"Ok.Pemenang untuk permainan tadi ialah,Kumpulan,Pembaris.
"kata Cikgu Anis."Tempat ke 2,kumpulan Pemadam."lolong Cikgu Anis lagi.
"Tempat ke 3,untuk semua kumpulan yang sudah membuat persembahan yang terbaik."
"Ok.Selesai sudah aktiviti ice breaking kita malam ni.Lepas ni,lebih kurang dalam masa 5 minit lagi,kita akan buat malam burung hantu."kata Cikgu Norliza.
"Untuk malam burung hantu,kita akan mengikut kumpulan aktiviti masing-masing.Jadi,kita akan bergerak dalam kumpulan aktiviti sekarang."terang Cikgu Norliza.
"Kamu semua akan tentukan sendiri kamu nak duduk mana.
Belakang ke,depan ke.""Aku nak duduk belakang Marshitah la."kata Zafran kepada Ashraf.
"Ok.Kita tengok.Tah-tah,Haziq yang duduk belakang dia.Malu kau."
"Kau ni annoying la."
"Sorry la."
"Marshitah.Aku nak duduk belakang kau boleh tak?"tanya Haziq.
"Boleh.Lagi pun,tak de sapa nak duk belakang ni."
"Ha.Kan dah kata."
"Mulut kau tu memang.Macam mulut bangladesh.Dikabulkan."
kata Zafran."Ha.Kenapa Bangladesh?"
"La.Kan Al-Mujibu,nama Allah tu.Maksud dia maha pengkabul.
Kau tahu kan Mujibur Mari tu.Tu la dia."(dialog ni bukan nak mengejek ye.Ini tips untuk ingat maksud nama Allah.Bermain sambil belajar.)"Oh.Bijak eh kau ni."
"Biasa.Zafran."sambil mengangkat keningnya.
"Cepat.Pilih tempat sekarang.Saya bagi masa 5 minit.Nak bising pun bising la dalam masa 5 minit tu."kata Ketua Kem Komader.
"Akak.Boleh tak saya duduk belakang akak?"tanya Zafran.
"Tak boleh la Zafran.Zafran tu bawah umur Marshitah.Nanti Zafran takut.Sapa nak jaga Marshitah dengan Zafran."sampuk Haziq sambil menepuk bahu kanan Marshitah.
"Haa.Betul tu.Tak pe.Zafran duduk depan akak."
"Ok.Terima kasih akak."sambil memberi sekuntum senyuman yang FAKE.
'Kacau betul la Si Haziq tu.'getir hati Zafran.
Bersambung...
Part ni memang sikit je.Untuk sambungan tadi,sikit.Tak pe.Inshaallah,esok part banyak sikit eh.Doakan.Thank because reada my story.Kalau vote,lagi banyak part tambah.Hihi.Just Kidding.
YOU ARE READING
Dia...Si CHARMING
RomanceMaizatul Marshitah.Seorang pelajar yang cukup pakej.Pandai,cantik,kuat, bijak.Semua dia la.Hariz Zafran yang suka kepada Marshitah.Sedang ketika ingin memberitahu perasaan Zafran,Haziq muncul buat kali kedua dalam hidupnya.Kehadiran Najeena menjadi...