Luku 1.

631 34 9
                                    

"Hei... Kuraveri Granger!" Malfoy huusi.
"Älä jaksa. Mä en jaksa. Mä tuun hulluks täällä!" Granger huusi itkun sekaisella äänellä. Tyttö juoksi pois.

Luihuset jäivät käytävän tukkeiksi.
"Hyvä, se alkaa murtua", Pansy myhäili Dracolle. Draco hymähti.
"Mutta miksi me tehdään tätä?" Draco kysyi hiljaa.
"Ai miksi?! MIKSI?!" Pansy rääkäisi. "Siksi, koska hän on kuraverinen! Etkö muista mitä se tarkoittaa?!"
"Mutta silti..." Draco intti niin hiljaa että muut eivät kuulleet.

Hermione itki tyynyynsä makuuhuoneessa. Hän itki sitä miten on niin heikko, sitä miten hän murtuu kokoajan ja muuta sen suuntaista.

Mitä järkeä missään on? Mitä järkeä minussa on? Miksi minä en kestä häntä? Onko minussa jotain vikaa? Olenko sairas?

Kohta hän oli päässyt seuraavaan vaiheeseen, eli muiden syyttämiseen.

Miksi hän edes haukkuu minua?! Mikä häntä vaivaa?! Miksi hän on niin ääliö?!
Hermione, ota itseäsi niskasta kiinni. Hän on vain kauhea *** ääliö!

Hän nousi sängystä ja käveli oleskeluhuoneeseen. (Siitä lisää vähän myöhemmin)

Dracokin makasi sängyllään.

Nii-in... Miksi minä haukun Hermionea? Miksi? Miksi meidän suku ei tykkää Hermionen kaltaisista? Onko isän puheissa jotain tolkkua?

"Isi, miksi meidän suku ei tykkää jästisyntyisistä?"
Mies huokasi.
"Kuraverisistä poika, kuraverisistä. Nimi tulee siitä, että saastaisten jästien lapsi on varastanut joltain velholta taikavoimat. Tiedät hyvin, jästeistä ei voi koskaan tulla velhoja!"

Ah joo, isä ei vaan usko että jästeistä tai siis jästiverta omistavista vois tulla hyviä velhoja. Jaaha, iskä taitaa olla aika väärässä.

Okei, en oo uskonut Grangerin olevan huonompi kuin muut, ainakaan velhoudessa, joten miksi olen kiusannut Grangeria?

"Öh, Hermione, mitä sä teet?"
"Piirrän"
"Öh, mä en tiennyt että..."
"Että tykkään piirtää? Että OSAAN piirtää?"
"Älähän nyt hiilly, kysyin vaan"
"Mitä sä piirrät?" Harry kysyi varovasti.
"Ymh, jotain..."

Pergamentilla oli sulkakynällä piirretty taidokas piirros Draco Malfoysta. Hermione piirsi sille nopeasti paksut kulmakarvat ja väritti sen hampaita mustiksi. Sitten hän teki siihen reiän loitsulla, heitti sen takkaan ja sytytti palamaan.

"Mitä toi oli?" Harry kysyi.
"Malfoy on vaan niin ärsyttävä. Tolleen mä tein nuorempana jos joku ärsytti. Vähän kuin voodoo nukke", Hermione naurahti.
"Sä oot välillä aika pelottava, Hermione", Ron sanoi vaikuttuneena.

Hermione heilautti hiuksiaan. "Nähdään!" hän sanoi suloäänellään ja lähti muotokuva-aukosta. Jäin hetkeksi katsomaan hänen peräänsä.

"Ron, mikä on voodoo nukke?"

Kun Hermione saapui kirjastoon, siellä oli ihanan hiljaista. Tyttö kaivoi pergamentin, sulkakynän ja musteen esille. Hän kastoi kynän musteeseen ja alkoi kirjoittaa taikajuomien kotiläksyään. Se edistyi hyvin, kunnes Draco Malfoy käveli hänen eteensä.

Hermione alkoi räpytellä silmiään ja keräämään tavaroitaan. Hän otti taikajuomista kertovan kirjan ja lähti ennen kuin Draco ehti avata suutaan.

"Granger!" hän huusi tytön perään.
"Älä seuraa minua!" tyttö huusi itkuisena.

Draco meni takaisin kirjastoon ja aloitti muodonmuutoksien aineensa.


Seuraavina päivinä Hermione karttoi Dracoa kaukaa. Hän yritti etsiä karkotusloitsua mutta ei löytänyt mitään. Siksi hän oli koko ajan ystäviensä ympäröimänä ja kulki huppu päässä. Viikon päästä hän sai kuitenkin tarpeekseen.

"Sinä!"
Draco kääntyi.
"Mitä mä nyt oon tehnyt?"
"Mieti vähän!"
Draco ol hetken hiljaa ja näytti huvittuneelta.
"Kerro Weasley"
Ron tuhahti.
"Hermione"
Draco valahti hieman kalpeammaksi.
"Hän on aivan palasina"
"Nii-in..."

Ron otti taikasauvansa esiin.
"Taistele kuin mies Malfoy. Vaikka se on varmaan mahdotonta tuollaiselta..." Ron naurahti.
"Hilleriltä!"
Draco kaivoi sauvansa.
"Miten tahdot, Weasley.
Tehdään asiat selviksi!"

Käytävässä oli jännittynyt tunnelma. Pystyi melkein kuulemaan kahden pojan sydänten lyönnit.
Kuin merkistä, molemmat loitsivat samaan aikaan:

"VARJELUM!"
Kahden pojan sauvoista tuli kilvet puolustamaan ei mitään.

Kun pojat huomasivat tilanteen naurettavuuden, he laittoivat sauvat punaisina kaapujensa taskuihin.
Sitten he kävelivät hiljaa pois.

A/N (näinhän se kirjoitetaan?)
Moi, aloitin uuden Dramione fanficin. Tähän fanficciin yritän tehdä pitkät luvut.

Paina tähteä jos tykkäsit luvusta ja kommentoi jos keksit hyvää kommentoitavaa. Toivon että en kirjoita tätä vain "pölyttymään" wattpadin elektroniikka kirjahyllyssä.

Kiitos jos luit.

Yksipuolinen RakkausWhere stories live. Discover now