RIHANA bergegas ke pintu. Long Dress bertali halus warna merah hati yang dipakainya beralun mengikut gerakkan langkahnya.
Sihat dari demam saja, Hakim sudah mengajak dia keluar.
"Wow! Kau nampak stunning." Rozi yang muncul dari arah dapur terjerit nada teruja. Malam ni mereka memang tak ke kelab. Rozi yang baru sampai dari kampung masih bercuti.
"Ni yang Hakim bagi tu, kan?" Kepoh Rozi bertanya.
Rihana hanya mengangguk, mengiyakan soalan si teman. Memang baju itu pemberian Hakim. Bukan saja baju, boleh dikatakan apa yang dia pakai hari ini semuanya pemberian Hakim. LV, Gucci, Prada dan sewaktu dengannya yang tersusun di dalam almari semuanya pemberian Hakim. Mengenali Hakim, hidupnya bertukar rentak. Dia mampu bermewah tanpa perlu bekerja keras.
"Malam ni ke mana pula?"
"Entah. Driver dia jemput kejap lagi." Rihana sarung kasut bertumit tinggi ke kaki.
"Tak jauh kut. Katanya nak dinner," jelas Rihana sebelum memberi isyarat agar si teman mengunci pintu seperti biasa.
Dia sendiri pun tak tahu destinasi makan malam mereka. Selalunya luar dari KL. Tapi kalau datang angin tak betul Hakim, ada juga sampai ke Melaka, hanya untuk makan malam semata-mata.
Kalau datang angin puting beliung, Hakim buat kerja gila tempah penerbangan ke Singapore hanya sekadar untuk makan malam. Pernah juga sehingga ke Jakarta.
Memang setiap kali keluar mengikut ajakan Hakim, dia tak pernah tanya destinasinya. Entah kenapa, bersama Hakim dia rasa selamat. Kalau dia tanya pun, jawapan Hakim hanya senyum. Agaknya, orang bisnes memang begitu, semua benda adalah P & C.
Turun ke bawah, kereta sudah menunggu dan dia terus dibawa oleh pemandu Hakim, orang yang sama yang selalu datang menjemputnya.
Tiba di tempat yang dituju, baru Rihana tahu lokasinya ialah Hotel Palace Of The Golden Horses. Turun dari kereta di lobi hotel, dia disapa oleh pekerja hotel dan ditunjukkan arah hingga ke jeti tepi tasik di kawasan hotel tersebut.
Oh! Makan malam atas bot mewah. Setiap kali bertemu, Memang itulah yang selalu Hakim lakukan. Akan ada kejutan indah. Lantas, bagaimana dia tidak terus melekat.
"Walau malam ni bulan sangat indah, I tetap nampak you lagi indah dari bulan." Hakim dengan pick up linenya memang tak boleh dipisahkan.
Rihana cuma senyum menyambut tangan Hakim yang dihulurkan untuk membawa dia duduk.
Makan malam berdua di tengah tasik buatan dengan pemandangan yang indah, Rihana rasa dunia ini hanya mereka berdua yang punya.
Sehabis makan malam, dia dibawa ke Presidential Suite yang sudah Hakim tempah dari awal.
"Come." Hakim tarik tangannya masuk.
"I have something for you." Pintu ditutup rapat.
Hakim terus bergerak ke katil dan melabuhkan punggung di situ. Ditarik Rihana rapat berdiri di depannya.
Sebuah kotak baldu kecil Hakim keluarkan dari poket seluar dan dibuka di depan Rihana. Sebentuk cincin dengan kilauan berlian menyapa pandangan.
"Suka?" sua Hakim ke arah si gadis.
Rihana senyum, cuba mengawal rasa gembira agar tidak nampak keterlaluan di mata Hakim yang dia suka cincin tersebut. Sangat-sangat cantik.
YOU ARE READING
PERGI TANPA ALASAN
RomanceRihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit...