#repost
Assalamualaikum.
Qaseh?
Cerita lama. Cerita Shirod tulis antara Ramadan/Syawal tahun 2014. Pertama kali published online di blog Shirod pada 1 Ogos 2014.Kisah pendek je. Hanya ada 5 bab. Cerita ni antara cerita awal Shirod belajar menulis. (Sekarang pun masih belajar lagi 😅✌️...) Jadi, abaikan segala yang amatur. Just enjoy the short story, or kinda intro for upcoming full-version of Qaseh. Insya-Allah.
Ending dia pun open-ended. Dengan harapan, suatu hari nanti Shirod akan expand Qaseh jadi satu manuskrip penuh. Doakan ya.
Bila tu?
Entah!
Giliran Qaseh lambat lagi. 'Dia' kena tunggu Pearl. (Edit 2018: Pearl sudah dicetak!) Lepas tu Dahlea. Atau mungkin Cindy dulu. Peachy pun boleh jadi muncul, sebelum Qaseh. :D
No definite timeline.
No definite plan, yet.
Sad-ba-ro.
Tahun ni, ramadan kali ni, kita ulang tayang saja ya. Mood menulis tak mari lagi. Tak ada cerita Ramadan atau Syawal terkini.
2014, (ke 2013 ya) ada cerita Peachy-Megabit.
2014, Qaseh.
2015, ayah Shirod meninggal dunia sehari sebelum ramadan.
2016... I've been busy painting, in my little studio. Belum ada rasa nak menulis. Masih terbayang-bayang, ayah tegur Shirod menulis malam-malam buta, 'awak tak tidur lagi?' Jadi, jiwa menulis tu hambar lagi..Thus... Shirod kongsikan cerita lama ni ya. Kat blog, Shirod dah kuarantinkan. Atas permintaan beberapa follower (especially Annur Samad (sekarang dia pakai nama jawi, tak boleh tagged, yang gigih dig post lama Qaseh, *tq, yang...) , Shirod repost kat wattpad pula ya.
Happy reading.
Selamat berpuasa.
Selamat terawih.
Selamat bertadarus.
Selamat qiam.
Semoga amalan kita diterima Allah swt. Amin.❤️, Shirod.
© 2014. Shirod Shukri.
(sambung repost, 2018)