"Kenangan apa pulak ni?"tanya Marshitah.
"Kenangan kita bersama,berdua yang..."terang Haziq.
"Ouh.Aku ingat.Kenangan kita yang bodoh tu kan."perli Marshitah.
"Apa bodoh pulak ni?"tanya Haziq pelik.
"Tepi la kau.S-T-R-E-S-S ah kau ni."sambil menghempas 'kenangan' mereka berdua lalu pergi meninggalkannya.
"Tak pe kau.Nasib baik aku buat dekat kelas ni tau.Kalau tak,memang tumpah kuah kari je atas kepala kau."
Dalam perjalanan Marshitah pergi meninggalkan Haziq.
Marshitah berlegar-legar sebentar di kawasan kantin.Dalam perjalanan,dia terserempak dengan.."Hai sayang."kata Hasif.
Marshitah hanya mampu menjeling padahal dalam hati dah buat konsert 'hooray,hooray,hooray,hooray.Bergembira.Hahaha.
"Uuh.Blushing la."kata seorang kawan kepada Hasif,Fiqaz.
"Kau.Diam."sambil ditegakkan jari telunjuknya di mulutnya.
"Okay,Takut kita."kata Dafiz dalam nada yang 'nyah'.
"Malas layan."kata Marshitah lalu pergi meninggalkan Hasif yang berada di situ.Oh.Terlupa jugak kawan-kawan Hasif.
'Betulkan tudung lagi bagus.'getus hati Hasif punya sayang.Marshitah beredar dan pergi ke arah tempat untuk membasuh tangan untuk mendapatkan cermin sakti nya yang power tak de la.
"Tengok cermin,cermin pun pecah tengok muka kau je hari-hari dok galok sangat dengan tudung kau tu."tegur seseorang dari belakang Nizal.
"Lantak aku la.Muka aku.Bukan muka kau."
"Tarik karang tudung kau."ugut Nizal.
"Tarik ah."kata Marshitah.
Nizal pun apa agi.Memang tarik betul-betul la tudung Marshitah.Dah la tudung dua lapis.
"Woi.Cina.Kau jangan tarik tudung aku boleh tak?"bergema suara Marshitah di kantin tersebut.
"Hmm."terus menutup pili air dan berlalu pergi.
Sempat agi la si Marshitah ni,menarik rambut si Nizal ni.
"Kau dah tahu rambut panjang,lain kali gunting.Kalau tak,aku panggil 'DOKTOR' tolong guntingkan."kata Marshitah.
"Aduh!Aduh!Sakit!Sakit!"adu Nizal.
"Apa yang kecoh-kecoh ni?"tanya pengawas beetugas di kantin.
"Diorang bergaduh sebab si laki ni,tarik tudung si perempuan."
terang seorang murid yang tak semena-mena menjadi saksi."Ouh."
"Dah.Kau ingat eh.Kalau tak,aku panggil doktor tau."kata Marshitah.
_______________________________________________________________________"Wei.Zaf pasal lambat tadi."tanya Ashraf.
"Aku bangun lambat."jawab Zafran acuh tak acuh.
Flashback...
"Zaf!Zaf!'jerit mamanya di tingkat bawah.
Okay.Korang ingat tak pasal bab lepas yang Zafran ada 2 choice tu?Ha.Ni la jawapannya.
"Zaf!"terkejut mamanya melihat Zafran hilang.Tiada di atas katil.
"Zaf!"seluruh pelosok dicarinya.
"Ye,mama.Zaf kat tandas tadi.Mandi."terang Zafran.
"Ya Allah anak aku!"raung Puan Nurima lalu memeluk Zafran ke dalam dakapannya.
"Mama.Dah la.Zafran nak pakai baju ni.Mama keluar dulu kay?"
"Nanti Zaf turun eh?"tanya Puan Nurima.
"Ya."
End flashback...
"Lepastu dia pun balik.Tamat."cerita Ashraf.
"Zaf?Zaf?"sambil melambai-lambaikan tangannya di hadapan Zafran.
"Ha.Ya.Kenapa?"tanya Zafran pelik.
"Kau dengar tak apa yang aku cakap tadi?"tanya Ashraf.
"Dengar la."kata Zafran.
"Pasal apa?"tanya Ashraf.
"Ala.Kedai makan yang dekat 'DRIFT CONNER' tu."terang Zafran.
"Ha?Kenapa dengan kedai tu?"tanya Ashraf.
"Kedai tu terbakar."jawab Zafran.
"Kau ni.Aku dah cerita sampai Laut Carribean,kau baru sampai Sungai Perak.Apa cer?"tanya Ashraf.
"Dah la.Aku cau lu.Bye."kata Zafran.
"Hmm.Bye."
_______________________________________________________________________"Eh?Kotak tadi kan ni?"tanya Marshitah.
Dia mengambil kotak tersebut dan membaca sehelai kertas.
Dear,
Aku faham kenapa kau kata cam tu.Sebab kau hampa dengan aku kan?Tak pe.Aku akan dapatkan balik hati kau.Cam dulu-dulu.Bye sayang.
From Haziq
"Sayang?Hmm."terus teringat dekat Hasif."Apa yang dia maksudkan eh?Nanti kau ingat jugak?"tanya Marshitah sendirian.
Hahahaha.Sapa sebenarnya ni?aduyai.
YOU ARE READING
Dia...Si CHARMING
RomanceMaizatul Marshitah.Seorang pelajar yang cukup pakej.Pandai,cantik,kuat, bijak.Semua dia la.Hariz Zafran yang suka kepada Marshitah.Sedang ketika ingin memberitahu perasaan Zafran,Haziq muncul buat kali kedua dalam hidupnya.Kehadiran Najeena menjadi...