Sebaik saja mereka bertiga sampai di bilik sakit sekolah, Suho meletakkan Eunji diatas katil dan Bomi memanggil doktor yang bertugas .
Doktor Jiyeon: "Apa yang berlaku ? Kenapa dengan Eunji ?"
Suho: "Dia pengsan, tak tahu sebab apa . Ah, lagi satu . Dekat tengkuk belakang dia ada kesan calar dan lebam . Boleh doktor tengokkan ?"
Doktor Jiyeon: "Baik . Biar saya check dia kejap ya . Suho dan Chanyeol tunggu diluar dulu . Bomi boleh stay ."
Suho & Chanyeol: "Nae..." *keluar dari situ*
Doktor Jiyeon: "Bomi, kamu tolong saya kejap ."
Bomi: "Tolong apa doc ?"
Doktor Jiyeon: "Kamu alihkan Eunji supaya baring mengiring dan belakangnya menghadap saya . Boleh kan ?"
Bomi: "Nae, doc ." *ubah kedudukan Eunji*
Doktor Jiyeon mula memeriksa kesan calar dan lebam yang berada di tengkuk Eunji . Kemudian, dia perasankan sesuatu . Matanya terus membulat .
Doktor Jiyeon: "Omona ! Kenapa boleh jadi sampai macam ni ?"
Bomi: "Kenapa dengan Eunji doc ?"
Doktor Jiyeon: "Belakang badan Eunji penuh dengan kesan lebam . Dia kena pukul ke ?"
Bomi: "Mwo ?!" *menghampiri Eunji*
Doktor Jiyeon: "Saya rasa saya tahu kenapa Eunji boleh pengsan . Sebab dia menahan kesakitan yang dialaminya dengan lama sekali . Rasanya sudah melebihi 24jam ."
Bomi: *pandang sayu kearah Eunji* "Eunji-ah... wae ?"
Doktor Jiyeon: "Kamu jangan risau . Saya akan rawat dia ."
Doktor Jiyeon mula menyapu ubat pada belakang Eunji . Selepas selesai, dia menyerahkan sesuatu pada Bomi .
Doktor Jiyeon: "Ubat ni kamu pastikan dia makan 2 kali sehari bagi mengelakkan daripada lukanya melarat . Buat masa sekarang, biarlah dia rehat dulu ."
Bomi: "Nae, arasso . Kamsahannida, doc ." *bow*
Doktor Jiyeon kembali ke biliknya semula .
Bomi menghampiri katil yang menempatkan Eunji lalu duduk dikerusi yang disediakan .
Beberapa minit selepas itu, Suho dan Chanyeol masuk . Mereka berdua menghampiri Bomi yang sedang asyik merenung Eunji .
Suho: "Bomi-ah, wae ? Doktor Jiyeon cakap apa ?"
Tiba-tiba mereka berdua terdengar tangisan Bomi .
Chanyeol: "Yah, Bomi-ah . Kenapa kau menangis ?"
Bomi: "Kenapa semua ni terjadi dekat Eunji ? Kenapa mesti dia ? Apa salah Eunji ?"
Suho: "Bomi-ah.... Wae.... apa... jadi pada Eunji ?" *risau*
Bomi: "Eunji pengsan sebab dia menahan sakit sejak semalam ." *menunduk*
Chanyeol: "Mwo ? Dia sakit apa ?"
Bomi: "Dia kena pukul, Chanyeol-ah . Dia kena buli . Sebab tu ada kesan calar dan lebam dekat belakang badan dia . Patutlah bila aku tepuk dia tadi, dia mengadu sakit ."
Suho: "MWO ?! Kena pukul ? Tapi, dengan siapa ?"
Bomi: "Siapa lagi, Suho... Siapa lagi yang sanggup buat Eunji sampai jadi macam ni ?"
Suho: "Seolma... Jessica ?"
Bomi hanya mengangguk perlahan .
Chanyeol: "No way Jessica sanggup buat Eunji teruk macam ni . Kami tengok dia okay je, macam bukan orang yang bermasalah ."
YOU ARE READING
Hero-Hero Cik Cinderella
FanfictionWatak² : APINK Jung Eunji Jessica Jung (kakak tiri) BTS Jung Hoseok a.k.a J-Hope (abang kandung) EXO Suho APINK EXO BTS "Aku ni Cinderella versi moden . Biarpun aku sering dibuli, tapi aku kuat . Aku terpaksa terima sebab dia tu lebih tua dari aku...