Luku 5

58 5 1
                                    

Kukka asteli Roihutuulen perässä oksista ja sammaleesta tehtyyn pesään. Pesässä oli hiukan ahdasta, mutta sinne mahtui silti noin kolme emoa pentuineen. Syrjäisessä pesän nurkassa makoili harmaa naaras ja hänen kolme pentuaan. Kukka huomasi, että pennut olivat häntä suurempia, eli ne olivat luultavasti häntä vanhempia." Tässä on Hiirenhäntä." Roihutuuli nyökkäsi kohti harmaata kuningatarta. Hiirenhäntä nosti päätään." Hei Hiirenhäntä!" Roihutuuli tervehti tätä." Miksi sinulla on mukanasi kotikisun pentu?" Hiirenhäntä kysyi." Koska hänen emonsa kuoli ja haluaisin olla hänen sijais-emonsa." Roihutuuli selitti kylmän rauhallisesti." Miksi sinä otat toisen pennun, jos et pysty huolehtimaan ensimmäisestäkään?" Hiirenhäntä tiuskaisi ja nyökkäsi kohti nurkkaa, jossa kellanpunainen naaraspentu makasi yksin makuusijallaan." Pystyn kyllä huolehtimaan hänestä!" Roihutuuli tiuskaisi ja meni Aurinkopennun luokse." Aurinkopentu? Onko kaikki kunnossa?" Hän kysyi." Emo! Sinä tulit takaisin!" Aurinkopentu hihkaisi. Mutta sitten hänen katseensa siirtyi Kukkaan." Emo, kuka tuo on?" " Hänen nimensä on Kukka. Hän aikoo liittyä klaaniin." Aurinkopentu vilkaisi Kukkaa epäröivästi, mutta sanoi kuitenkin: " Haluatko tulla kanssani pelaamaan sammalpalloa, Kukka?"

Kukanlehden TarinaWhere stories live. Discover now