"Minhee bawak anak-anak kita dekat tempat saya latih mereka buat potral tu"ujar park hwangsoo dengan cemas..
"baiklah"
-------------------------------------------------------------
"omma kita nak pergi mn ni ?"tanya halla dalam keadaan yang takut.
"kita pergi tempat king park hwangsoo latih kamu buat potral tu,jgn risau kamu semua pasti selamat disitu."
Kim minhee tahu kini 6 nyawa yang tidak bersalah perlu dijaga untuk keturunan vampire dan mereka lah satu-satunya yang mampu tawan vampire land semula .Benarkah 6 nywa yang minhee bawa ke bulatan potral?
"omma,sejeong hilang ! "ujar eunha
"hah? Macam mn die boleh hilang ?tak pe kita pergi dulu ke potral.cepat!"
-------------------------------------------------------------
"sejeong apa kamu buat kat sini,kan appa suruh kamu ikut omma !"
"tapi sejeong nak tolong appa,sejeong tak nak tinggal appa kat sini" mata sejeong sudah berkaca.
Ahahaha,keluar lah vampire semua!kau tak kan terlepas.Tunjuk mana anak-anak kau !
"appa sejeong takot"
Sejeong dah mula menangis tapi ditahan oleh park hwangsoo"shhhh,jangan nngis.sejeong dengar pesanan appa ni,pergi dekat tempat potral tu buat apa yang appa latih dulu,bayangkan alam manusia.Pergi kesana ,kamu semua pasti selamat"
"tapi appa..."
"pergi cepat !"Sejeong berlari dengan pantas,die terdengar bunyi appanya menjerit kesakitan,dia mahu berhenti tetapi kakinya seolah-olah dikawal malah larianya semakin laju.
Kejar budak tu cepat,jangan bagi terlepas!pergii !!
Bulatan potral.
"okey,ambik bulatan masing-masing pegang tangan" ujar kim minhee .
"omma omma !"
Kim minhee berpaling kebelakang dan memeluk sejeong dengan erat."kenapa ni sayang ?"
"aaappa dah kena tangkap"jawab sejeong sebak.
Kim minhee tahu mereka tidak akan terlepas dari semua hunter tu kecuali anak-anak mereka .
"sejeong pergi kebulatan awk skrng"
"nae"jawab sejeong pendek die tidak berdaya lagi akibat berlari juga menangis .
"omma! Ada lagi satu bulatan kosong,appa cakap kalau bulatan ini tak penuh dia tak akan berfungsi" kata joy yang dari tadi membisu bersama mina dan hyuna.
Author nak cakap ni ! Mase ni dorang kecik lagi dlm umur 5-8 tahun baru k?
Back to our story !"queen minhee ! Tolong bagi anak saya ikot mereka sekali ? Saya tak sanggup tengok dia kena bunuh ."
"Baiklah,tzuyu pergi masuk bulatan yang tu "kim minhee menunjukkan bulatan disebelah halla.
"terima kasih queen minhee"ucap tung-mei.
"baiklah,semua pegang tangan,sejeong akan mulakan potral ni sekarang"ujar sejeong yang duduk di bulatan tengah.
"Jangan lepaskan tangan kamu semua,kalau tidak kamu akan terpisah,faham?"
Mereka hanya mengangguk tanda faham.
Angin bertiup dengan kencang,setiap bulatan mengeluarkan warna cahaya yang berbeza memancar keatas.bayangan mereka menghilang tapi tidak sepenuhnya.
Bang! Bang ! (bukan lagu bigbang k?ni bunyi hunter tembak)
"omma ! " jerit sejeong yang seperti ingin keluar dari bulatan itu.
"sejeong jangan keluar dari bulatan !nnti kita terpisah !" jerit eunha .
-------------------------------------------------------------
Beberapa tahun selepas war."Turun cepat ! Breakfast ,nnti kamu lambat nk pegi sekolah baru !"jerit prof.shin dengan kuat.
"ye ! Kejap,sikit lagi ni" balas tzuyu.
"woi mn blazer aku ??!" jerit halla.
"stokin aku mn .huwaa baru je beli,takkan dah hilang kot" bebel mina.
"eii tak nak pegi sekolah tu,entah-entah bnyk binatang buas,huhuhu"renget hyuna.
"kau ni hyuna! Sebab kau lah kita semua kena sekolah situ" ketuk kepala hyuna.
"sakit woi ! " jerit hyuna.
"halla blazer kau bawah katil aku ni hah ! Haish mcm mn la boleh lepas ke sini ..pelik betul minah ni"Bebal eunha ..
"lah yeke ? Hiks thankz "
"dahh jom turun,nnti prof mengamukk mau pecah rumah agam ni hah."kata tzuyu sambil membetulkan rambutnya didepan cermin .
Author nak kasi tau ni hah.sejeong ni anak king ngn queen ..yang lain tu anak orang pangkat besar dalam kalangan vampire .maaflah kalau story ni memeningkan kepala readers >_< ..tunggu next part pulak,nk jumpa ngn hero dah ni ..ahahaha..
YOU ARE READING
Vampire Land
VampireDapat kah mereka menawan vampire land itu semula? Dengan kelebihan yang mereka ada, mereka pasti berjaya tapi malangnya mereka perlu berkorban demi vampire land. K guys bts, seventeen and exo ada dlm this story. #enjoy P/s ni my first ff,enjoy guys...