Bab 7

294 24 0
                                    

"Annyeonghaseyo, Jung Eunji."

Orang itu tersenyum manis .

Tiba-tiba air mata Eunji mengalir dengan perlahan .

Eunji: "Oppaaaa !!"

Eunji terus memeluk abang kandungnya, Jung Hoseok a.k.a J-Hope .

JHope tersentak kerana Eunji menangis dengan tiba² . Kemudian, kepala adik kesayangannya diusap dengan lembut .

JHope: "Aigoo.. dongsaeng oppa ni . Rindu sangat dengan oppa ye ?"

Eunji hanya mengangguk perlahan .

JHope: "Mianhae, Eunji . Sepatutnya oppa balik minggu lepas tapi ada kerja last minute yang oppa perlu siapkan . Jeongmal mianhae ."

Eunji: *pandang JHope* "Gwenchanha . Eunji faham ." *senyum*

JHope: "Gomawo, dongsaeng . Jom, kita masuk . Takkan nak berdiri je dekat depan pintu . Khajja ." *tarik Eunji masuk dalam*

Sebaik saja mereka duduk diruang tamu, JHope melihat sekeliling dan kemudian memandang Eunji .

JHope: "Eunji-ah, mana semua orang ? Kenapa sunyi je rumah ni ?"

Eunji: "Appa dengan aunty bercuti . Jessica belum balik lagi ."

JHope: "Mwo ? Habis tu, Eunji sorang² la dekat rumah tadi ?"

Eunji: "Nae . Waeyo, oppa ?"

JHope: *mengeluh* "Eunji tu perempuan tau . Bahaya duduk sorang² . Kenapa tak tinggal dengan APINK je ?"

Eunji: *tersenyum nipis* "Alah oppa... Eunji dah biasa la . Lagipun Eunji selalu kunci pintu . Don't worry okay ?"

JHope: *mengeluh perlahan*

Eunji: "Oppa balik sini berapa lama ?"

JHope: "Ah, I have good news for you actually ." *senyum manis*

Eunji: "Mwo ? Haebwa ."

JHope: *pegang bahu Eunji* "Oppa nak sambung belajar dekat sini . So, oppa akan tinggal sini for 3 years ."

Mata Eunji membesar . Dia kaku .

Eunji: "Op....pa... Jinjjaru ?"

JHope: "Nae, dongsaeng . Jinjjaru ."

Eunji: "Appa tahu ? Jessica ?"

JHope: "Oppa dah beritahu appa . Appa okay je . Jessica belum lagi . Kejap lagi dia balik, oppa akan inform ."

Eunji: *peluk JHope* "Oppa, gomawo !"

JHope membalas pelukan adiknya dan ketawa kecil .

Selepas beberapa saat, Eunji melepaskan pelukan .

Eunji: "Oppa nak makan ? Eunji boleh masakkan ."

JHope: "Boleh juga . Oppa memang tengah lapar ni . Dalam flight tadi oppa tak makan sangat ."

Eunji: "Gurae . Oppa nak apa ?"

JHope: "Nasi goreng kimchi . Boleh ?"

Eunji: "Nae . Oppa pergi la naik dulu . Bersihkan diri dan baring kejap . Nanti kalau dah siap, Eunji datang panggil ."

JHope: *bangun dan mengangkat bagasi* "Okay . Oppa naik dulu ." *menuju kearah tangga*

Sebaik saja JHope hilang dari pandangannya, Eunji menuju ke dapur dan menyediakan makanan untuk oppanya .

Selepas beberapa minit memasak, akhirnya nasi goreng kimchi siap dihidang .

Eunji mengatur langkah menuju ke bilik JHope . Pintu bilik oppanya diketuk perlahan .

Hero-Hero Cik CinderellaWhere stories live. Discover now