FINALE

381 28 0
                                    

Inyoo masuk ke dalam ballroom aka basketball court bersama yoonha.

"Wahh...cantiknya yoonha."

"Siapa budak sebelah dia tu?"

"Tak kenal lah. Tapi macam tak cantik jee..."

Banyak komen yang diberi semasa mereka memasuki dewan. Ada yang baik dan ada yang jahat.

Ramai orang tidak mengenali inyoo kerana dia memakai topeng muka.

"Ehem...anyeong Yoonha.." panggil seseorang.

Mereka menoleh dan nampak Oh SeHun yang memakai suit.

"Hmm..siapa ni?" Tanya sehun sambil meletakkan tangannya mengelilingi pinggang yoonha.

Inyoo merasa sedikit terkejut. Dia langsung tidak menyangka yoonha bercinta dengan sehun.

"Wait. I know you are suprise. Well, aku dengan sehun dah lama jugak dating tapi kitorang rahsia. " kata yoonha kepada inyoo.

"Dan..ni ialah inyoo.." yoonha jawab soalan sehun pula.

Sehun hanya mengangguk.

Ting ting!

Telefon sehun berbunyi. Sehun melihat telefonnya lalu ketawa kecil.

"Siapa mesej?" Tanya yoonha.

"Someone. Just wait. Nanti awk tahu.." balas sehun.

Tiba-tiba lampu terpadam. Dan satu lampu terpancar kearah pentas.

"Anyeong! Chae In Yoo..." kata seseorang.

BAEKHYUN POV.

Aku berjalan ke sana sini kerana nervous. Aku membetulkan sedikit baju ku.

Aku lihat sehun sedang berbual dengan yoonha dan seseorang memakai topeng.

Tu mesti in yoo...

"Aku kene mesej sehun." Bisik aku seorang diri.

Aku menekan butang send. Mesej itu tertulis...

To: Oh Sehun.

Is that in yoo? Kalau ye, angguk kepala tau. Aku dah sedia kat backstage ni..ppali! >_<

Aku nampak sehun ketawa sedikit lalu mengangguk.

Okay. It's time!

AUTHOR POV.

"Anyeong! Chae In Yoo.." kata Baekhyun apabila lampu menyala kearah dia.

"Omo! Is that Baekhyun? " tanya yoonha.

Inyoo yang berasa terkejut, hanya mengangguk perlahan.

"Saya rasa inilah masa yang sesuai untuk meluahkan apa yang saya rasa. " Baekhyun berhenti berkata lalu turun dari pentas.

Dia berjalan perlahan-lahan kearah inyoo diiringi dengan muzik yang romantik.

Dia menarik nafas dalam-dalam ketika tiba dihadapan inyoo lalu berkata...

"Chae In-ah...you have proven to me that i was wrong. Someone's beauty isn't on their look, but it is in their heart..."

"What are you saying Baekhyun? " tanya inyoo yang kekeliruan.

"I love you. i love you so much chae in-ah and it is not because of money or anything. it is because of your pure heart. "

kata-kata Baekhyun itu menyentuh hati inyoo yang selama ini sangat membenci Baekhyun.

"Baekhyun.... "

Tanpa inyoo sedari, dia sedang menangis.

"Saya nak minta maaf. Saya tahu saya salah. Maybe we can start a new friendship or a new love story" kata Baekhyun.

Inyoo hanya memeluk Baekhyun sambil menangis.

"Then...i will take that as a Yes.."

Ramai orang sekeliling memberi kata-kata yang agak sedikit kasar. Tapi bagi Baekhyun, dia langsung tidak dengar apa-apa.

Dia hanya merasai kesunyian dan kebahagiaan di dalam dirinya. Masa itulah dia tahu...bahawa Chae In Yoo ialah jodoh dia....

BEBERAPA BULAN KEMUDIAN...

"Eee...hodohnya dia..."

"Tolong aku...aku nak muntah... "

Seperti biasa, hari-hari inyoo bermula dengan kata-kata kesat dari orang sekeliling.

Tetapi, kini dia rasa berbeza. Dia rasa selamat. Kerana ada Baekhyun disebelahnya yang selalu berpihak kepadanya.

Dan pada masa itu.

Inyoo tahu.

Bahawa.

Baekhyun ialah.

JODOHNYA.....

-THE END-

[C] Just Go Where stories live. Discover now