Heey allemaal!
Ik heb heel lang niet meer geüpdate, sorry! Ik had het vorig schooljaar heel druk en ging bijna niet over. Ik ben gelukkig wel over en zit nu in de vijfde.Ik ben naar Zeeland op vakantie geweest en het was heel gezellig. Ik heb twee keer paardgereden. De eerste keer was een rit door het bos en over het strand van drie uur en het was heel leuk. Ik zat op een geweldige pony en hij vond het strand helemaal geweldig. Ik heb in rengalop over het strand gegaloppeerd en het was geweldig, dat vind ik nou echt rijden. De tweede keer was met een vriendin en we waren met vier mensen en een begeleider. Dit was een rit van twee uur en ging het niet zo heel erg door het bos. Ik vond t wel fijn dat we met z'n vieren waren, dan zouden we lekker hard kunnen galopperen over het strand.
Het pakte alleen iets anders uit...
Ik zat weer op dezelfde pony als de vorige keer en m'n vriendin zat op een geweldige haflinger-lookalike. De andere twee mensen zaten op paarden en reden achter ons. Op de weg naar het strand ging alles goed, het paard van de begeleider schok een keer maar het ging goed. Toen we op het strand kwamen merkte ik dat mijn pony er veel zin in had, hij wilde weer hard rennen. We liepen eerst even door het water, wat hij niet zo leuk vond en gingen daarna om de palen heen die daar staan (zie de foto).
Daar zouden we gaan galopperen en de paarden hadden er zin in. De begeleider galoppeerde aan en mijn pony volgde. Toen kwam het.
'Help, mijn paard slaat op hol.'
Het was een van de mensen achter mij. Ik wist dat het mijn vriendin niet was, het was immers niet haar stem. Ik keek achterom en zag de paarden achter mij gewoon galopperen. Nog een keer werd er geroepen dat er een paard op hol sloeg en de begeleider hield in en stopte.
Het enige wat er gebeurde was dat een paard aangaloppeerde.
Blijkbaar was één van de andere mensen bang doordat haar paard ging galopperen en het anders aanvoelde dan haar eigen paard. We hebben de hele weg niet meer kunnen galopperen op het strand omdat ze bang was.
Het was wel even iets anders dan dat ik me had voorgesteld.
Uiteindelijk hebben we nog even gegaloppeerd op de duinen en toen de begeleider vroeg of we harder wilde werd er weer hard nee geroepen.
Maar ik heb ook nog andere nieuws. Ik heb een verzorgpony! Hij heet Flip en is een Welsh van ongeveer 20 jaar. Ik ben eigenlijk een beetje te groot voor hem, maar ik ben niet zo heel zwaar. Zijn eigenaar wil hem niet wegdoen omdat hij heel irritant kan zijn en ze niet iemand anders met hem op wil zadelen. Dit is een foto van hem:
Ik zal jullie nog op de hoogte houden.
xx Kiki
JE LEEST
Mijn paarden dagboek
DiversosHoud jij van paarden? Ik wel. Zelf zit ik ook op paardrijden en ik dacht, misschien is het wel leuk om daar iets over te gaan vertellen. En zo kwam ik op dit idee. Ik hoop dat je het leuk vindt!