Ik fiets het schoolplein op en zet mijn fiets in de stalling. Ik doe hem op slot en pak mijn tas eraf die ik vervolgens aan mijn schouders laat hangen. Zoals altijd komt mijn allerbeste vriendin Anna naar mij toe rennen. Ik loop snel naar haar toe en geef haar een knuffel. "Hay Tess" zegt Anna "Hey, leuk weekend gehad?" Anna knikt enthousiast. "Vertel ik je zo wel" We lopen samen naar binnen en lopen richting ons kluisje.
TRRRRRRRING
Ik prop snel nog wat boeken in mijn kluisje en Anna komt naar me toe lopen. Ze graait in haar tas en kijkt angstig. "Shit, ik ben mijn boeken vergeten" ik lach. "Dat is niet handig, kijk maar met mij mee" Anna glimlacht en doet haar tas dicht. We lopen de trap op en gaan het lokaal in. Ik ga op tafel zitten en zucht. Ik pak mijn mobiel en Anna begint over haar weekend te praten en Daisy, mijn andere beste vriendin komt er ook bij.
Meneer Huisman begint te praten. "Tessa, doe je mobiel even weg, anders is hij straks van mij" ik schrik op en knik. Ik stop mijn mobiel in mijn broekzak en pak mijn spullen voor me. "Iedereen even op de stoel zitten we gaan beginnen, pak jullie boeken voor op bladzijde 62 en werkboek bladzijde 72" Ik sla mijn boeken op de goeie bladzijde open en Anna kijkt mee.
"Anna, waar zijn jou boeken?" Vraagt meneer Huisman streng. "Die eh...
die..." Ze kijkt bang. "Die is ze vergeten meneer" ik maak haar zin af. Meneer huisman is stil. "Volgende keer even bij mij melden dat je ze niet mee hebt" Anna knikt en rolt met haar ogen. "Dankje" Ik glimlach en geef haar een knipoog.Na school tijd vraag ik Anna om te gaan shoppen voor een groot feest die binnenkort is en dat wil ze wel. We stappen op de fiets en fietsen richting het winkelcentrum. We gaan de winkel in en kijken rond. Ik haal mijn handen door de rekken. Anna doet hetzelfde. Als ze iets heeft gevonden, houd ze het omhoog. Het is een hele mooie blauwe jurk. "Die is perfect voor het feest" gil ik. Anna knikt enthousiast! "Ik ga deze sowieso passen!!"
{Foto van de jurk^}
Ik heb nog niks gevonden dus ik kijk even verder. Als ik de hele winkel door ben geweest zucht ik. Ik heb nog niks gevonden. Ik heb echt overal gekeken maar ik kon hier niets vinden.
Anna komt het pashokje uitlopen met de blauwe jurk aan en tegelijk vallen onze monden open. Anna gilt zacht en ik spring op en neer. "Maak een foto voor Daisy" zegt ik. Ik pak mijn mobiel en maak een foto terwijl Anna dom poseert. Ik lach en verstuur de foto naar Daisy. Nadat Anna de grote baljurk heeft betaald lopen we samen de winkel uit. We gaan nog even verder kijken voor mij.
"Ik weet het niet, we kijken straks wel wel even op internet" Anna knikt en we lopen de winkel uit. "Laten we een ijsje gaan kopen" stel ik voor. Anna klapt in haar handen. "Briljant idee" ik lach en loop een winkel in waar ze ijs verkopen. "Wat wil jij?" Ik wijs een Magnum aan. "Zoek jij maar vast een plekje op" ik knik en loop door het restaurant. Ik bekijk wat tafeltjes. Ik zucht. Alles zit vol.
"Je mag hier wel bij zitten" ik kijk naar een jongen. Er staan drie stoelen bij zijn tafel. Ik kijk om me heen en kijk naar Anna. Ze loopt deze kant op. "We mogen hier bij zitten" Anna bekijkt de jongen en haalt haar schouders op. Zonder er bij na te denken gaat ze zitten. Ik stel me voor aan de jongen. "Hay, ik ben Tessa en dit is mijn vriendin Anna" ik praatte heel snel en ik snak even naar adem. "Wauw, ik ben David, aangenaam" ik geef hem een hand en glimlach.
"Wonen jullie hier in de buurt?" Ik knik. "We wonen net wat buiten dit centrum. Heel dichtbij dus" Anna lacht om de manier dat ik praat. Ik kuch even. "Praat ik snel?" Vraag ik zacht. "Ja, maar dat is wel schattig" ik glimlach. Anna kijkt om haar heen. Ze staat op en ik kijk wat ze doet. "Ik ga even naar de wc" zegt ze. Ik knik. Ik besef me nu pas dat ik nu alleen ben met een hele knappe jongen. David pakt een pen van tafel en vraagt me om een papiertje. Ik zoek in mijn tas en geef hem er een. Hij begint erop te schrijven en ik lees mee. "Hier, ik hoop dat je er wat mee kunt" hij geeft een knipoog. "Ik moet naar huis" zegt hij. Ik knik en glimlach. Hij loopt weg en ik heb het papiertje stevig vast. Ik bekijk hem nog een keer. Hij heeft zijn nummer erop gezet en er staat onder: x David
Ik glimlach weer en kijk dan op. Anna komt erbij zitten. "Is hij al weg?" Ik knik. "Mooi" ik denk na. "Hoezo mooi?" Anna zucht. "Gewoon" ik ben stil en verstop het papiertje in mijn broekzak. "Je vind hem leuk hè?" Vraagt Anna. Ik glimlach.
YOU ARE READING
Friends?!
Romance2 meisjes zijn beste vriendinnen. Ze krijgen dikke ruzie en willen geen contact meer met elkaar hebben. Ze krijgen beide een vriend en komen er later achter dat het broers zijn. Ze hebben niet veel keus meer...