Aku Tengku Trisya Yuhani anaknya Tan Sri Mohammad. Aku anak tunggal.Aku selalu pergi ke kampung sebab aku lagi suka akan suasana kat sana.Amannn sangat yeah, aku memang suka sangat.
OK,my mummy Tan Sri Lizka tuh nak sangat kenankan aku dengan mamat tuh.
Yeah,Azmel..Huh? Really takkan lah aku nak kene bagitahu lagi kat korang kan? Herm tak pe lah.okok.Tengku Azmel Iswani anaknya si Tan Sri Hamidun.Pada pandangan aku ni .Dia memang poyo , hensem macam Justin? Of course not.He just like manusia biasa yang berkulit putih dan hanya manusia yang lain daripada yang lain but I don't like him soooooooo much. I don't know why I hate him .Kekadang aku pun tak paham dengan perasaan aku ini.Kekadang ok kekadang tidak.Ehem,jangan kecam.
***
"But why mummy? Why I must marry with him! I don't like him mummy! Mummy...Isya tak suka kena paksa lah..ish kalau macam ni lah kan Isya nak balik kampung dulu lah.."
"Sayang,janganlah pergi..sayang...isya.."
"Bye mummy!"
Aku hanya teruskan langkah keluar dari rumah aku, aku toleh belakang dan melihat bondaku yang sedang menangis. Yah, walaupun aku ni tegas,ego tapi dalam hati ada taman.Perempuan weh biasa ah. Terkeluar jugak air mata aku masa nak tinggalkan bonda dan ayahanda.Oh yah, ayahanda hanya mampu perhatikan aku .Maafkan adik,bonda ayahanda.
Tak tertinggal jugak, aku ternampak dari cermin tepi kereta ,kakak angkat aku tersenyum lebar , apabila aku sudah keluar dari rumah tuh.Dia memang iblis.Manusia yang bertopengkan syaitan.Aku tahu plan dia,dia nak ambik semua harta benda keluarga aku.Apa kau ingat semua tu akan jadi miik kau ke? maaflah betina. Aku ni memang waris keluarga aku bukan kau.
Tambahan pula, semua dokumen aku dah bawa so kalau kau cari kat rumah tuh memang sampai ke lubang cacing pun kau takkan jumpa punyalah.
YOU ARE READING
Dia
RandomTENGKU TRISYA YUHANI Seorang gadis yang tidak terlalu suka akan pilihan emaknya yang suka memilih bakal menantunya yang setaraf dengan mereka,iaitu TENGKU AZMEL lelaki yang pernah melukakan hatinya pada zaman universiti lagi.Tetapi bukan hanya menya...