Setelah tamat persekolahan hari ini, aku masih memikirkan lagi apa yang dikatakan oleh mamat bajet tuh kepadanya!! KAU BAKAL ISRERI AKU? Oh my God.. that can't be Zafran right? kenapalah aku nih tak cepat tangkap masa dia cakap macam tu..shit to lahh..gerama aku dalam hati sambil menyumpah seranah kepadanya..tapi kalau difikirkan balik, hot jugak mamat tuh. Dahlah hensem, putih, macho dan semua kawannya boleh tahan semuanya..*aku cepat cepat menggeleng kepala supaya aku fikirkan tuh semua tak betul!! Mama baby tak nak kahwin.!!!!
Aku terkejut apabila telfon iphine 6s aku mendedangkan lagu Work by Rihanna..'' Aku pantas mengangkat panggilan tersebut kerana menampakkan nama My angel *mama aku*
Aku dengan malas menjawab..Ye mama!!
Kenapa suara baby macam tu tuh? Letih ye sayang!! Alah sian anak mama...Aku pula merengek lagi menampakkan lakonan ku..
Amy baby, nanti sebelum sampai rumah, Amy singgah ke rumah aunty Shifa ye sayang, ambik barang mama!!
Aku termenung seketika..lalu terlopong..WHAT!! Rumah aunty Shifa mesti ada Zafran..Mama ni sengaja nuh nak bagi 'line' kat aku nih..n sruh aku buat apa jugak..Ngorat? Ak nih mana lah reti..biarkanlah, kalau aku terjumpa zaf, aku apa lagi buat perancangan nak menyorok lah you alls..malu kea.
Setibanya kami di sebuah taman yang boleh mewah tempatnya, aku segera meletakkan tangan aku pada dada..woi! beredebar woi! Jangan kata aku tak berdebar nak jumpa dia *refere to zaf* aku menggeleng kepala supaya dalat kembali ke dunia nyata..
Pak Mat kelihatan membik ke arah rumah agam berwarna putih keemasan tersebut..Sudah samapai ke ni? Aku keluar dari perut kerata lalu menyapa guard yabg sedang menjaga kediaman mereka...
Assalamualaikum pak cik! kata aku dgn sopannya.
Waalaikumusalam nak..Anak nak apa ye..--katanya dgn muka keliru.
Mama saya suruh ambik bar... '''
belum aku habiskan ayat aku aunty Shifa menjerit dari luar dan melambai ke arah aku..Ehh, Amy..masuklah sayang Amy kan nanti akan jadi sebahagian daripada keluarga ni nanti ucapnya sambil memeluk aku..
Aunty nih kalau ye pom jgn lah peluk dalam baju sekolah nih..tak melekit ke? kata aku dalam hati membuahkan ketawa dalam hati aku.
Aku masuk ke rumahnya dengan debarnya. Aku malu wei nak jumpa Zafran atau BAKAL SUAMI..hahahhha
Dalam pada aku sedang termenung, seperti ada jari mencuit bahu aku yang cantik nih..(perasan bhai)''Termenung jauh nampak anak ibu nih..Ingat kat sape tuh? *ibu tuh refere to aunty sebab dia yang suruh biasakan mulut panggil ibu*
Eh ibu! Tak perasan pulak Amy sambil menggaru kepala yang tak gatal..
Ibu nampak macam Amy tengah cari seseorang jer!! Cari Zaf ekk?? Zaf takde sekarang sayang, dia tak balik lagi sebab ada srudy group dengan kawan. Amy tak jumpa Zaf ke? Amy kan sekolah sama ngan Zaf ?
Bertalu talu ibu menanya soalan kepada ku.. one by ibe lah ibu woi..aku dah pening dah nak jawab yang mana satu dulu nih..
Amy tak berapa kenal lah Zaf bu, sebab mama tak cakap pom rupa dia macam mana..
Dalam pada aku nak sambung ayatku, ibu menjapuk dan berkata Zaf kan ketua pengawas kat sekolah tuh takkan lah tak kenal kot? Aku menggeleng membuatkan ibu berubah wajah.
Janganlah marah ibu! bicaraku dalam hati..Ohh! jadi yang aku langgar dekat kantin tuh Zafran lah yee..patutlah dia bagi hint BAKAL ISTERI bagai.. So dia kenal lah aku? macam mana ek dia boleh kenal?
Setahu ibu, ibu dah bagi gambar Amy kat zaf katanya nak kenal kenal orangnya dulu..--jawb ibu
Hati aku sudah berdebar utk menjawab namun ak tebalkan juga hati aku..Oohh! mungki dia tak perasan kot ibu'' (padahal dah jumpa, asalehe betul lah punya menantu macam aku nih)
Emm, takpe esok kan boleh jumpa lagi ngan Zaf.. Amy jgn risau lah..ehh, minumlah fresh ornage tuh sambil tu boleh tunggu zaf kan''
Ehh, takpelah ibu.. Amy pom kena balik cepat nak teman mama, papa kan balik lewat..jadi kesian kat mama sorang sorang kat rumah kan! sambil menunjukkan reaksi orang yang sedang menangis..
Ibu apa lagi, ketawalah mak mertua aku tuh..*********************
zaf POV
Orait guys, jumpa esoklah pulak yee, dah macam takde rumah jer aku tengok korang nih!! kata zaf sambil ketawa terkekek sendirian.
Iye lah tengku zaf, kau nih takleh sabar sikitlah..mana semangat bro kau ah?? kata farhan iaitu merupakan kawan baik kepada zaf.Setelah selasai study group bersama rakan rakannya (nampak jer gangster diorang nih tapi pelajar kebangaan dan cemerlang sekolah tau)!!! hehehehhe.
Zaf pulang dengan drivernya kerana ibu dan ayahnya sibuk sama seperti Amy kan?
Semasa berada di dalam kereta, Zaf mengeluarkan gambar yang diberikan oleh ibunya.. gambar Amy..
Cantik jugak kau nih kan! putih,comel, bibir kau bagi aku tamparan yang kuat kepada iman aku tapi aku masih kuat menaha sebelum 'first night kita yee' Aishh!! kenapa aku nih..aku dah jatuh cinta ke apa dengan minah tu..dahlah gangster tapi hati lembut..
Straightkan your mind zaf!! kau kena khawin paksa ok!! Tapi kenapa aku rela ahh? perasaan aku je melebih, dia macam lah perasan apa yang aku rasa tentang dia!.. 'my heart is pounding like I was waiting for someone I love' hatinya yang tenang menjadi debaran yang hebat setelah melihat gambar Amy yang diambil ketika memakai baju kebaya songket dan bershawl warna nude brown.. ( hati sabarlah).
YOU ARE READING
Aku dan Ketua Pengawas Tu?
RomanceTengku Zaf atau lebih di kenali sebagai Tengku Zafran Irfan seorang lelaki macho dan kacak rupanya dengan gayanya tersendiri. Tetapi dia tidak pernah merasakan kekayaan pada dirinya dan ingin mencuba apa yang orang lain suka lakukan. Amylia seoran...