Ella's deel 11

5 0 1
                                    

'Mam, dit is Samuel Kente, mijn vriendje en hij woont hier.' legt Lotte snel uit. Eerst kijkt haar moeder verbaasd naar Lotte, daarna krijgt ze een grote lach op haar gezicht. 'Ah, ik wist wel dat het iets zou worden tussen jullie! Toen ik die aardige, charmante jongen zag wist ik het meteen, die was perfect voor jou, Lotje!' rood kijkt Lotte haar moeder aan met ogen die zeggen 'Kappen mam!' maar haar moeder merkt het niet eens. 'Toen ik haar zo op je af zag stormen en je een klap gaf zag ik meteen dat ze iets...' Lotte duwt een hand voor haar moeders mond. 'Mam, kappen.' zegt ze. Haar moeder knikt en Lotte haalt de hand weg. 'Voor jou voelde.' maakt moeder haar zin af. Lotte zucht diep. Samuel moet lachen. Lotte kijkt beschaamd naar de grond. 'Hoe gaat het met het restaurant?' verandert moeder van onderwerp. 'Goed.' zegt lotte. 'Er komen veel klanten, en een driekwart gaat altijd tevreden weg.' voegt Samuel toe. 'Dat wilde ik horen!' zegt moeder tevreden. 'Nou dan zou ik wel een Breezer willen.' voegt ze eraan toe. Terwijl Lotte haar moeder duwd lopen ze naar het restaurant. Moeder kijkt tevreden naar de samenwerking van Lotte en Samuel. Dan vraagt moeder zich iets af. 'Hoe ver zijn jullie al gegaan in jullie relatie?' vraagt ze nieuwschierig. Lotte wordt rood en Samuel kijkt gauw de andere kant op. Moeder weet niet dat ze de vorige avond nog met elkaar naar bed zijn geweest. 'Uh... we hebben...' maar moeder snapt de hint al. 'Wanneer?' vraagt ze. 'Gisteravond.' mompeld Samuel, ook rood. 'Wauw, dan houden jullie wel veel van elkaar. Ik zie hoe ongemakkelijk jullie dit vinden dus ik hou er wel over op.' zegt moeder. Dankbaar kijkt Lotte haar moeder aan. Moeder neemt nog een slok van haar Breezer. 'Zo, kan ik zometeen nog een rondleiding krijgen, of hoe zit dat?' lacht moeder. Lotte duwt moeder naar de keuken achter het restaurtant, daar vertelt ze hoe het hele idee uitgewerkt werd. Dan duwt ze haar naar de bovenverdieping van het huis. Als ze de logeerkamer en de badkamer heeft laten zien komen ze aan bij de slaapkamer van Lotte en Samuel. 'Hier...uh... hier is het gebeurd.' mompeld Lotte. Snel duwt ze haar moeder weer verder. Als ze het hele huis heeft laten zien is het alweer laat in de middag. 'Nou ik moest maar eens gaan lieverds van me.' en moeder geeft Lotte én Samuel een kus op hun wang. 'Veel plezier in bed vanavond!' roept moeder nog en dan is ze weg. Lotte is loeirood, net als Samuel. 'Zó, die is weg. Dat was genánt zeg!' Péts! Lachend geeft Samuel een klap terug en een paar seconden later liggen ze stoeiend op de bank. 'Als er ook maar één jongen, in je kont knijpt, je borst pakt, of iets anders dan ram ik hem in elkaar.' zegt Samuel.

Drie jaar geleden begon Lotte Lanssen een restaurant en café in één, Ella's. Toen haar moeder een ongeluk kreeg ontmoette ze een jongen Samuel Kente, daar heeft ze nu ook bijna drie jaar verkering mee. Ella's is nu één van de beroemdste restaurants van de omgeving.

Einde.

Ella'sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu