Bugün sizinle beraber fulyatuncalp (umarım doğru yazmışımdır) yazarımızın Sil Baştan adlı hikayesinin ilk beş bölümünü eleştireceğiz. Lütfen votelayıp yorum yapmayı unutmayın. Bu benim ve kitabım için gerçekten çok önemli. Bir de çok yakında sizlerle buluşacak olan yeni projelerim için hesabımı takip etmenizi öneririm. :)
İlk başta söylemek isterim ki kitap kapağı çok güzel ve çok dikkat çekici. Betimlemeleri de çok beğendim. Okuduğum ilk beş bölümden fark ettiğim kadarıyla yazı stili de gerçekten çok çok iyi. Ama ne yazık ki gözüme çarpan da bir kaç nokta da yok değil. Mesela yazarımızın "Giriş" olarak adlandırdığı ilk bölümde hiç konuşma yok. tabi ki de diyalog oluşturacak ikinci bir karakter de yok o anda ama Duru'nun kendine "Başaracağım.", "Başarmalıyım." ve benzeri moral verecek cümleler kurup monolog oluşturmasını isterdim. Bunu bir kenara bırakırsak ikinci bölümdeki baş karakterin duygularını anlatan paragraflar çok güzel yazılmış. Sayfa düzeni gayet estetik, ne fazla bitişik ne fazla ayrı. Çok güçlü bir kadının baş rolde olduğu güzel konusu sayesinde gayet de ilgi çekiyor. Birkaç yerde sadece çok küçük yazım hataları gözüme çarptı; noktalama işaretleri konusunda, özellikle de virgüllere çok dikkatli olmanızı öneririm. Büyük hatalar yok, sadece küçük kusurları fark ettim ve inanın bana bu her yazarın başına gelebilecek bir durum. Yine ilk bölüm hakkında bir fikir belirtmek istiyorum o da şu ki: kitabın başlangıcı gayet güzel. Baş karakterin ruh hali, çaresizliğin sonucu içinde oluşan umudu gayet güzel yansıtılmış esere. Bir şey daha çok dikkatimi çekti. Beşinci bölüm diğerlerine kıyasla çok kısa geldi bana açıkçası. Ama daha önce de belirttiğim gibi güzel kurgusu sayesinde kitabınızdaki bu küçük eksiklikler anlaşılmıyor bile.
Bugün çok güzel bir kitabı okuduk, herkese tavsiye ederim. Kurgusunu, kapağını, betimlemelerini çok beğendim. Bir sonraki bölümde Aşk Kırıntıları adlı hikayemizle tekrardan görüşmek üzere. :)))))))) Vote ve yorumlarınızı eksik etmeyin!!!!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Eleştirileri
Non-FictionÖnerdiğiniz her kitabı okuyup eleştireceğimden hiç kuşkunuz olmasın. Yapıcı olmasına dikkat ettiğim kadar konudan imlaya kendinizi geliştirmeniz için yardımcı olacağım. Peki ya siz kendinize yeterince güveniyor musunuz? Hazır mısınız?