Annyeonghaseyo semua . Nama aku, Jung Eunji . Berumur 18 tahun dan bersekolah di Seoul Arts High School . Aku mempunyai seorang oppa yang bernama Jung Hoseok . Dia tua 5 tahun dari aku . Tetapi dia tidak berada di Seoul sekarang, dia di Jepun kerana menguruskan syarikat appa disana .
Dan, aku mempunyai seorang kakak tiri yang bernama Jessica Jung . Umurnya sebaya dengan aku . Kakak tiri tetapi sebaya ? Hmm... nak dijadikan cerita appa aku telah berkahwin dengan omma Jessica secara senyap² .
Selepas omma aku meninggal, baru aku tahu hal yang sebenar . Aku bukannya boleh melawan . Sekarang ini, appa satu satunya tempat bergantung yang aku ada . Aku harus patuh . Walaupun aku dibuli dan dipukul oleh kakak tiri aku, tetapi aku perlu bersabar . Hoseok oppa pun tak tahu hal ni . Aku tak nak besarkan masalah .
Ini hanya sementara . Ya, HANYA SEMENTARA .
"YAH JUNG EUNJI !!"
Lamunan aku terhenti sebaik saja terdengar jeritan dari makhluk yang sangat aku kenali . Aku baru ingat nak rehat sebab hari ni hari Ahad . Semalam dah la satu hari kemas rumah . Haish .
"EUNJI-ah !! KAU NI PEKAK KE APA ?"
Aku menjuling . Yang dia tu terjerit-jerit kenapa pulak ? Gila ?
Eunji: "Kau dah kenapa terjerit-jerit dari bawah ? Nak apa ?" *tinggikan suara*
Jessica: "Mwo ? Berani kau cakap macam tu dengan aku ?"
Eunji: "Huh . Macam aku kesah sangat ." *berpeluk tubuh*
Jessica: "Yah! Kau masakkan untuk aku sekarang . Aku lapar . Cepat !"
Eunji: "Tak habis² suruh aku masak . Asyik makan je . Patutlah gemuk !" *jerit*
Jessica: *terkejut* *lari ke tingkat atas* "MWO ?!! SINI KAU !!"
Eunji: "What ? Betullah kan ? Kau tu gemuk !"
Jessica menghampiri Eunji yang sedang berdiri di pintu bilik .
Jessica: "Kau cakap apa hah ? Aku gemuk ? Kau memang nak kena ! Sini kau !" *tolak Eunji sampai jatuh dan mula pukul Eunji*
Eunji mengadu sakit . Dia dipukul berkali-kali dibahagian belakang badan dan kepalanya ditunjal-tunjal .
Selepas beberapa minit, akhirnya Jessica berhenti .
Jessica: "Huh ! Baru puas hati aku . Lain kali, kalau kau berani sangat buat la lagi ya ? Aku suka macam ni ." *senyum sinis dan keluar dari situ*
Eunji memegang kepalanya . 'Appo....'
Eunji: "Oppa, bila oppa nak balik sini ? Hampir dua tahun oppa tak balik sini . Appa asyik keluar bercuti je dengan auntie . Eun sunyi... Eun rindu oppa..." *menangis*
Tiba² lagu 'Hopefully Sky' berkumandang menandakan ada orang menelefonnya .
Dengan malas Eunji mencapai telefon bimbitnya .
Eunji: "Yeoboseyo ?"
Xxx: "Eunji-ah ."
Eunji: "Hmm..."
Xxx: "Keluar jom ?"
Eunji: "Pergi mana ?"
Xxx: "L mall ."
Eunji: "Malaslah . Aku nak kena masak untuk kakak tiri aku ni . Lain kali okay ? Kita jumpa esok dekat sekolah . Annyeong ."
Tuutt..tuuttt..tuutt...
Eunji terus menekan butang 'end call' .
Actually dia tak nak keluar sebab dia takut kawan² dia perasan yang dia baru lepas dipukul .
YOU ARE READING
Hero-Hero Cik Cinderella
FanfictionWatak² : APINK Jung Eunji Jessica Jung (kakak tiri) BTS Jung Hoseok a.k.a J-Hope (abang kandung) EXO Suho APINK EXO BTS "Aku ni Cinderella versi moden . Biarpun aku sering dibuli, tapi aku kuat . Aku terpaksa terima sebab dia tu lebih tua dari aku...