Kini jam sudah menunjukkan jam 9 malam.wawa masih lagi di dalam pejabat. Nasib petang tadi dia,sudah memberi tahu umi nya yang dia balik lambat.tinggal sikit lagi kerja yang perlu dia selesai kan.beberapa minit kemudian selesai lah kerja nya."penat sungguh.. kenapa lah mr.lion itu dera pekerja sampai macam ini sekali "keluh wawa. Setelah selesai mengemas barang, wawa pun mengunci pintu pejabat lalu menaiki lif dengan langkah longlai akibat penat. Sewaktu wawa berjalan ingin ke keretanya dua orang lelaki menganggu nya "hai cik adik,sorang jak"ujar lelaki yang berbaju merah "jangan kacau Aq"marah wawa "alaa.. teman kan lah abang abang ini"ujar lelaki yang satu pula dan mulai memegang tangan wawa "tolong!! Tolong!! Heiiii!! Lepas lah!! Tolong!! "Jerit wawa .tak sewenah wenah nya lelaki yang berbaju merah itu menampar wawa sehingga penglihatannya kabur dan terus gelap
"Sakit nya kepala ku"ujar wawa Sewaktu dia sedar dari pengsanya.wawa memandang sekeliling. "Ehh!Aq kat mana ini? Jangan jangan, Tolong!! Tolong! "Belum habis lagi tekaanya wawa sudah Teriak dan menangis."ehh kau dah kenapa?? Jerit Jerit macam orang gila"tengking lelaki yg sangat wawa kenal suaranya "encik Irfan " terkeluar nama mr.lion "dah. Meh sini Aq ubat pipi kw itu dah bengkak "ucap Irfan tegas "tak payah.. Aq boleh ubat sendiri"tolak wawa .wawa tak kisah sudah mengunakan kata ganti nama yang agak kasar kerana ini luar dari pejabat.wawa ingin segera keluar dari rumah Irfan.Sewaktu membuka pintu alang kh terkejutnya wawa dan Irfan apabila ramai orang di luar.
"Kami dari jabatan agama islam.Kami dapat laporan bahawa ada orang melakukan maksiat di rumah ini. Sila beri kerja sama" ucap seorang yang berpewatakaan seperti imam. " tak Kami tak laku kan apa apa"ujar wawa sambil menangis. Irfan hanya memandang wawa dan ahli ahli jabatan agama tersebut bersilih ganti.Setelah habis kata kata imam tersebut , wawa dan Irfan masing masing menelefon ahli keluarga..
"Hello umi ,abah.. wawa minta maaf.. wawa nak minta umi dan abah datang kat apartment sri intan..wawa minta maaf umi abah.. wawa tak buat semua ini.. "ujar wawa lalu mematikan handphone nya.beberapa minit kemudian puan zai ,encik nizar, Datin mas dan dato ahmad sampai di apartment tersebut. "Apa ini Irfan? "Tanya dato,ahmad iaitu papa Irfan. "Begini, tadi Irfan nak pergi office jap,jadi Irfan nampak nazwa kena kacau lelaki.. Irfan tolong nazwa sebab dia,dah pengsan.. Irfan bawa balik ke rumah tunggu sampai dia sedar.. tup..tup jabatan agama datang dan tuduh Irfan ngan nazwa berkhalwat "cerita Irfan "umi, wawa tak buat"ucap wawa sambil menangis teresak esak "tak apa sayang.. kita redha"pujuk uminya "kalau dah tak ada apa,mari lah kita mulai kan"ucap imam tersebut wawa dan Irfan begitu juga keluarga mereka redha dengan ketentuan itu.
YOU ARE READING
Suamiku Mr.romantik
RandomAbang romantik Buat cinta dah berputik Adakah kesudahan nya mereka bersama.. Atau akan berpisah?? Jika nak tahu. Silalah baca #vote