"Yuppi.Yazığa gidiyoruz.Yazlığa gidiyoruz."Sevinçten yerimde duramıyordum.Aslında annemin kızmayacağını bilsem koltuktan koltuğa atlayabilirdim.Ve büyük ihtimalle küçüklüğümde her zaman olduğu gibi yere yapışırdım da neyse.
"Kızım biraz sakin ol" dedi annem."Her sene gittiğimiz yer."
"Anne ya moralimi bozma"dedim sinirlenerek."Bizim her yıl gittiğimiz yer anneannem ve dedemin içinde interneti bile olmaya evi"
Annem bana deliymişim gibi bakıyordu."Dila denize gidiyordun.Yazlığın amacı denize gitmek değil mi?"
"Evet,anneannemin tükenmeye işlerini yapıp,dedeme yardım ettikten sonra.Yazlık gibi değildi.Cem de olmasa ben şimdiye can sıkıntısından ölmüş olurdum"
Annemi sinirlendirmeyi başarmıştım."Aaa yeter ama amma mızmızlandın,fikrimi değiştirmeden hazırlansan iyi olur."
Ona yavru köpek bakışları atıp bir haftadır sormaya cesaret edemediğim soruyu sordum.
"Dünyalar güzeli annem benim..."
"Ne var Dila"dedi."İşim var ne diyeceksen çabuk de."
Ve bir anda söyledim."Şeyy... Artık kendi yazlığımız olduğu ve anneannem bana işkence çektiremeyeceği için diyorumda..."
Annem bana anlamadığım bir bakış attı."Devam et."
"Bende artık Cem'in grubuna dahil olduğum için..."
"Cem'in grubu mu?" diyerek sözümü kesti annem."Nasıl bir grupmuş bu?"
"Cem'in arkadaşları işte.Aynı sınıftalarmış.Ve aynı sitede yani bizim taşınacağımız yazlığın sitesi"
Annem devam et der gibi başını salladı.
"Onlarla gezmeme birşey demezsin dimi?Yani Cem,Kaan,Emir,Sıla ve Gamze ile"
Annem bana malmışım gibi baktı."Gezebilirsin tabi"dedi.
İçimden ölmemek için dualar ederek son sorumu sordum.
"Erkeklerle takılabilir miyim?Cem'e yavşamam.Emir ve Kaan'dan bahsediyorum."
Annemin vereceği tepkiyi merak ediyordum.Ona bakmamla annemin üstün nişancılık yeteneğiyle alnımın ortasına ayağındaki terliği atması bir oldu.
"Anne ya"dedim."Canım yandı"
Bana sinirle baktı."Daha yaşın kaç başın kaç düşündüğün şeye bak kızım''
'' 16 yaşındayım anne.''
'' Üniversiteden önce evlenemeyeceğini düşünürsek 16 çok erken''
Sinirlenmeye başlamıştım.Annemin haklı olduğunu biliyorum ama sadece bir soruydu.Alnımın ortasına terlik geçirmesine gerek yoktu.
''Evlenmeyeceğim ki.''dedim''Sadece bir soruydu.''
''Madem evlenmeyeceksin ne yapcaksın kızım bu yaşta''
Aklıma gelen ilk şeyi söyledim.''Eğleneceğim''Bunu dememle annemin ikinci terliği de kafama geçirmesi bir oldu.
''Eğlenmeymiş.Kendini altlarına aldırmadığın kaldı.''
''Of anne neler düşünüyosun.Ayrıca bu terlikler niye hep bana geliyor.Abime de atsana.''
''Tabi annem abimin neler çevirdiğini bilmiyor''diye düşündüm.
''Çünkü abin senin gibi değil''dedi''Artık bu konuyu kapatıp bavulunu mu hazırlasan acaba?''
Kaşlarımı çattım.''Sanada birşey sorulmuyor.''
Veee annem beni dediğime pişman ettirdi.
''Git babanla konuş istersen Dila''Annemin bunu demesiyle kucağına atlayıp,yanağına öpücükler kondurmam bir oldu.''Anneler tatlısı,sen varken niye babamla konuşayım dimi''
''Tabi babandan korkuyosun.''
''Korkmuyorum.Son bir soru.Madem kendi yazlığımızı aldık niye Tekirdağ yerine ne biliyim İstanbul'da falan almadınız.''
''Çünkü anneannen ve deden orda.Teyzenler ve kuzenin orda''
''Kuzen derken?''
Annem bana ''beyin yerine ne taşıyorsun'' bakışı attı.''Hatırlatırım Cem senin kuzenin Dila''
''Cem'in kuzenim olması benim suçum değil.Teyzemler yatakta kendilerini fazla kaptırmışlar.Ayrıca ben Cem'i kuzenden çok arkadaş olarak görüyorum''
Annem terliği olmadığı için bu seferde yastığımı bana fırlattı.''Kızım sen neden bahsediyosun ya''
''Hatırlatırım 6. sınıftan beri üreme konusu işliyoruz anne.Hatta bazı arkadaşlarım' ben onlara sürtük diyorum' uygulama olarak göstermek istiyor.''Korkudan yastığı kendime siper edip konuşmuştum.
''Tüm yazı evde geçirmek istemiyorsan hazırlan '' dedi annem.''Çünkü her an fikrimi değiştirebilirim''Ve kapıyı çarpıp odadan çıktı.Kolidorda söylendiğini duyabiliyordum.Sınıfımı değiştirir şimdi annem.Ah gerizekalı Dila neden söyledin ki?Sanırım önce annemi yumuşatmam gerekecekti.
Arkasından bağırdım.''Görürsün işte.Öyle birini bulacağım ki sen bile hayır diyemeyeceksin anne''
Bulabileceğimi hiç sanmıyorum o ayrı mesele.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UZAK MESAFE
Teen FictionAyrı şehirlerde yaşayan iki genç mutlu olabilir mi?Yoksa mesafeler aşkı yok mu eder? Dila Gündüz ve Emir Yıldırım Vee beraberinde gelen sonsuz bir aşk... Kitabımın kapağını yapan betuldemirtas54'e sonsuz teşekkür ederim.