Episos 29

19 2 0
                                    

"Ha?Kenapa?"

"Saya sakit perut."adu Acap.

"Kenapa?"

"Mana la saya tahu,cikgu."

"Ha.Ye la.Awak duduk dalam khemah eh.Tunggu kitaorang balik."

"Ha.Ye la.Saya tunggu."

"Ok.Cikgu nak kira balik."

"1,2,3,4,5,6,7,8,9"

"Ok.Jap.Nama awak Hariz Zafran ke?"

"Oh.Tak.Nama saya Ashraf."

"Ok.Hariz Zafran ada tak?"

"Saya."

"Ok.Jom gerak."

"Weyh.Aku ngantuk la."adu Taufiq kepada rakan-rakannya.

"Ouh.Tidur la."kata mereka serentak.

"Tu.Depan tu.Bukannya dia buta pun."kata Taufiq sambil menudingkan jarinya ke arah abangnya.

"Lantak kau la."mereka meninggalkan Taufiq.

"Ala.Boring la."kata Zafran.

"Kenapa Zafran?"tanya Sally.

"Kau tak yah nak menyibuk boleh tak?"

"Ye la.Tapi kan,comel la you ni.Boleh jadi bakal suami ni."gurau Sally.

"Kau?Suami?Hmmph."rengus Zafran."Baik aku kahwin dengan Obama.Aku lagi rela daripada kahwin dengan kau."lantas meninggalkan Sally yang terkinja-kinja mengejar Zafran.

_______________________________________________________________________

"Okay.Pemenang untuk aktiviti ni,kumpulan______."bangga Cikgu Shafiq melaungkannya.Korang rasa siapa?Of course la kumpulan 3.Kalau tak,ade cikgu menjerit macam orang gila tuh.Hampeh,mimpi je la.

"Yeay.Kita menang."terlompat-lompat Sally melompat.

"Woi.Duduk boleh tak?Tak yah la nak jadi katak pagi-pagi ni."marah peserta kumpulan lain.Sally hanya memberi jelingan yang boleh buat lelaki atau perempuan 'TERBERANAK'kat situ.

"Okay.Peserta boleh mengambil hadiah."arah Cikgu Jambu.

"Tahniah kepada semua peserta yang dapat menjayakan program ini."

"Aik?Tiba-tiba je Si Bapak Harimau ni lembut?Apa jadi?"pelik bin ajaib.

"La.Biasa la."

"Kenapa?"

"Malas la cakap dengan budak yang belum matured ni."

"Haziq.Kau ingat eh.Aku tak kan lepaskan kau cam tu je macam mana engkau buat tadi."

"Boleh ke?Kau nak buat apa kat aku?"tanya Haziq sinis.

Zafran hanya meninggalkan Haziq yang sedang bersembang tentang Obama tu.

_______________________________________________________________________

"Yeay.Boleh balik.Boleh balik."jerit seorang budak yang happy go lucky .

"Kalau kamu jerit lagi cam ni,Kita tak kan balik."kata Ketua Kem Komander.

Krik,krik....krik,krik

"Cepat naik bas."

"Harap la aku duduk dengan Ma----""Ala.Kacau line la Si Mamat Tak Cukup Bajet 2016 tu."

Bersambung...

Hi.Lama tak jumpa.Korang enjoy tak?Haha.Lek ah.Please vote.Vote.Vote.Vote.Vote.Kalau korang vote,apa nak bagi eh?
Bagi flying kiss la.Bye.

Dia...Si CHARMINGWhere stories live. Discover now