Setibanya kami di parking pavillon yang tersegam dengan pelbagai jenis orang ini membuatkan hati aku tiba-tiba excited..gila kau tak excited nak shopping kot, perempuan manalah yang tak minat shopping kan? -monolog aku di dalam hati
Mama lihatnya sedang tercari cari seseorang dan tepat tekaan aku mama seperti melambai lambai ke arah perempuan tersebut..Ahh sudah! Bukan aku dgn mama je ke!
Tiba-tiba seperti ada orang mencuit aku..terkejut tapi mujur aku tak terkeluar perkataan yang merapu..
Amylia Batrisya!, salam dengan aunty nih -arah mama
Aku menunduk malu dan menyalami aunty tersebut dengan senyuman aku yang paling menawan..anak dara lah katakan kena bagi high sikik senyum nih kalau tak jatuh saham aku sebagai anak Dato Zakri you alls..haahhaha gurau je la..aku bukan macam perempuan hipokrit dekat luar tuh yang hanya suka seseorang sbb harta..- bebel aku dalam.hati yang mengundang tawa mama dan aunty Shifa.
Aku menunduk malu dengan karenah aku yang mengundang tawa kedua-dua wanita tersebut..
Sedang kami berjalan masuk ke dalam mall tersebut, aku perasan yang aunty Shifa tuh tak lekang daripada memandang aku..*aushh malu woi*..
takut ada tahik hidung terlekat ke, tahik mata ke, air liur basi yang masih tertepek kat muka ke!Sebelum memulakan perjalanan, kami berhenti di Manhattan di mana menjadi tempat makan favourite aku dan papa time weekends.
Aunty memecahkan bual antara aku dan mama.
Amy!.-panggil aunty dgn suaranya yang lembut.
Yee, aunty.-balas aku dengan suaraku yang lenbut ini(perasan gila)
Amy sekarang aunty dah tengok makin ayu..manis,sopan,baik dan cantik orangnya..
Selepas.nih aunty tak perlu risau pasal perempuan dekat luar yang sering menggangu Zafran lah ye..
*jelasa aunty dgn petah*Mulut aku sekarang kalau korang dapat tgk memang dah bentuk 'O'..Apa yang dimaksudkan dengan tak perlu risau perempuan dekat luar? Zafran? Siapa Zafran nih mama..mama nih mesti buat plan yang bukan bukan belakang aku!!..terang aku dalam hati dengan perasaan takut campur nak menjerit pon ada..
Aku hanya dapat membalas aunty dengan senyuman.
Selesai makan, kami jalan jalan di mall dan membeli barang..ak nampaknya bosan keseorangan lah kalau si mama tu dah ada kawan...takpe balik nih ak nak kaw kaw habis habis mama dengan soalan yang tak masuk akal!!! ..hahahabahah- ilai ak sambil diperhati pelik oleh orang di sekeliling ku.*****************************
Setelah urusan membeli selesai,kami pulang ke rumah dengan hati tenang..cop! aku tak tenang lagi nih..
Aku akn pastikan balik rumah ni, kaw kaw lah aku tanya mama..evil laugh is back.
************
Mama!..mama kena cerita kat Amy semua yang berlaku takdi dan siapa Zafran mama!- aku berkata kepada mama sambil melihatnya sedang mengemas barang.
Ok, Amy jangan lah marah mama baby..mama sedih tau (ada lagi rupanya bakat lakonan aku)..bukan mama je yang buat plan..papa pom subahat sekali lah..nanti kita tunggu papa ye baby yee!!
Tak nak! Nak dengar penjelasan mama sekarang jugak..
Ok,ok..mama dan papa ada lah berbicang yang nak satukan Amy dengan Zafran anak kawan mama takdilah yang kamu jumpa dekat mall tuh...kami buat ni semue pom untuk kebaikan baby jugak..sbb takp perlu nak layan lelaki yang jahat kat luar sana sbb mama dah pilih yang terbaik..nantikan kita pindah kat johor nanti Amy kenalah biasakan diri dengan susana sekolah baru ye baby mama..mama tak nak Amy kena buli selalu dengan orang..tapi mama tgk sekarang, Amy dah mcam warrior tau selepas ambik kelas taekwando!
Woo woo! panjang gila mama cerita sampai kelas taekwando aku pom terjebak sekali..emm asalehe betul lah mama aku nih''
Tapi mama Amy tak kenal pom siapa Zafran tuh..entah baik atau tidak..*muka comel+takut*Alah baby, nanti baby boleh biasakan lah tu..mama dan papa pom bukana kenal sangat.pom dulu tapi after that, kami pom sama sama suka..I love him so much'''
Fergo yang dengar pom lari( fergo kucing aku) apatah orang yang mendengar naik kuntah aku..mama, mama igt nih dunia khayalan yang macam dlam cerita dongeng ke..
Emmm..tapi aku tak nak kahwin dengan orang.yang.aku.tak.kenal malu siut..--kata aku sambil gigit jari tangan --------------
****************
Kenapa ibu tak cakap kat zafran yang zafran kena kahwin dengan dia...zafran tak nak ibu..pls lahh faham.Ibu tak nak zafran ikut perempuan yang hipokrit kat luar sana tuh..ibu tak suka lah zaf..ibu dan ayah buat semua nih untik kebahagiaan zaf jugak kan!! ayah turut menjapuk
Tapi zaf tak kenal hati budi dia..mana tahu dia macam perempuan kat luar sana..zaf tak nak bu..zaf tak ready lagi lah..
Anak ibu nih,..bukan kamu sorang je yang rasa perasaan tuh..semua pernah merasa kalau nak dirikan rumah tangga..kamu jgn risau sbb ini pilihan ibu dan ayah mesti yang terbaik punya untik hero ibu nih..--kata ibu smabil usap kepala aku dan ayah mengangguk
Apa nasib lah labu..kena nikah dgn orang tak kenal..
Emmmmm..zaf setuju labu kalau itu yang terbaik untuk zaf
Ibu dan ayah nampaknya sudah berbuah senyuman pada muka mereka..Aku ??? enmm bawalah hati yang lara ini ke tempat lain.
*siapalah agaknya yang akan aku kahwin nih*
YOU ARE READING
Aku dan Ketua Pengawas Tu?
RomanceTengku Zaf atau lebih di kenali sebagai Tengku Zafran Irfan seorang lelaki macho dan kacak rupanya dengan gayanya tersendiri. Tetapi dia tidak pernah merasakan kekayaan pada dirinya dan ingin mencuba apa yang orang lain suka lakukan. Amylia seoran...