"first day masok dah kena bertugas"ngadu mina"nampak sngt dorang nk buli kita" balas eunha
"mentang-mentang la kita budak baru,dorang tu tak kenal lagi sape kita,jgn smpai aku gigit sorang² baru menyesal"ugut halla sambil mengempal penumbuknya.
"urmm biar je la dorang,kita bersihkan kelas ni cepat,kesian pakcik driver tunggu kita lelama dlm kereta tu,ppali"
Ujar tzuyu tenang."eii,batang penyapu ni kotor laa ! Dah la busukk huwaaaaa tolong laa aku tak pernah buat keja macam ni "ngadu hyuna
Mereka semua dah masak dengan perangai hyuna yang cukup manja dari dlu lagi.
Bunyi pintu terbuka
Serentak mereka memandang ke satu arah yang same.
"hai girls"sapa jin ramah
Mereka hanya diam membisu dan terus menyambung kerja membersihkan kelas.
"sombong ar "kata jimin dengan nada yang manja.
"Ada barang tertinggal ke ?"tanya mina
"ada"balas jin pendek.
"lepas tu?pergi la amik,jgn kacau kami nak bertugas"
"tapi barang tu kau yang amik"
"hah?aku kenal kau pun tak,inikan pulak nk amik barang kau.barang ape yg kau maksudkan?"
"hati aku"
"cewahhh jinn kalau ye pun nk ngorat mina ni nnti²lah"perli suga
Mereka masih dengan kerja masing-masing malas mahu beramah mesra dengan budak-budak lelaki tu ,dan hanya menyaksikan drama antara jin dan mina.
"kenapa tetiba tak sedap hati ni "kata tzuyu didalam hati.
"boleh tak kalau korang duduk sini ?buat penat je kami susun meja ni tau"ujar V
"Lah,kenapa korang susun meja macam ni ? Buat penat je kami susun meja ni elok-elok"keluh hyuna.
Bts menyusun meja secara memanjang,dan meja tu cukup² untuk 6 orng .
"duduk"arah rapmon
Mereka buat² tak dengar,memang tak lah mereka nk duduk situ tanpa sebab.Lagipun mereka takkan duduk dengan manusia,bercakap pun taknak itu pun kalau penting saja baru mereka akan bercakap,lagi² joy yang cukup benci dengan manusia .keturunan dorang lah yang bunuh mak ayah joy depan matanya sendiri dan meninggalkan kesan hitam untuk dia.
"aku cakap duduk" jerit rapmon
Badan mereka terangkat sedikit.Sape yang tak terkejut kalau dijerkah macam tu .Tangan mereka ditarik dengan kuat dan dipaksa untuk duduk dihadapan bts.
"bukan susah pon nak duduk" ejek rapmon
Mereka berenam tetap tenang dan terus membisu.Malas nak bersuara nanti berperang pulak dgn budak-budak lelaki ni .
"6 kerusi je la,jhope tak de dia kan pegi dating"
"ooo patut lah die nak sngt balik awal tadi"
"aku nk duduk depan joy"jerit jimin
"mina"jin terus duduk didepan mina
Kookie mengambil tempat dihadapan tzuyu,rapmon dihadapan eunha manakala suga dihadapan halla dan v dihadapan hyuna
"apa yang korang nak ?"tanya eunha tenang
"hurm, takkan korang tak tahu kot"balas rapmon
"hah?ingat kitaorang ni boleh baca fikiran orang ke ?"soal hyuna bingung
"yup" balas suga pendek
"aku rasa macam nak gigit² je mamat ni,darah dia nmpk fresh"bisik halla kepada eunha
Eunha teros mencubit peha halla.
"auchhh,sakittt"
Eunha buat tak tahu.Padan muka sapa suruh bergurau time ni.orang semua serius halla dok bergurau lagi.
"korang ni sapa sebenarnya?" soal suga
"kitaorang sapa apa ? " ajuk halla
"yela sapa ?" balas suga
"yela apa ? " soal halla bingung
"la kora...."
Belum sempat suga tanya semula rapmon teros membuka mulut."korang nampak tak ape ni ?"
"rantai besi "jerit mereka serentak
"girls relax tenang" eunha memberi semangat,walaupun dia juga agak gementar.
"nk cuba pegang tak "
"macam mn dorang boleh tahu kelemahan kitaorang ni " kata tzuyu didlm hati
"erk terima kasih je la " balas mina
Joy hanya mendiamkan diri,dia mmg taknak bercakap langsung walaupun jimin cuba ajak dia untuk berborak.
Rapmon menghayunkan rantai besi ke arah mereka berenam,kerusi mereka berundur sedikit,nyilu rasanya bila besi itu mendekati mereka.Kulit mereka juga akan melucur jika besi itu menyentuh kulit mereka itu.
"arhhhhhhhh"
Nyilu telinga bts mendengar jeritan itu.
Jangan risau bts ni baik orang nya.nak tau kenapa dorang buat macam tu ? Tunggu next part pulak k ? Bye .
YOU ARE READING
Vampire Land
VampirosDapat kah mereka menawan vampire land itu semula? Dengan kelebihan yang mereka ada, mereka pasti berjaya tapi malangnya mereka perlu berkorban demi vampire land. K guys bts, seventeen and exo ada dlm this story. #enjoy P/s ni my first ff,enjoy guys...