LuchtClan:
'Luipaardkit! Kom nou spelen!' riep een lichtgrijs gestreept poesje. Het poesje met de kleuren van een sneeuwluipaard tegen wie ze het had, weigerde te luisteren. 'Ga toch met Schorskit spelen, Mistkit,' miauwde ze. 'Ik kom zo wel.' Mistkit zuchtte even geïrriteerd en sprong toen zonder enige waarschuwing op haar broer die bijna lag te slapen. Een schok ging door hem heen en hij sprong op. Schorskit en Mistkit rolde over de vloer van de kraamkamer.
Luipaardkit keek nog steeds naar Lavendelvacht. 'Ik wil de waarheid weten,' miauwde Luipaardkit geërgerd. 'Vertel het gewoon!' 'De waarheid van wat?' Lavendelvacht keek geërgerd terug. Luipaardkit hield zich niet meer in. 'Geef gewoon toe dat Mistkit en Schorskit niet mijn broer en zus zijn!' barstte ze los. 'Dat jij mijn echte moeder niet bent!' Lavendelvacht keek geschokt naar Luipaardkit. 'Ik zie heus wel dat je met mij anders omgaat!' vervolgde het poesje. 'Vertel gewoon de waarheid.'
Dit kan niet, dacht Lavendelvacht. Een jonge kitten zoals Luipaardkit, Mistkit en Schorskit kunnen zoiets niet inzien. Nou, het gaat nu over Luipaardkit.
Luipaardkit had gelijk. Zij was niet zoals Mistkit en Schorskit, een echte kitten van Lavendelvacht, al wist ze dat zelf niet zeker. Daarom is ze Lavendelvacht aan het overhalen, het haar te vertellen. Luipaardkit was een vondeling geweest. Lavendelvacht probeerde haar nu op te voeden als haar eigen kitten. Ze was midden in het LuchtClanterritorium gevonden. Er zat geen geur van een andere Clan aan haar. Alleen de geur van de natuur. De drie jongste leerlingen hadden haar gevonden. Vederpoot, Snelpoot en Zandpoot. De kitten was in de Clan opgenomen en Wolkster had haar gevraagd om de kitten te voeden en te beschouwen als haar echte kitten.
Lavendelvacht hield zich niet meer in. 'Oké!' riep ze uit. Luipaardkit leek niet eens geschrokken te zijn. Ze keek haar alleen maar aan met een emotieloze blik in haar ogen. 'Je bent in het LuchtClanterritorium gevonden.' 'Ik wist het wel.' was de enige reactie van Luipaardkit. 'Maar zie het niet zo aan,' miauwde Lavendelvacht. 'Zie ons gewoon als je echte familie aan.' Luipaardkit keek bedenkelijk, maar knikte toen. 'Oké dan,' antwoordde ze.
Ze wierp een blik op Mistkit en Schorskit en dook toen boven op de stoeiende twee. Ze duwde hen beiden tegen de grond aan. 'Gewonnen!' miauwde Luipaardkit triomfantelijk.AardeClan:
Drie moederkatten keken naar hun kittens. Een lichtoranje poesje met grijze vlekken en een poesje met allerlei verschillende kleuren grijs in haar vacht renden achter elkaar aan. 'Jullie twee hebben echt geluk met jullie kitten. Zij maken nooit ruzie,' zuchtte Flitsklauw, een rode poes met een grijs oor tegen de andere twee moederkatten, Esblad, een poes met bruine en grijze vlekken in haar vacht en Asvacht, een asgrijze poes. 'Ergens heb je wel gelijk,' gaf Esblad toe. 'Vlamkit en Stormkit maken best vaak ruzie.' Asvacht had haar ogen nog steeds op de twee spelende kittens gericht. Loofkit en Dauwkit. Ineens was daar weer het kabaal van ruzie. 'Jij stomme haarbal!' spuugde een grijze kitten. 'Muizenbrein!' kaatste een heel donkerrode kitten met oranje klauwen terug. 'Ik ben slimmer dan jij, hoor!' beet de grijze kitten hem toe. 'Toevallig niet, Stormkit!' blies de rode kitten. 'Ik ben ouder dan jij!' 'Maar een minuut!' siste Stormkit. 'Jij was degene die zo dom was om tegen me aan te knallen, Vlamkit!' 'Je verdiende het!' 'Echt niet!' 'Wel waar!' 'Niet!' 'Wel!' Spugend en luid blazend wierp Stormkit zich op Vlamkit en de twee rolden vechtend omver. Stormkit beet Vlamkit hard in zijn oor. Hij schreeuwde het uit van de pijn en stompte daarbij hard in Stormkits maag. Met een 'Oef!' plofte Stormkit op de grond. Vlamkit sprong bovenop hem en gaf hem weer een klap. Stormkit staarde even naar Vlamkit, wat hem afleidde. Toen sprong Stormkit met alle kracht die hij had, omhoog. Vlamkit werd van hem afgeworpen. 'Stuk vossenstront!' schold hij. Stormkit die wist dat hij had gewonnen, miauwde poeslief: 'Ik hou ook van jou broertje!' Grijzend liep hij weg. 'Wacht maar,' siste Vlamkit. 'Ik krijg jou nog wel!'
'Dat dacht ik niet.' Vlamkit werd vastgepakt en meegenomen. Flitsklauw. Hij spartelde wild tegen, maar dat hielp niet. Doordat hij zo tegenwerkte, duwde zijn moeder hem tegen de grond aan, terwijl ze hem bij zijn nekvel beet had. Vlamkit wist dat hij dus moest ophouden. Hij stopte met spartelen.
'Ik ben jullie twee zat,' miauwde Flitsklauw. 'Jullie zijn alleen maar aan het ruziën, maar aardig doen? Ho maar! Kijk toch eens naar Dauwkit en Loofkit. Die twee spelen hartstikke gezellig met elkaar.' Vlamkit keek zijn moeder met glinsterende ogen aan. 'Je kunt ons niet met die twee vergelijken!' antwoordde hij brutaal. 'Fout antwoord.' Opnieuw werd Vlamkit tegen de grond aangeduwd. 'Luisteren jij!' siste Flitsklauw. 'Jij gaat voorlopig maar eens niet meer naar buiten.' Ze tilde hem op en zette hem in de kraamkamer neer.
Flitsklauw liep de kraamkamer uit en keek zoekend rond in het kamp. Ze zag Lavavoet bij de leider en commandant zitten. De rode poes was in gesprek met hen. Verder zag ze Witstaart die een prooi deelde met Kleinstreep. De zwarte kater met de kleine witte strepen had het erg gezellig met de witte poes. Lijsterhart kwam samen met Rookstaart het kamp weer binnen. Beiden droegen ze prooi en legden het op de stapel prooi. De grijze kater met de donkergrijze staart miauwde iets tegen de prachtige witte poes met de bruine vlekken, waardoor haar hazelkleurige ogen begonnen te stralen. Wat zou hij haar hebben verteld? vroeg Flitsklauw zich af.
Lavavoet kwam op haar afgelopen en de twee poezen begroetten elkaar. 'Lavavoet, kan jij even op Vlamkit letten?' vroeg Flitsklauw toen. 'Ja hoor,' antwoordde Lavavoet. 'Maar hoezo?' 'Straf.' Was het antwoord van Flitsklauw. De rode poes poes wiebelde even met haar oren. 'Zoiets had ik wel kunnen verwachten.' Flitsklauw wist dat de jonge poes het niet negatief bedoelde en knikte. 'Ja, typisch hen. De hele Clan weet het vast al.' 'Eh... Ja, die weten het allemaal al,' miauwde Lavavoet. 'Ruzie... Je weet wel, dat doen katten nou niet bepaald stil.' 'Ik ga Stormkit maar eens opzoeken,' miauwde Flitsklauw. Lavavoet knikte en liep de kraamkamer in.
Flitsklauw keek voor de tweede keer het kamp rond. Waar hangt die eigenwijze kitten nou weer uit? vroeg ze zich af.
Ze zocht overal en besefte toen pas wat er aan de hand was. Stormkit was verdwenen. Een flits van angst kwam in de ogen van de moederkat. Ze begon te roepen. 'Stormkit?! Stormkit! Waar ben je?!' Lijsterhart hoorde haar geroep en rende meteen naar de leider. 'Bladster,' miauwde ze. De leider keek op. 'Ja, Lijsterhart?' 'Stormkit is weg.' Lijsterhart wierp een blik achter zich. 'Haal wat krijgers bij elkaar!' miauwde Bladster meteen. 'Schorsvel moet ook mee!'
Lijsterhart rende naar buiten en begon te roepen. 'Flitsklauw! Witstaart! Kleinstreep! Rookstaart en Schorsvel! Kom hier naartoe!' De katten kwamen aangerend. 'Wat is er?' vroeg Schorsvel. 'Stormkit is verdwenen,' antwoordde Lijsterhart. 'Kleinstreep, Schorsvel en Rookstaart nemen de zuid-westkant. Flitsklauw, Witstaart en ik de noord-oostkant!' Ze wierp een blik op Flitsklauw. 'Geen zorgen,' miauwde ze. 'Hij komt niet ver en zal snel worden gevonden.' En zo renden de katten het kamp uit.
****************************************************************************
Hi Legendarische Lezers, de toetsweek is van start!
Wie vinden jullie leuker? Stormkit of Vlamkit? Ik weet het. Een beetje snel al. Ik vind Stormkit op dit moment leuker!
In het hoofdstuk "De Clans" was ik de leerlingen van de AardeClan vergeten te vermelden, dus welke mentor ze hebben. Dat heb ik nu veranderd. Dus als jullie het willen weten, kijk dan nog eens.
X— Silver Cat
JE LEEST
Warrior Cats, Sterrennacht (HIATUS!)
Fanfiction~ "Eén vijand, acht redders. De vijand wil doden en de redders zullen een leven opofferen om hem tegen te houden, zodat de vrede terugkeert en het gevaar dat de vijand veroorzaakte verdwijnt." ~ Er waren altijd al vijf Clans: de SterrenClan, de Vuur...