Aku kenal dia .
Dari warna kegemaran hingga makanan kegemarannya . Aku tahu betapa dia bersungguh sungguh memberikan 100% terhadap apa yang dia lakukan . Walaupun kadang kadang apa yang dia buat semua hancur belaka.
" HEY BURN IT UP ! ASKJSWHKSBDJE HEY TURN IT UP "
Berbelit belit lidah aku mengikut lirik rap dia . Walaweh
Dari screen monitor belakang pentas ini aku melihat bangtan menyudahi persembahan mereka dengan berposing maut. Pentas menjadi gelap sementara mereka menyelinap ke belakang pentas .
" ayo wassap " Namjoon menegur aku . Ahli kumpulan dia turut ada di situ .A'bangtan ni semua handsome walaupun dah berpeluh peluh berfire fire . Dan sekarang ni , aku rasa macam aku adalah seketul kentang .
" Amacam aku menari tadi ? Ok tak ? "
Aku mengangguk sambil menunjukkan tumbs up . Namjoon terus melelapkan mata sebaik melabuhkan punggung di sebelah aku . Aku perhati sahabat aku dari pantulan cermin yang ada di hadapan . Mesti dia penat .
Yep dia best buddy aku . Orang yang selalu ada dengan aku waktu aku gumbira ya amat , orang yang selalu ada dengan aku waktu aku broken tahap dewa . We support each other , we were fooling around, do stupid things . Macam macam kami lakukan selama 8 tahun ni . Dulu Pergi sekolah sama sama , lepastu makan sama sama , buli sama sama , kutuk orang sama sama , mandi sama sama . Eip .
Dan sampai sekarang pun kami sama sama
Cuma perasaan kami je yang tak ' sama sama '
Aku suka dia . Lebih dari best buddy tapi , dia tak pernah tunjuk yang dia sukakan aku lebih dari itu . ' Eleh klishe je suka kat bestfriend sendiri '
Beb , you don't know him .
Aku bangkit dari kerusi setelah mengelamun sekejap . Aku melangkah ke tandas untuk mencuci muka .
Setelah aku kembali , aku nampak namjoon dah tersedar dari mimpi indah arjuna beta -nya . #hakakbukanpromotelagu .
" kau pergi mana? " aww suara bangun tidur dia, husky gitu .
" tandas "
" Yang lain mana? " Dia melihat sekeliling bilik yang ternyata hanya ada kami berdua .
" Aku dah kerat campak kat sungai "
Namjoon mengecilkan mata tanda 'ek-eleh-kau'Tiba tiba dia bangun menuju ke arah pintu dan menguncinya . Dia menolak bahu aku ke arah kerusi berdekatan . Dia menyeret sebuah lagi kerusi dan duduk berhadapan dengan aku . Jarak memang betul betul dekat .
Mama tolong kita , jantung nak tercabut ni T_T .
Namjoon mendekatkan muka dia ke arah aku . Serta merta aku menjarakkannya .
Namjoon merenung ke arah mata aku " I want to tell you something "
" ...w-what? "
" I LOVE YOU , since the day we met . Aku tahu semua ni tiba tiba but I need you and I want you . If i asked you to be mine could you say yes ? "
Aku terkebil kebil merenung ke arah kedua tangan aku yang berada dalam genggaman namjoon
Adakah aku bermimpi ? If i've been dreaming , i dont ever want to wake up .
Aku kembali memandang namjoon . " y-yes , of course yes "
Pandangan 'macho' namjoon bertukar ceria . Dia tersenyum sambil tersengih sengih . Namjoon memeluk aku
" Thanks weh thanks . Sekarang hilang sikit nervous aku "
Dia melepaskan pelukan . Mama , adakah aku orang paling bahagia dalam dunia ini?
Tapi bahagia tu tak lama lepas aku dengar apa yang namjoon cakap ..
" Dan nanti aku akan melamar Eun mi macam ni hihi . Aku harap dia terima lamaran aku "
Aku terkedu .
Aku tersenyum hambar ke arah dia " sapa je weh tak nak terima lamaran kau "
Namjoon tersengih
" hehe kau ni memang sahabat aku selamanya "
Sahabat . Tak lebih dari tu
----------------------------------------------------
🌈 vote////////Comment
♥