"Baiklah.Kita akan menjalankan aktiviti malam burung hantu sekarang."kata Cikgu Anis.
"Awak semua akan diiringi oleh saya.Kordinat saya berada di hadapan kumpulan 1.Kumpulan 1.Gerak sekarang. "arah Ketua Kem Komander.
"Lambat lagi la kita kat sini.Nak hadap muka Si Haziq tu lagi."kata Zafran kepada Acap.
"Lek la.Marshitah dengar karang."
"Chill.This is Hariz Zafran."
"Ye la,Hariz Zafran.Nasib Marshitah tengah cakap dengan Haziq."
*mencubit badan belakang Acap
"Aduh,yang kau cubit aku apahal!"adu Acap.
"Zafran.Kenapa ni?"tanya Marshitah setelah tersedar jeritan Acap.
"Dia ni ha.Kena gigit semut apa tah.Maklumlah,dalam hutan."jawab Zafran.
"Lain kali,Ashraf tak boleh cam ni.Semut je pun.Ashraf kan lelaki.Lelaki kena kuat.Tak boleh la sebab semut ke,berebut nak jadi ketua ke.Kita kena mengalah. "sampuk Haziq.
'Yang kau ni menyibuk apahal'kata hati Zafran.
"Tapi sebenarnya..."kata Acap.
*Zafran membesarkan matanya kepada Acap.
"Tak de pape la."
"Sebenarnya apa?"tanya Marshitah.
"Dah la.Dah nak jalan dah ni."kata Acap.
"Baik.Kamu duduk di sini."
"Kumpulan 3 mana?"tanya Ketua Kem Komander.
"Baik.Awak duduk sini.Tunggu dan dengar bunyi wisel.Ikut tali merah ni.Bukan tali kuning. "
"Awak.Pilih sorang partner awak duduk dekat sini."tunjuk Ketua Kem Komander kepada Sally.
"Saya nak duduk dengan Zafran boleh tak,Komader?"tanya Sally.
"Saya tak nak duduk dengan dia."jawab Zafran.
"La.Duduk je la."sampuk Haziq.
"Tak boleh.MAKSIAT."kata Zafran.
"Ok.Takpe.Kalau macam tu,awak duduk dengan budak perempuan ni."kata Ketua Komander.
"Tak nak."
"Jangan melawan.Awak kalau macam ni,tak payah pergi bercamping."
Sally hanya menunduk tanda akur.Ye la.Tak kan nak melawan pulak.Komander tu dah la dah kerepot.Kalau masuk penjara,
Sally juga yang kena.Hahaha.Padan muka.Muka mu,muka ku.Hahaha."Ok.Teruskan perjalanan."
"Awak ni perempuan.Nak sape2 temankan ke?"tanya Ketua Komader.
"Kak Marshitah kan ada.Saya nak dia duduk dengan saya.Boleh tak akak?"
"Akak ok je."
"Ok.Awak duduk kat sini.Dengar bunyi wisel datang dan ikut tali merah bukan tali kuning."pesan Ketua Komander.
"Ok.Nama awak siapa?"tanya Ketua Komander.
"Saya?Ashraf."jawab Acap.
"Ok.Awak duduk sini dengan budak ni."
"Ok.Kamu berdua je kan yang tinggal untuk kumpulan ke 3?"tanya Ketua Komander.
"Haa.Kami berdua je yang tinggal."jawab Zafran malas.
"Ok.Kamu berdua duduk sini."
"Ha?"tanya Haziq dan Zafran serentak.
"Kita....orrr....orrang...duudd...uk....sini.....berrr...duuaa....?"kata Zafran gagap.
"Yang awak ni gagap kenapa?Ya.Sini je."
"Ok.Tuan.Boleh.Tuan boleh teruskan perjalanan."sampuk Haziq.
Setelah wisel ditiupkan,Semua peserta perkhemahan bergerak mengikut tali merah.
"Akak.Sini."
"Ha.Ye.Jap,jap."
"Zafran.Kau jangan nak ikut aku boleh tak?"kata Haziq.
"Eh,eh,eh.Sedap mulut kau.Dah memang ini jalan dia kan."
"Eleh."
Bersambung....
Hi.Nanti sambung lagi.VOTE!VOTE!VOTE!Tq.Sayang semua.♥♡♥♡♥♡♥♡♥♥T^T.
YOU ARE READING
Dia...Si CHARMING
RomanceMaizatul Marshitah.Seorang pelajar yang cukup pakej.Pandai,cantik,kuat, bijak.Semua dia la.Hariz Zafran yang suka kepada Marshitah.Sedang ketika ingin memberitahu perasaan Zafran,Haziq muncul buat kali kedua dalam hidupnya.Kehadiran Najeena menjadi...