Ketika aku sedang mengelamum sedap dalam kereta sambil memikirkan bakal isteri aku..aku perasan yang ada kereta keluar dari perkarangan rumah agam aku...
Zafran terlopong dan tidak menyangka bakal bini dia yang datang..Damn kalau ak tahu dah lama aku balik rumah..dah nak buat macam mana jodoh tak kuat lagi kot...-- zafran mengeluh dan kesal kerana menolak permintaan ibu nya yang suruh dia balik awal..kalau lah aku tahu ibu nak bagi line dah lama aku terpacak kat rumah nih..
Aku pulang ke rumah dengan perasaaan yang tak tahu aku nak cakap macam mana... Kenapa dia tak munculkan diri..baru aku nak terbuka hati menerima dia dan nak aku mintak maaf pasal kat sekolah yang aku langgar dia ... Setelah tiba di perkarangan rumah aku, aku turun dengan hiba sekali... Mama cuba menegur aku tapi aku buat tak endah.... (seriously kenapa kau tetiba berubah sebab jantan tu)..
Aku menaiki tangga dan tiba bilik aku dengan perasaan lega..aku tenung siling berslih ganti dengan telefon di atas meja aku..kenapa dia tak cuba telefon ekk?? sekurangnya call lah beritahu..takkan ibu dia tak cakap yang aku datang kot..impossible lahh..
Aku menutup mata aku untuk tidur...letih dan sakit hai je hari ni.. Senja menjelang dan aku masih di katil tidur..aku terjaga dengan bunyi jam loceng daisy aku.. aku terkejut kerana aku bangun hanpir pukul 6.15..Ya Allah mujur aku tak terbabas asar aku. Aku segera membersuhkan diri dan menunaikan kewajipan...Usai solat..aku turun ke dapur kerana sudah hampir waktu makan malam kami keluarga...
Mama dan papa ku lihat senyap..aku tahu mesti sebab mama rasa bersalah dengan apa yang dirancang tidak berhasil..dan hasilnya hati aku yang rasa kosong dan sedih nih..hahahahahha.sokay lah mom!!!
Kami sekeluarga makan dengan tenang dan tanpa suara celoteh mama yang obviously kalau time macam ni memang akan bunyi mulut dia pot pet pot pet kat aku...Oh-uh mama dah berubah sebab aku tak layan dia ke?? Tak kot...Aku mula bersuara...
Mama dah bukak ke barang dari aunty Shifa..tany aku dengan nada lembut..
Emmmm..dah!! - balas mama endah tak endah
Aik kenapa mama macam tu erk? selalu dia yang akan sambung apa yang aku cakap dan tokok tanbahkan lagi..Oh my mama!! Apa yang aku dah buat..
Selesai makan malam, mama aku lihat terus naik ke bilik meninggalkan aku dan papa...saat ini mata aku hampir bergenang!! aku tak patut layan mama macam tu..
Saat hati aku bergelora ketika ini, papa mendekati aku dan berkata sesuatu kepada aku..
Baby cubalah cakap elok elok dengan mama, mana tahu mama lembut hati ke! sambil mengusap kepala aku.Ok papa !! itu je yang aku dapat balas..sedih dan debar tuh ada lah..
Aku mengetuk bilik mama setelah aku selesai menunaikan solat maghrib..kelihatan mama juga sudah selesai menunaikan kewajipan lalu aku menyapanya..
Mama!! Mama marah kat baby ke?? tanya aku dengan risau..
Takdelah sayang, buat apa mama nak marah sayang kan!!
Habis tu kenapa mama macam tak nak layan je baby..Baby buat salah ke..let me know if it true.
Bukan macam tu lah baby..mama still tak ready nak cakap perkara ni kat baby..tu sebabnya mama tak nak show up mana..
Apa yang mama nak cakap..takpe baby terima dengan seadanya..
Jangan susah hati erkk..sebenarnya aunty Shifa nak percepatkan wedding baby dengan Zaf..tapi mama still tak boleh bagi kata putus kalau baby tak nak kan...
Saat ini, aku rasa nak jerit pun ada plus terkejut gila dengan berita yang baru disampaikan oleh mama...!!
No way lah ma!! Takkan nak kahwin + som yang dah dekat nih..
Alah sayang, trial kan tak lagi..so kita percepatkan lah yee..mama tak nak aunty kecewa dan hubungan mama dengan dia regang.
But mama..it is about my life mom..why me? why must me to be their daughter in law?
Mama, tak nak paksa sayang..tapi ini juga terbaik untuk kamu..mama pom akan rasa happy kalau mama dah tengok kamu bahagia...kamu lah satu satunya anak mama...takkan lah mama nak sia- siakan hidup anak sendiri..
Aku malas nak dengar bebelan mama lagi..aku keluar dari bilik tanpa membalas apa yang dicakap oleh mama..
Aku memasang kuat lagu di mp3 yang sedang memutarkan lagu Fox rain- lee sun hee..(sedih gila lagu nih) :-( Aku tak thu nak buat apa sekarang setuju atau kecewa ka hati mama..Ya Allah apa yang harus lakukan.
kring! kring!
Mata yang terasa berat aku buka jua kerana masa untuk ke sekolah.
Aku bersiap dengan langkah terakhir aku iaitu menbetulkan tudung . Ok done! lalu aku turun ke bawah dengan sarapan yang siap disiapkan oleh bibik..Mama dan papa mana bik? tanya aku .
Ohh! mereka dah bertolak ke office, katanya ada meeting.
Aku bosan lah macam ni..diorang asyik sibuk jer..aku nih macam tunggul pim ada..Takpelah bik, saya pergi sekolah dulu lah yer.. lalu aku menyalam tangan bibik dan tidak lupa juga aku kasi bibik aku flying kiss yang mengundang tawanya.
Adakah aku dah sedia nak ke sekolah berjumpa zafran tuh..akibat incident yang berlaku hari tu..Ya Allah kuatkanlah aku nih..
Let bygone, be bygone lah Amy, mungkin dia dah tak igt kot.
YOU ARE READING
Aku dan Ketua Pengawas Tu?
RomanceTengku Zaf atau lebih di kenali sebagai Tengku Zafran Irfan seorang lelaki macho dan kacak rupanya dengan gayanya tersendiri. Tetapi dia tidak pernah merasakan kekayaan pada dirinya dan ingin mencuba apa yang orang lain suka lakukan. Amylia seoran...