2. Første skole dag!

63 8 3
                                    

-2 uker senere-

"DN, du må våkne !!!!!" Hørte jeg fra første etasje. Jeg snudde meg sakte rundt i senga og gnei meg litt i øynene for å våkne så ropte jeg med en trøtt stemme ned til mamma "hva er det...? Er ikke klokka 7 eller no?????" Da kunne jeg høre raske skritt i trappen, det var mamma som måtte dra meg opp av senga. "Det er jo første skoledag !" Sa mamma med en overlykkelig stemme, skulle nesten tro at det var henne som skulle på skolen.
~
Jeg kjappet meg opp og dro på meg tøyet jeg hadde lagt frem dagen før, det var en sort shorts og en hvit singlet der hvor det sto 2 cool for school. Litt ironisk egentlig siden jeg er liksom en av de som ingen legger merke til, og elsker liksom skolen sååååå....😂 jeg gikk inn på badet og ordna meg litt på håret og tok på litt sminke. Før jeg løpet ned og tok meg noe å spise. jeg har gledet meg veldig til å begynne på den nye skolen! For jeg har ikke hatt noen å være med de få ukene jeg har vært her....
~
Jeg tok på meg ola jakka mi og den lilla ryggsekken før jeg ropte Hade til mamma og smalt igjen døra, jeg håpet på å se noen jeg kunne gå med til skolen. Jeg begynte å gå sakte bortover gata og tok å satt på VG lista topp 20, jeg hører vanlig vis nesten aldri på musikk. Jeg begynte å synge litt til sangene. Jeg begynte å synge på en sang, jeg tror kanskje den het girls siden det var liksom nesten alt de sa...

Girls girls girls girls....
Girls girls girls girls
Well here we go again
another perfect 10 sometimes we gatta let it out aooooo. (Sang jeg så høyt jeg kunne)

jeg la plutselig merke til at det kom en gutt bak meg og sa "du er jo kjempe flink!" Jeg hoppet til og sa " du hørte vell ikke det?! Han så på meg med de nydeligste øynene jeg noen sinne hadde sett og sang:
I feel it all the time
They are always on my mind
They bring me up when I am down
Aooooo

Stemmen hans var som engle sang, "jeg tror jeg aldri egentlig har hørt noe så fint før!" Plutselig hørte jeg han si "takk, men du var jo helt fantastisk!" Jeg så forskrekket bort på han og sa med en litt nervøs stemme "sa jeg det høyt?!!!" Han nikket, og vi fikk begge latterkrampe!
~
Da vi var like ved skolen fortalte jeg han at jeg het DN, var 14 år gammel og kommer fra Oslo. Han smilte og svarte: "jeg er 14 år jeg å! Jeg har egentlig alltid bodd her." Lo han "hva heter du da?" Spurte jeg. Han smilte og sa: "jeg heter Marcus, jeg kan vise deg litt rundt på skolen etterpå." Og like etter han hadde fullført den setningen ringte skoleklokka. Vi måtte løpe so fort vi klarte for å rekke det.

~~~~~~~~~~~~~~
Srry for å ha vært lite aktiv, men har ikke Internett slik at jeg ikke kan legge ut mye. MEN det kommer MARATON fredag !!!! Det lover jeg ! vote og kommenter pliiiiiiiiis!!!!!

Drømme gutten Where stories live. Discover now