"betol ke mimpi kau tu hyuna"soal joy ."mane lah aku tau.aku nampak sekolah tu dengan nama sejeong je"balas hyuna dengan selamba.
"hurm prof rase kamu boleh tahu semua benda yang orng tak tahu atau benda yang orng xboleh nmpk dan mungkin itu kelebihan kamu hyuna" jelas prof.shin yang sedang membaca surat khabar di meja makan.
"Maknenye,kau boleh nmpk hantu la ni ? " usik joy sambil buat muka yg menyeramkan.
"arhhh,kau ni jangan la takotkan aku !eunha tengok joy ni !"
"joy ! Kau ni pun dah tau hyuna ni manje + penakot,kau pi kacau die kenapa?" marah eunha .
"rindu dekat omma"tzuyu cakap dengan nada yang perlahan tapi masih boleh didengari.
"alaaa,jangan la buat drama air mata pepagi gini ,kita an nk g sekolah baru cari sejeong"balas halla dengan nada ceria.
-------------------------------------------------------------Flashback
' 1,2,3,4,5,6 ,ehh?bukan bulatan ade 7 ke ? Kenapa orng ade 6 je ?' soal mina yang dari tadi mengira.
"tzuyu ada,eunha ada,halla ada,joy ada,hyuna pon ada ,aku " belom sempat mina meneka tzuyu teros memotong percakapan mina.
"sejeong hilang ! "
"ni mesti dia nk keluar dari bulatan tadi"ujar eunha.
"die sorang je yang hilang,kesian sejeong !!" jerit hyuna.
"shhhhh,kita kat hutan ni kau jerit mcm ni kang hantu keluar makan kau kang" usik joy .
"-_- ade ke hantu nk makan kita ? Kita ni kira sepupu sepapat dorang lah,takkan kot dorang nk makan kita"sampuk halla.
"woi ! Orang tengah risau pasal sejeong korang dok cerita benda lain pulak" marah mina.
"hehehe mianhae " cakap halla,hyuna dan joy serentak .
Hyuna memejamkan matanya.
"hyuna kenapa ni ? " tanya joy
"berdekatan dengan hutan ni ade rumah agam yang besar berwarna putih,lepastu aku dengar suara king park hwangsoo suruh kita pergi situ sbb tuan rumah tu vampire jugak"balas hyuna panjang lebar .
"abis tu ,sejeong mcm mn ? " soal mina.
"kita pergi dlu kat rumah agam tu,mana tahu sejeong ada kat sne ,kan ?"balas tzuyu .
"rumah tu arah mn ?" tanya eunha.
"ikot aku " pantas hyuna berjalan dihadapan.
-----------------------------------------------------------
Dalam rumah agam."oh macam tu ceritanya " balas prof.shin dengan tenang .
"hurm,prof sorang je dalam rumah ni ?"tanya halla sambil menjenguk-jenguk kawasan dalam rumah itu
Mana tak nya rumah agam tu bapaknye besar lepastu sunyi pulak tu.
"haah,prof je laa kenapa ? Nmpk mcm ade orng lain ke ? "
"urmm sebenarnya,kawan kitaorng hilang waktu nak datang sini,mane la tau kalau dia kat sini kan ?" kata eunha yang hanya membisu dari tadi.
"sejeong yer ? Anak king Park hwangsoo dan Queen Kim minhee,betol tak ?"
"hah ! Mn prof tahu ? " soal tzuyu pelik .
Prof.shin hanya tersenyum.
"dah pergi naik atas,pilih je bilik yg kamu nak,satu bilik 2 orang ya ? Tapi bilik yang pintunya berwarna merah tu jgn kamu masok. Ini amaran ! Faham?"
"Faham "jawab mereka serentak.
Prof.shin pov
"Walaupun mereka ni masih kecil,mereka petah berkata-kata,kuat walaupun tempat tinggal mereka ditawan juga ibu bapa mereka.King Park Hwangsoo saya akan jaga mereka semua seperti sya jaga diri saya.Anak king dan queen saya akan cuba cari.Sya akan latih mereka,vampire land akan jadi hak kita semula ."
End flashback !
-----------------------------------------------------------"hati-hati kat sekolah baru ya" pesan prof.shin sambil melambaikan tangan kearah kereta mereka.
"baiklah,bye prof"balas eunha dan teros menutup tingkap.
"kau rase an driver kite ni manusia ke vampire?"Tanya mina
"entah kau tanya la dia"jawab tzuyu malas.
"emmm tak nak la,seram" balas mina sambil memeluk tubuhnya.
"pakcik pon dari kalangan kamu semua,prof shin dan pakcik diperintah untuk keluar dari vampire land tu..katenya ada sebab tertentu,jadi kami hanya mengikut arahan sahaja.Pak cik rasa kamu semua la sebab tu."
"ouh"hanya sepatah saja yang keluar dari mulut mina.
"tula lain kali nk cakap tu slow sikit kan dah kena"bisik eunha kepada mina.
Halla hanya menunjukkan thumb up kepada mina.
Joy dan hyuna hanya mampu gelak.
Tzuyu masih leka dengan smart phonenya ,entah apa yg dibuatnya itu.
"okey,dah sampai sekolah baru kamu"ujar pakcik driver itu.
Waktu ni dorang dah remaja k ? Maaf lagi sekali kalau ade yg terkurang dan yang memeningakan..okey bye
YOU ARE READING
Vampire Land
VampirosDapat kah mereka menawan vampire land itu semula? Dengan kelebihan yang mereka ada, mereka pasti berjaya tapi malangnya mereka perlu berkorban demi vampire land. K guys bts, seventeen and exo ada dlm this story. #enjoy P/s ni my first ff,enjoy guys...