Chapter 2.

501 31 10
                                    

Louis

Toen de video een paar minuten online stond waren er al zo veel reacties.

Deze keer waren het er niet normaal veel, m'n hele telefoon liep vast en met de seconde kwamen er meldingen binnen.

Ook tweette ik na de video nog een tweet over de tickets die ik weg mocht geven aan een gelukkige fan.

"Louis Tomlinson:
I have two free Superfan tickets to give away to a fan , the most original thing wins the tickets :) "

Ook daar kwamen weer best veel reacties, van kijkers die kwamen of die jammer genoeg niet mochten.

Er kwam ook een tweetje van ene Harry voorbij, hij viel me op, geen idee waarom.

"@Louis_Tomlinson omgg, I need those tickets!! I want to meet you but I'm probably not even allowed to go :/"

Snel daarna kwam er nog een tweetje van Harry:

"@Louis_Tomlinson you were there for me when no one else was, even if you don't know who I am. I wish I could tell you my story and thank you for everything you did for me :)"

Ik ben echt dol op van deze spontane tweets. Door zulke tweets besef ik me wat ik allemaal al wel niet heb bereikt.

Zoveel kijkers, zoveel blije gezichten op meetings, zo'n leuke fanbase. En dat allemaal alleen door een kanaal aan te maken en video's te gaan uploaden.

Ik twijfelde of ik Harry moest gaan volgen. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar zijn verhaal en waarom hij niet kan komen.

Ik drukte op zijn profielfoto, z'n account sprong ervoor.

Zijn profielfoto was een jongen met zachte bruine krullen en een paarse trui, ik wed dat het zo'n Tumblr boy is.

Ik scrolde wat door zijn tweets, de meeste waren naar naar mij gericht en af en toe zat er echt een depressieve tweet tussen.

Ik scrolde weer terug naar boven en drukte op "volgen".

Hij zal vast wel schrikken nu, ik moest een beetje lachen bij de gedachte.

Het is toch wel raar dat mensen zo erg schrikken van een druk op een volg-knopje.

Ik ging weer terug naar de tweet van Harry en deelde hem in DM, "Vertel. Ik ben nieuwsgierig :)" typte ik er bij.

Harry

Ik lag met mijn mobiel op mijn buik op bed, langzamerhand viel ik in slaap

M'n mobiel begon te trillen en een berichtje verscheen op m'n vergrendelscherm.

'Louis Tomlinson followed you back'

Ik keek verbaasd nog een keer, ik refreshte snel om te kijken of het geen misklik was.

Ik checkte het account een paar keer om te checken of het de echte Louis was, en het was hem echt.

Waarom volgt hij mij? Van alle fans die hij heeft, die waarschijnlijk allemaal ook veel leuker zijn, kiest hij mij.

Opnieuw kreeg ik een melding,
Louis Tomlinson: Vertel. Ik ben nieuwsgierig :)

Weer kreeg ik een raar gevoel in m'n buik en begon ik iets te trillen. Heeft hij me nou een DM gestuurd?

Ik drukte op de melding en een dm gesprek tussen hem en mij verscheen.

Hoe ga ik alles uitleggen aan hem, wat hij allemaal voor me heeft gedaan.

Hij was er wanneer niemand er voor mij was, zijn video's vrolijkte mij bijna altijd op.

"Oh, hahah ik wist niet dat je me ook echt ging toevoegen" typte ik terug, "Niet dat ik het erg vindt :)" typte ik snel.

"normaal doe ik dit ook niet want dan moet ik het bij iedereen doen maar je viel me op dus tweet hier aub niks over en ja ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je verhaal" kreeg ik terug, nog steeds vond ik het raar dat hij juist mijn verhaal wilde horen.

"Heb je even, het is best wel veel wat er is gebeurd eigenlijk.. :/", "Je hebt al zoveel tijd gestoken in het kijken naar mijn video's dus vandaag steek ik die tijd in jou :)"

Ik typte het hele verhaal over mijn ouders, hoe ze ruzie maken en hoe moeilijk ik 't vind en dan Louis' video's kijk, over school, hoe ik daar gepest wordt omdat ik anders ben en nog zo veel meer.

Ook bedankte ik Louis dat hij me altijd vrolijker maakte, en vertelde ik hoe lang ik al fan van hem ben en natuurlijk typte ik ook hoeveel hij voor me betekende.

Nog steeds trilde ik van blijdschap, het is wel wat afgezakt maar ik ben zo blij. Ik drukte op verzenden en wachtte geduldig op een reactie.

Louis

Ik kreeg de DM van Harry over alles, hoe ik er elke keer voor hem was ook al kende ik hem niet, hoe ik altijd zijn lichtpuntje was. Het besef dat je dit kan doen voor iemand is alleen al geweldig.

Hij had het ook over dat hij gepest werd, ik merkte aan de manier van typen dat Harry een gevoelig iemand is.

Mijn nieuwsgierigheid nam me over, "Hoezo wordt je gepest dan?" vroeg ik.

"Ik ben gay :/" typte Harry.

"Oh"

"Je wil niet meer met me praten, dat snap ik.. ik wilde je gewoon bedanken voor alles wat je voor me hebt gedaan. Dus bij deze, bedankt Louis"

"Nee wacht Harry, het is fijn dat je durft te zijn wie je bent" typte ik snel, ik ga hem niet vertellen dat ik er ook over twijfel.

":)" typte hij terug.

"Harry ik meen het, trek niks aan van wat iedereen van je denkt. Jij bent precies goed zoals je bent, blijf wie je bent en laat je alsjeblieft door niemand beïnvloeden. We hebben al zoveel kopieën op deze wereld"

"Dankjewel Louis, weer is het je gelukt me op te vrolijken en me weer iets meer zelfvertrouwen te geven"

"Graag gedaan Harry :)" typte ik als laatst.

Waarom luister ik niet naar m'n eigen advies, ik ben zo bang dat mensen iets van me gaan vinden.

Ze doen het nu al omdat ik aan YouTube doe, wat zouden ze dan wel niet denken als ik zou zeggen dat ik op hetzelfde geslacht val.

Ik nam een slok water en keek naar Liam die aan het gamen was, "Liam?"

Hij keek om en zette zijn headset af, "Is.. is denken dat ik gay ben.. raar?" vroeg ik hem.

Hij begon zachtjes te lachen, "Louis, als jij dat voelt dan is het goed. Luister naar je hart okey, gay zijn is niets bijzonders tegenwoordig" zei hij.

"Ik ga slapen" zei ik, "Denk er niet teveel over na Lou, slaap lekker" zei Liam. Ik gaf hem een korte, maar zwakke glimlach, dronk m'n glas leeg en liep naar boven.

Ik liep naar de badkamer en maakte me klaar voor bed.

Ik plofte op bed neer en m'n gedachten zonken af naar Harry, ik kroop onder de dekens en staarde naar het plafond.

Ik pakte nog snel m'n mobiel, "Weltrustenn Harry :)" typte ik waarna ik m'n mobiel weglegde.

Ik ging weer op m'n rug liggen en staarde weer naar het plafond.

Het enige waar ik aan kon denken was Harry en hoe ik over mezelf dacht, en met die gedachtes viel ik langzaam in een diepe slaap.

---
Echt n heel slecht deel lol sorry

The YouTube Gathering [L.S.]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu