PART 2

360 32 1
                                    

"Aahh...ottoke??" Kata In Yoo sambil meletakkan dulang makanannya diatas meja.

"Wae? Okay ape kau kene hias dengan aku. At least aku ade kawan nak pergi nanti.."

"Kau tak faham lah Yoon ha..kau tu cantik. Kau tu queenka sekolah. Semua orang kenal Ki Yoon Ha. Aku ni cuma budak perempuan yang hodoh dan dibenci semua orang"

Yoon ha duduk disebelah in yoo.

"Siapa je berani cakap kawan baik aku ni hodoh? Aku ade ni dengan kau nanti. Aku akan pertahankan kau."

"Hmm...yelaa.." bisik in yoo seorang diri.

_________

"Oi! Ugly girl!" Panggil Baekhyun.

In yoo hanya memekakkan telinga dan terus berjalan bersama yoon ha.

Akan tetapi, Yoon ha pula yang sakit hati.

"That rude boy.." yoon ha berhenti berjalan dan terus memandang kearah Baekhyun.

"Yah! Baekhyun! Kau ingat kau tu handsome sangat ke sampai nak mengutuk orang! Ha!" Kata yoonha.

Baekhyun mendekati mereka.

"Ki Yoon Ha. The queenka. Why are you walking with this Ugly girl. Aren't you afraid your reputation will go down?" Tanya  Baekhyun.

"Tak. Aku tak kesah pon kalau reputasi aku rosak. Dan kau. Kau tak patut kata dia tu hodoh!" Balas yoonha.

"Dah lah tu.." bisik in yoo.

"Asal pulak? Dah memang dia tu hodoh. Dah lah pendek, gemuk pulak tu. Semua benda buruk ade dekat dia!"

"Kau...kau memang dah melebih tahu tak!"

"Dah lah tu yoon ha....." bisik in yoo lagi.

"Urghhh!!"

Yoon ha dan In Yoo kembali berjalan ke kelas.

"Kenapa kau berhenti kan aku? Kalau tak aku dah lama tumbuk mamat tadi tu!" Marah yoon ha.

"Biarlah dia..apa yang dia cakap tadi pon memang betul. Aku memang buruk,hodoh-"

"Kenapa kau kata macam gitu!?! Cuba kau tu berkenyakinan sikit!" Marah yoon ha lalu berjalan seorang diri ke kelas.

"Sebab...kau tak ada dalam situasi aku..." bisik in yoo.

DI DALAM KELAS IN YOO.

"Sehun, kau tengok tak papan kenyataan tadi?" Tanya Baekhyun.

"Tengok lah..kita kene bekerjasama dengan si hodoh tu. Tak pe lah,janji ade yoon ha..." balas sehun.

Pada masa yang sama, in yoo pon masuk kedalam kelas.

"Si hodoh! Disebabkan kau, semua orang takut nak pergi majlis tari-menari nanti. Sebab nanti suasana jadi buruk macam kau..." kata sehun.

Semua orang di kelas itu mentertawakan in yoo.

In yoo hanya menghiraukan mereka dan terus duduk.

"Korang tahu tak? Aku terpaksa basuh muka aku ni berkali-kali sebab tadi ade tong sampah tampar muka aku.." kata Baekhyun.
Sekali lagi, semua orang ketawa.

Tapi, kali ini...kata-kata tersebut amat sakit apabila didengari oleh in yoo.

In yoo membaringkan kepalanya di atas meja dan memandang kearah bertentangan dengan mereka.

Dalam diam,in yoo menangis kesunyian seorang diri.

When will this day end??

*****

Ahh...jahatnya Baekhyun. He's so mean. Kesian In Yoo. Saya harap readers dapat bayangkan macam mana rupa in yoo...

Hope reader jangan lah ambil hati. Kalau readers pendek dan gemuk, saya yakin readers mesti lagi cantik dari In Yoo. Ye la kan...ciptaan allah kan cantik-cantik belaka.

*****
to be continued

[C] Just Go Where stories live. Discover now