut dalam cara yang excited sebelum ketawa.

"If it's like this, Junior! Ambil lagi!" kata Mark dan mula menolak troli lagi, lebih bersemangat!

"Yeay!!! Makan makan makan!!!" jerit Lucy dengan excited.

♡♡♡

Mereka bersepah di sebuah kedai baju yang besar. Sedang Junior membelek-belek t-shirt, tiba-tiba Jackson berlari ke arahnya dengan excited.

"Junior, Junior sini!! Ikut aku!!" kata Jackson sambil menarik tangan Junior dan mereka berlari ke arah beberapa buah patung yang berbaris dan mereka berdiri di hadapan Lucy yang berpura-pura menjadi patung.

[C] -Adopted- | Got7 JinMarkSon Malay FanficWhere stories live. Discover now