MTBC_CHAPTER11

233 9 0
                                    

*waktu makan malam*

taehyung sudah pun siap membersihkan diri selepas dikejut oleh si gorilla tadi.. dia turun ke tingkat bawah dan menuju ke dapur

Terhidang makanan yang dipanggil jjampong dalam semangkuk kaca yang mempunyai corak yang amat cantik. Dan tersedia juga ikan bakar polack dan juga kimbap..

taehyung mula melabuhkan punggungnya di atas kerusi di meja makan..

Aeri keluar dari dapur dan membawa jug yang berisi oren jus dan juga gelas..Dia meletakkannya di meja makan..

Taehyung: waa kau masak semua nie *kagum*

Aeri: apa kau ingat aku ni tak reti masak? *jeling taehyung*

taehyung: ha ah.. *muka selamba*

Aeri sudah geram dengan si taehyung nie.. mahu saja dia tanam si taehyung hidup² atau suruh tok adi yang tanah kubur tu tanamkan..

Aeri: //sabar aeri sabar...//

aeri: makan lah jjampong tue..*senyum*

Taehyung sekadar mengangguk lalu dia menyuapkan sesudu sup jjampong ke dalam mulutnya..

Taehyung: waa sedap lah weyh..

Aeri: yeke? *fake smile*..//semoga berjaya taehyung//

*dirumah jungkook*

jungkook sedang mengemas biliknya tiba tiba dia terjumpa sebuag boxer yang dikenalinya..

Jungkook: boxer si taehyung nie. Confem tertinggal waktu tengok bola "Bighit VS Bighot" *geleng kepala* ish ish tua bangka pon nyanyuk..

Jungkook meletakkan boxer si taehyung ke dalam plastik..lalu dia mengambil kunci kereta yang berada di atas meja dan jungkook segera keluar dari bilik nya..

Dia akan ke rumah taehyung...

---------------------------------

Beberapa minit kemudian mangkuk itu telah pon kosong.. semua sudah dihabiskan taehyung.

dia berasa kenyang.. tiba tiba..

Krung~~ krung~~

Taehyung: aduh asal perut aku sakit nie..

Aeri hanya tersenyum.. haha yes rancangan berjaya...

Taehyung: woii gorilla! Kau letak ap dalam jjampong!

Aeri: semoga kau jumpa cari tandas hohohihihijb *gelak macam orang gilos :')*

Perut taehyung mula meroyan.. rasa seperti nam terberak.. taehyung segera menuju ke tandas di tingkat 1.. namun tombol pintu itu tidak dapat dipulas bermakna bilik air itu dikunci..

Dia memberi jelingan kepada aeri yang tersengeh sengeh macam orang gila... mahu saja dia membalas dendam sekarang.. namun perut tak membenarkan.. entah ap yang diletakkan dalam masakkannya dia pun tak tahu..

Taehyung segera berlari naik ke tingkat atas dan menuju ke setiapp bilik.. namun semua tandas di bilik itu dikunci semestinya kerja si gorrilla..

Taehyung: ah nak terkeluar dah.. x guna punya gorilla!!

Taehyung segera menggmbil iphonenya yang berada di poket seluarnya.. dia mendail nombor jungkook...

Jungkook sedang memandu menuju ke rumah taehyung..

Save me save me~...

tiba² nada dering iphone jungkook berbunyi menandakan satu panggilan masuk.. jungkook memakai earphone yang sudah disambung di iphonenya..

"yeobeosaeyo?"

Taehyung: jungkook kau kat mane! Argh sakit!!

Jungkook agak terkejut.. kedengaran seperti taehyung dilanda masalah besor...

Jungkook: ha kau kenapa taehyung? Aq otw rumah kau niw.. lepas selekoh ni aq sampai..

taehyung: kau pecut weyh!! Cepat sampai!!! Aku dah nak arwah nie!!

Jungkook: woi tae--

*tutt..tutt.*

Panggilan sudah dimatikan.. dengan segera jungkook meningkatkan kelajuan kereta.. takut jugak si taehyung tu arwah.. karang jadi hantu.. tak tenang hidup manusia segi empat tu karang ganggu hidup si jungkook ni.. nak first night pon ganggu.. sadis hidup...

Beberapa minit jungkook sudah sampai...

Sementara itu

Taehyung: kau tunggu revenge aq aeri!! *jerit*

Aeri: woi kau pergi lah melepas dulu baru balas pfttt ..

Dari luar rumah..

Jungkook: bisingnya.. macam berperang.. tp si taehyung.. duduk sorang kat rumah nie..

Jungkook agak hairan.. namun dia segera menekan loceng rumah agam yang besar itu..

"Ting tong ."

Aeri agak terkejut...

Aeri: jangan lah eomma and appa yang datang huhu

Aeri segera membuka pintu security rumahnya.. dan pintu dibuka.. terpampang wajah namja yang dikenalinya..

Jungkook: aeri?

Aeri agak terkejut tak tahu pulak si biskut datang..

Tiba tiba tubuh aeri di tolak taehyung..

Taehyung yang sedang memegang kain pelekat yang dipakai itu menjeling ke arah aeri

aeri: ap kau..

Jungkook: taehyung asal?

Taehyung: sakit.. argj sakit perut.. jom g umah kau ....cpt!!

Jungkook: wae? *pelik*

Taehyung: nanti aq bagitahu cepat.. *tolak jungkook*

taehyung menolak jungkook dengan dua belah tangan.. tapi...

Jungkook: kejap² taehyung.. kau tolak aku guna 2 belah tangan.. kain pelekat kau sape pegang?

Taehyung agak terkejut.. betul.. sape pegang kain pelekatnya.. dia memandang ke bawah dan jeng jeng kain pelekatnya sudah pon londeh dan mencecah bumi.. dan ternampaklah boxer taehyung yang bercorak kartun boboiboy.. dia teringat akan aeri.. jangan jangann..

Taehyung: *pandang belakang*

Snap!!

Aeri: pftt hahahha!!! Boboiboy!! Untung aku dapat snap hahaha *gelak tak ingat dunia sambil tampar² pintu*

Taehyung: //nahas kau aeri// *ambik balik kain pelekat*

Beberapa minit kemudian mereka segera memecut laju dari rumah itu..

Aeri masih lagi tak boleh nak tahan gelak.. dia menutup pintu dengan sisa gelak yang masih ada..

TBC..

MAAFKAN Min sbbnya chap ni banyak mengarut ma😂😂 min otak tengah malam em memang mengarut.. ampunkan beta ya😂 sila tunggu chAp seterusnya kalau nak tahu ap jadi dekat taehyung hehe~

Married To The Byuntae Cousin!!Where stories live. Discover now