FAMOUS SI PRINCE CHARMING

267 20 0
                                    

"Marry me,marry me ooo..sudikah kau menjadi isteri"...
"Ya aku sudi...muuuuaaa"(terhenti)
"Marshitah...bangun...nanti lewat ke sekolah...kena denda dengan guru disiplin karang"
"Ala....kacau la mama ni.... orang tengah sedap mimpi ni tau..."
"Ha... tak de tak de.....bangun cepat.."

Segera mencapai tuala dan membasuh muka sambil terbayangkan mimpinya sebentar tadi.."kalau la boleh tahu.. siapa prince charming aku....kan best"kata marshitah sambil mengeluh keras seperti batu."Baik cepat sebelum prince charming dicuri hati orang lain ya Marshitah..(nasihat penulis kepada Marshitah)

"Ha dah siap pon anak mama ni...cantik pon..."kata Puan Zuraidah sambil menyapukan kaya dekat roti untuk sarapan anaknya.."Ehem ehem..baru tahu ke anak mama ni memang cantik..kita kan cantik law..."terhenti untuk meneruskan kata katanya yang indah....."ha....dah cepat nanti lawa lawa kena naik pentas...kena denda...baik cepat."kata Encik Zulkifli yang tegas.

Selesai makan,Marshitah menggalas begnya yang dibeli dari Korea....Warna begnya ungu keunguan lantas membuka pintu kereta Alphard berwarna hitam.

Sampai di perkarangan sekolah,kawan kawannya sudah berada di kantin sekolah."Dia datang... dengan lenggang lenggok nyaaa....dia datang....dengan hidung kembangnya..."nyanyian daripada kawannya Elissa Nurin Qistina."Sampai pon.... cepat lah nanti lambat masuk kelas.."katanya lagi."ok."jawapan yang ringkas daripada Marshitah..

Selesai waktu kelas,sudah ramai peminatnya yang sudah berkumpul di depan kelasnya..ada yang sudah membawakan makanan,inginkan autograf dan macam macam benda yang ingin diberikan kepadanya.Salah seorang peminatnya ialah Azim..dia meminati marshitah kerana post marshitah di instagram..gambar di atas pelamin dan menulis caption "Where is my prince charming?"Azim menulis di ruang komen " here".KEMBANG...hidung kembang pipi dah merah...mata bulat gigi dah jongang...(lirik lagu melankolia)(kata penulis).

Setibanya di kantin,dia merasakan suasana yang pelik.Semua orang perhatikan terhadap satu arah...ke arah______

Bersambung....nantikan episod ke 2....harap terhibur..

Dia...Si CHARMINGWhere stories live. Discover now