"Saya dah balik!" Baekhyun memasuki rumah.
"Ahh..balik pon. Ingatkan tak jumpa jalan tadi.." kata Baekbeom lalu berdiri.
"Tadi baekkie ade keje dekat sekolah. Tak yah lah marah.." Baekhyun mencebik.
"Tak baik lah gaduh-gaduh... kan adik beradik.." kata Mrs byun yang berkerusi roda.
"Omma!" Baekhyun terus berlari meluru ke arah ibunya itu.
Dia memeluk ibunya dengan erat.
"Bila omma balik?"
"Baru kejap tadi. Doktor kata demam omma dah semakin baik.." jelas baekbeom.
Baekhyun tersenyum kegembiraan sambil memeluk ibunya.
_________
"Arghh..macam mana nak dapat jawapan math ni??" Rungut Baekhyun seorang diri.
"Baekkie?" Baekbeom membuka pintu bilik Baekhyun.
"Apa?"
"Hyung nak cakap sikit.."
Baekbeom duduk di kerusi disebelah Baekhyun.
"Hyung nak cakap ape?"
"Tadi masa hyung bawak omma balik, dia asik cerita je pasal seorang budak perempuan ni. Dia kata budak tu yang selalu tolong dia dekat hospital dan budak tu juga satu sekolah dengan kau. " jelas Baekbeom.
"Ok. So?"
"Hyung nak kamu jumpa dia, pastu cakap terima kasih kerana jaga omma."
"Okay. Nama dia siapa? "
"Chae In...tu yang omma cakap lah. Hyung pergi dulu tau.." Baekbeom pon keluar dari bilik Baekhyun.
"Chae In?? Siapa eh??" Soal Baekhyun seorang diri.
KEESOKAN HARINYA
"Chae in?"
"Ye laa, sehun....Chae in. Tak kan kau tak kenal? Kau kan playboy sekolah..." kata Baekhyun.
"Memang lah...tapi aku tak pernah dengar nama Chae in ni..." balas sehun.
Dalam masa yang sama, In yoo masuk kedalam kelas.
"Aduh! Asal bau busuk semacam je ni? " tanya Baekhyun seperti hanya mengejek in yoo.
"Oh! In yoo masuk kelas rupanya. Patutlah busuk! Jom keluar...." sehun menarik tangan Baekhyun lalu keluar dari kelas.
"Sabar... sabar in yoo...sabar..." bisik in yoo seorang diri.
Dring...
"PELAJAR PENGHIAS UNTUK MAJLIS TARI-MENARI,DIMINTA PERGI KE BASKETBALL COURT SEKARANG."
Mereka semua pon pergi ke sana.
"Ahh..dah sampai pon.." kata Cikgu Kim apabila mereka sampai.
"Cikgu nak kitorang buat apa? " tanya sehun dengan muka poker face.
"Majlis tu lusa...jadi cikgu nak kamu semua siapkan hari ni. "
"Hari ni?!"
"Ye laa...sebab sehari sebelum majlis tu, tempat ni pengetua nak kunci. " jelas Cikgu Kim.
"Baik..."
Mereka semua mulakan kerja. Yoonha dan In yoo memasang langsir manakala Baekhyun dan sehun
Sedang mereka memasang langsir, yoonha tertarik sedikit langsir tersebut sehingga membuatkan mereka berdua jatuh.
"Yoonha! Are you okay?!" Baekhyun dan sehun berlari kearah yoonha.
"Ahh...macam mana ni? Tangan dia luka?" Sehun membuat muka risau.
"Ishh! Don't touch me!" Yoon ha memegang sikunya.
Ia hanya luka kecil. Yoonha terus lihat muka inyoo.
Kelihatan muka inyoo ada luka juga tetapi ia lebih besar.
"Inyoo-ah..." yoonha pergi ke tempat inyoo.
Dia memegang muka inyoo.
"Aduh! Macam mana ni?" Baekhyun tiba-tiba berkata.
"Macam mana ape?"
"Aku mungkin tak sekolah esok. Sebab takut nak tengok muka inyoo..dah bertambah buruk dah!"
Baekhyun dan sehun pon ketawa bersama-sama.
Inyoo hanya menahan air matanya daripada menitis.
******
To be continued
YOU ARE READING
[C] Just Go
Fanfiction"EVERY WOMEN'S HAS A BEAUTY, IT JUST NEED SOMEONE SPECIAL TO SEE IT." A story about friendship, love, and a girl's life.