Seperti hari biasa..aku akan mengenakan seluar hitam dan t-shirt hitam beserta shawl yang dililit di kepalaku (gaya hanis zalikha pon ada)..dan kasut nike hitam yang diberikan kan kepada ku semasa hari jadi aku yang ke-16.
Sambil aku bersiap untuk cantikkan diri kau yang memang dah azali cantik ini, aku terfikir kenapa mama menyuruh aku bersiap bagai nak pergi jalan jalan dah..kalau ditanya cakap 'adalah'..keluh Amylia
Itulah perangai mama aku yang menjadi misteri sehingga sekarang. Apabila ditanya akan dirahsiakan katanya macam elok simpan rahsia daripada keluarga sendiri..tak baik tau orang-orang tua cakap..
Mama,Ooh mama!! panggil aku sekali dengan lagu. Datin Merrisa nih kalau bersolek kalah aku tau..Aku yang cantik ni pom tak lah bersolek lama sangat..'kutuk Amylia dalam hati'
Yee, yee yee anak mama nih kalau tak guna kepakaran nyanyi tu takleh ke...abis lah gelas rumah nih pecah sayang..'mama sudah mula mengilai.
Mama lah yang salah,asal lambat sangat mekap kaki baby nih dah kebas tahu tak..tak jadi lah ikut teman mama SHOPPING..'ada nada merajuk di situ' Oh! sebelum aku terlupa. Memang mama dan papa selalu panggil aku baby ( jgn duk pikir yang aku nih masih merangkak lagi sudah lah)
Aloo loo, kesian anak mama ni yee..takpe mama tahu nak pujuk baby macam mana...jeng jeng mama menghulurkan aku satu set makeup dari paris kerana mama dan papa baru balik dari sana kerana bussiness..Aku apa lagi menjerit gembira lahh walaupun mekap aku banyak lagi tak digunakan..tapi yelah paris kot..gila aku nak tolak..
Thank you mama! You are the best lah my super woman!..Ak tidak dapat hilangkan rasa gembira dalam hati.-kata kata manis itu aku tuju kepada mama sambil buat muka comel nak buat kiyomi..
Dah, dah..sama-sama sayang mama..anything for my lovely baby..Ok jom kita dah nak pergi ni tunggu dalam kereta sebab Pak Mat dah lama tunggu kita tuh..-kata mama kepada aku
Sambil aku berjalan menuju ke kereta aku terpersan yang mama di sedang bercakap dengan seseorang di dalam telefon dan membua riak muka suka tak suka gitu.
YOU ARE READING
Aku dan Ketua Pengawas Tu?
RomanceTengku Zaf atau lebih di kenali sebagai Tengku Zafran Irfan seorang lelaki macho dan kacak rupanya dengan gayanya tersendiri. Tetapi dia tidak pernah merasakan kekayaan pada dirinya dan ingin mencuba apa yang orang lain suka lakukan. Amylia seoran...