KIVILCIM

269 91 39
                                    

Dalgalar sahile vurdukça onun ismi çalkalanıyordu kayalarda. O bir kıvılcımdı. O Osmanlı hanedanlığının ilk nesil kurucusuydu. Onun ismi KUTALMIŞ. O Oğuzların emiriydi. yiğitdi, cengaverdi, korkusuzdu, dürüst ve namusluydu. Tek korkusu ALLAH'dı.

Oğuzlarda sessizlik vardı ve otağılar rüzgarın sesiyle çalkalanıyordu. Herkes kendi işi ve gücünde oyalanıyordu. O gün rüzgarın sesi daha bir güzel geliyor. Güneş insanların içini daha bir güzel ısıtıyordu.

Aslan Bey çok sakindi,otağının içinde hanımı esme hatun çok sancılı bir şekilde nefes alıp veriyordu. Aslan bey yiğit adamdı. Esme hatunun sancılarına kulak veriyor ama çocuğunu sert bir şekilde değilde yiğit bir şekilde kucağına vermesini bekliyordu. Esme hanımın yanında ebe gülizar hatun bir yandan esme hatunu sakinleştiriyor bir yandanda içerden sesi hızlı bir şekilde; "sakin sakin" diyerek geliyordu. Aslan bey gayet sakin heybetli bir şekilde odunları nacağı ile kırıyor bir yandanda içerden gelen seslere kulak kabartıyordu.

Esme hanım gitgide terlemiş, gülizar hatunda artık doğum için son dakikaları sayıyordu, Esme Hatunun ter damlaları ile sancısı giderek artıyordu, son bir hamle ile artık dünyaya gözlerini açmıştı Kutalmış. Aslan Bey yavaş yavaş elindeki nacağı bırakıp hanımı esme hatunun yanına geldi. Gülizar hanım, Aslan beyi tebrik edip; "buyrunuz Efendim" dedi. Otağılarda bir sevinç herkes telaşla Aslan beyin bir oğlu olduğu haberini etrafa yayıyordu. Evet Kutalmış dünyaya gelmişti.

Aslan Bey oğlu Kutalmışı kucağına aldı ve önce sağ kulağına besmele çekip ezan okumaya başladı ve ardından sol kulağına kamet getirdikten sonra sen bize kutlu geldin,  mübarek geldin, sevimli ve yiğit bir şekilde geldin, sen bize yiğitlerin yiğidi Cenabı ALLAH'ın emanetisin, o mübarekten mübarek ve kutlu bir şekilde geldin dedi ve kulağına 3 defa; "Senin adın KUTALMIŞ", "Senin adın KUTALMIŞ", "Senin adın KUTALMIŞ" diye seslendi.
KUTALMIŞ; kutlu ve mübarek demekdi. Arkasından gelecek olan bir "Cihan DEVLETi" olacağını nerden bilebilirdiki.

Aslan bey otağıların reisi Selçuk Bey,in oğluydu. O çok babayiğit adamın bu yeni doğan oğlu otağılar içinde sevinçle karşılandı ve 3 gece bayram ilan edildi. Otağılarda bayram en güzel yemeklerin yapıldığı, en güzel yayık ayranların içildiği ve en güzel KURAN'ların okunduğu geceydi. Herkes çok mutluydu.

KUTALMIŞ ise tahta ahşapdan oymalı beşiğinde mışıl mışıl uyuyor sıcak yarınlar için dinleniyordu.

KUTALMIŞ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin