Lieve lezers,
Ik heb het afgelopen jaar het heel erg druk gehad. Dat kan je ook wel zien aan de laatste hoofdstukken. Nu is het eindelijk vakantie en heb ik weer heel veel tijd voor Wattpad. Om het even duidelijk voor jullie te maken zal ik even uitleggen wat er dan zo druk was.
Het afgelopen schooljaar ging niet zo heel goed. In het begin haalde ik slechte cijfers die ik lastig kon wegwerken. Daarmee ging ik de fout in en ik had gewoon beter moeten werken en vooral leren. Na de eerste periode kwam er dus een rapport met rapportgesprek, een gesprek met je mentor over je rapport. Mijn mentor zei toen dat ik zo niet over zou gaan, wat ik zelf ook nog wel kon bedenken. Maar mijn mentor gaf mee dat ik 'het maar even op moest halen'. Ik zal jullie vertellen, ik kan niet cijfers 'even ophalen'. De tweede periode kreeg ik bijles, wat enorm heeft geholpen. Talen zijn totaal niet mijn ding en daarom viel ik daar ook op uit. Engels was onvoldoende, net als Frans, geschiedenis (ja, is geen taal) en aardrijkskunde (weer geen taal, maar ik ben er gewoon niet goed in). Engels en Frans het ik altijd al lastig gevonden en geschiedenis ook. Aardrijkskunde komt volledig door mezelf, want ik had een 1 gehaald en we kregen maar vier cijfers het hele jaar. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat ik dus heel hard moest werken om over te gaan. Ik zat afgelopen schooljaar in de derde en zou mijn profiel moeten kiezen, wat zou bestaan uit biologie, scheikunde, natuurkunde en informatica (gaat over computers). Ook moest ik één van de klassieke talen kiezen, Grieks of Latijn. In het begin wilde ik sowieso Latijn kiezen. Maar later in het schooljaar bleek dat ik beter was in Grieks en kies ik nu Grieks. Maar toen kwam het einde van het jaar wel heel snel dichtbij en ik stond nog steeds vijf onvoldoendes (Latijn was ook onvoldoende geworden), waardoor ik niet over zou gaan. Toen heeft iemand me gered. Mijn Frans doncente heeft me net voldoende laten staan door mij nog een toets te laten maken. Daardoor zou ik gewoon over gaan! Maar toen kwam de laatste natuurkunde toets, die mijn gemiddelde net onvoldoende maakte. En dan zou ik al helemaal niet over gaan, want ik moest natuurkunde kiezen. Gelukkig stond ik op het laatste moment voor Latijn voldoende en zou ik wel over gaan, maar met een ander profiel. Toen was er een oplossing: zomerschool. Vijf dagen werken aan één vak en de laatste dag een toets die zou bepalen of je over zou gaan of niet. Ik heb dus zomerschool gevolgd, met een aardige begeleider die dingen goed kon uitleggen en hele gezellige mensen. Nu weet ik nog niet of ik over ga, maar zodra ik dat weet zal ik het jullie vertellen. Misschien komen er volgend schooljaar ook weer minder updates, maar dan doe ik heel hard mijn best om ook de vierde te halen.
En dan nu even over paardrijden, want daarvoor lezen jullie dit boek: Ik ben nu op vakantie en mag een strandrit maken van twee uur. Daarover komt zeker een update en ik heb natuurlijk ook gewoon les.
Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen waarom ik niet zo veel heb geupdate afgelopen schooljaar.
xxx Kiki, nu net 15
JE LEEST
Mijn paarden dagboek
De TodoHoud jij van paarden? Ik wel. Zelf zit ik ook op paardrijden en ik dacht, misschien is het wel leuk om daar iets over te gaan vertellen. En zo kwam ik op dit idee. Ik hoop dat je het leuk vindt!