Innflytting

1.1K 25 33
                                    

"Jeg er hjemme!", ropte han. Jungkook var fullstendig borte. Jimin visste ikke at Jungkook hadde sett dem. Hvis han fikk vite det ville han bare tatt det feil uansett. Det var Jimin som hadde gjort det gale her.

"Jeg kjøpte cola og popcorn, babe! Nå skal vi ha Netflix maraton!", sa han ivrig til Jungkook, men Jungkook greide ikke tenke på noe annet enn det han hadde sett...

~2 måneder tidligere~

"Dette stedet er helt fantastisk!", sa Jimin. "Vi må bare ha det eller hva, Jung?"

"Jo så klart! Tenk så digg det blir å ha egen leilighet!", sa Jungkook tilbake og lente meg inntil ham.

De hadde lett etter dette så lenge, og endelig hadde de funnet et sted akkurat passe stort. Det var en leilighet i den øverste etasjen på et sted i Seoul city.

"Vi må gjøre det i alle rommene her da. For å innvie stedet", sa Jimin til Jungkook og hevet øyenbrynene opp og ned. Jungkook bare smilte tilbake.

"Vi tar det!"

~~~~~~~~~~

Et par uker senere hadde de kommet seg godt inn i leiligheten og livet var ganske ok. De visste ikke hvem naboene deres var enda, men det hadde de planer om å finne ut. De gikk ut i gangen begge to og bestemte seg for å banke på døren ved siden av deres. Der stod det 146f. Jungkook og Jimin bodde i 146e. De banket på. Ikke lenge etter stod det en høy mann med litt kvinnelige ansiktstrekk og skarpe kinnben.

"Hallo! Hvem har jeg gleden av å møte?", sa han og smilte så mye at øynene hans ble to streker og kinnene ble små boller.

"Hei! Vi er Jungkook og Jimin, de nye naboene deres!" sa Jungkook.

"Så hyggelig! Jeg heter Seokjin, men bare kall meg Jin. Kjære! Det er folk her", ropte han inn i leiligheten. Han virket som en veldig ivrig type. Like etter at Jin hadde ropt kom en til høy mann med solbriller på ut i døra.

"Hallo jeg er Namjoon, men bare kall meg Rap-Monster!", sa han og gliste.

"Ikke vær teit. Det er ikke det du heter, dust", sa Jin og dasket Namjoon lett i hodet.

"Jeg heter ikke dust heller!" sa han furten tilbake. "Hyggelig å møte dere begge".

"Vel, bare å komme innom oss! Vi tenker å ha innflytningsfest snart så da er dere selvsagt bedt!" sa Jimin og smilte like bredt som Jin hadde gjort tidligere.

"Men, vi får vel hilse på vår andre nabo da så vi snakkes vel?" sa Jungkook og vinket. Så gikk de videre mens de hørte Jin rope "annyeong" tilbake.

De gikk videre andre veien og kom til 146g. De banket på. Ikke lenge etterpå kom det en mann med oransje hår og åpnet døra. Han hadde melkebart.

"Hei!", sa han og lo litt rart. Han smilte halvveis med tennene.

"Hei. Naboer. Nye her. Bla bla. Innflytningsfest?" sa Jungkook. Han var ikke i humør til å forklare mer. Han kjente en albue i siden fra Jimin. Jimin knurret litt med sammenbitte tenner. I mellomtiden stod denne mannen bare og så forvirret ut.

"Hei! Vi er Jungkook og Jimin og er de nye naboene deres!", sa Jimin.

"Å. Hallo!", sa mannen og vinket. Jungkook og Jimin så på hverandre forundret. Skulle han ikke si hva han het?

"Si hva du heter du også da. Hva er galt med deg?", hørte de en stemme si innenfra. En mann med hestelignende ansiktstrekk kom ut i gangen.

"Beklager ham. Vi er Hoseok og Taehyung", sa han og så på Taehyung og ristet på hodet.

"Kall meg Tae!" sa Taehyung og løftet hånden for å vinke igjen men Hoseok tok ned hånden hans.

"Vi skal snart ha innflytningsfest og lurte på om dere ville komme?", spurte Jungkook.

"Gjerne!", sa Tae.

"Kom gjerne til oss på besøk en gang også", sa Hoseok og blunket til Jimin. Det var ikke overtydelig men Jungkook la merke til det. De vinket og gikk tilbake.

~~~~~~~~~~

Klokka var omtrent 11 på kvelden. De satt og så på en dårlig film som gikk på tv. Jungkook kjente ubehag etter besøket hos naboene.

"Du?", spurte han Jimin forsiktig.

"Ja?"

"Naboene var hyggelige synes du ikke?", spurte han og bet seg i leppa.

"Jo, hvordan det?"

"Noen du tror vi kunne blitt ordentlig god venn med eller?", Jungkook kjente litt på sjalusien. Han var paranoid.

"Tjah. Folka i 146g virka hyggelige. Han Tae virka litt fjern, men Hoseok var ok".

Det svaret hjalp ikke på Jungkook's voksende sjalusi. Han ville være den Jimin tenkte på hele tiden. Ikke de dumme naboene. Jimin kysset Jungkook på pannen og Jungkook endte opp med en gnagende følelse som vokste seg større og større...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hei! Riridino her! Lagde en norsk bts fanfic. Er ikke nok av dem. Vel, dette kapittelet var litt kjedelig men det var bare for å komme inn i historien. Hva skjer under innflyttingsfesten? Hva er det Jungkook har sett? Ahahah les videre *ond latter*

Ja neee~xx!

Ja neee~xx!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Større enn vår lille verdenWhere stories live. Discover now