Pada pagi itu , mereka bersiap dgn awal kerana ingin keluar bersiar2 ke tempat yg akan dibawa oleh Izhar .
"Mana pulak ni..??" Iz masih mencari barangnya di setiap sudut bilik tetapi masih tidak dijumpai .
"Abang cari ape ni..?" Qis mula berasa rimas melihat Izhar yg kehulu kehilir tidak berhenti2 . "Abang cari jambatan" kata Iz selamba dan memandang ke wajah Isterinya .
"Hah ?! Jambatan nk buat ape plak??" Qis menggaru2 kepalanya yg mula gatal . "Jambatan nk pergi kat hati sayang laa.." Iz tersenyum meleret sebelum ketawa besar .
"Eee apsal meloyar buruk pagi2 mcm nii..dah pegi lah tunggu kat kereta dulu.." Qis menolak tubuh sasa Izhar ke luar bilik mereka .
Izhar yg sedang menghidupkan enjin keretanya segera bergegas keluar apabila melihat Qistina yg bergerak menuju ke arahnya .
"Cantiknya baju putih yg sayang pakai nii..." Iz memandangnya tidak berkelip sekalipun . "Putih ? Sayang pakai biru laa.." Qis melihat baju yg tersarung di tubuh suaminya . Ya mereka memakai baju yg sama warnanya .
"Biasalaa , cinta itu membutakan.." Iz menayangkan senyumannya yg meleret sehingga menampakkan barisan giginya yg putih . "Aku cepuk jugak kau nii..suka sgt main2" Qis mencubit manja lengan Izhar .
-------------------------------------------------------------
Izhar memberhentikan kereta mereka ke kawasan pantai yg cantik dan nyaman . Qistina berlari meninggalkan Izhar di kereta dan trus menuju ke arah laut tersebut . Iz hanya menggeleng2kan kepala melihat telatah Qis .
Izhar menapak langkah ke arah Qistina . "Suka tak ??" Iz memandang wajah Qis yg amat teruja . "Suka sangat !! Sayang abang.." Qis memeluk erat tubuh suaminya .
Cermin mata hitam yg melekat di mata Izhar ditarik dan dipakainya pula . Tersentak Iz dgn perbuatan Qis sebentar tadi .
"Sayang nk semua org nampak wajah tampan suami sayang ni , so tak payah pakai spek" Qis memegang lengan suaminya dgn kedua2 belah tgnnya . "Nakal eh ?.." Izhar mencubit pipi gebunya .
"Tgoklaaa sape yg ajar.." "Sape yg ajar??" "Encik Izhar Firdaus yg acah2 hensem!!" ujar Qis lagi lalu berlari meninggalkan Izhar . "Apa dia ?! Cakap lagi skali !!"
Izhar mengejar Qistina di tepi pantai lalu memeluk erat pinggang Qistina dari belakang . Mereka bergurau dan bergelak ketawa dgn cerita2 mereka .
Tiba2 dgn selamba Izhar mengeluarkan sebatang rokok dan lighter dari poket seluarnya . Belum sempat dia menghisap , Qistina merampas dan membuang jauh dari bibirnya .
"Please..No smoking for today..jgnlaa merokok tak baik untuk kesihatan!!" rengek Qistina .
Izhar yg ingin memarahi Qistina trus terbantut kerana suara manja Qis yg menyinggah di telinganya . "Hmm okay sayang.."
Izhar mencapai kembali tangan Qis dan menggenggamnya dgn erat ."Tau tak ape beza sayang dgn matahari?" Iz menunjuk ke arah matahari yg panas terik di atas .
"Hah ? Tak tau.." "Matahari menerangi cahaya untuk org ramai , tapi sayang sentiasa menerangi hati abang sorang.." Qis meletakkan tgnnya di kedua2 belah pipi Izhar .
"You're so sweet today.." Qis mengusap anak rambut yg jatuh didahi suaminya . "Well..." balas Iz dgn bangga .
-------------------------------------------------------------
Mereka duduk di atas pasir pantai dan memandang ke arah laut tersebut sambil berborak dan bergelak ketawa sehingga hari semakin malam . Qis melunjurkan kakinya manakala Iz membaringkan kepalanya di peha Isterinya .
YOU ARE READING
Suamiku Chia Ciaa
De TodoKehidupan seorang wanita bernama Aida Qistina yg bernasib malang kerana berjumpa dgn lelaki mamat sengal dalam sesuatu kejadian. 'Ehh kejap, nama you Aida eh? - Iz 'Haah, kenapa ? - Qis 'Sebab AiDa mula minat kat you. -Iz 'What?!! GILAA - Qis Akhirn...