KILIÇLAR ÇEKiLiR

138 62 9
                                    

       Oğuzlarda büyük sessizlik vardı. Bu fırtına öncesi sessizlikdi. Selçuk Bey ve beraberindeki 15.000 oğuzlu   hem hüsrev ağa'nın intikamı hemde bölgenin tehdidi hemde düzenin bozulmaması için Gazneli Mesuda yiğitlik ve mertliği göstermek için can atıyordu.
        1035 yılının haziran ayında Selçuk Bey ve idaresindeki 15000 oğuzlu horasan'a doğru yola çıktılar. Ellerinde mızrak, kalkan, kılıç, bıçak, migfer ne varsa aldılar,tam teçhizatlı bir şekilde Selçuk Bey ve ordusu ilerliyor ilerlerkende güneşin sıcağı bir başka vuruyordu toprağa, oğuzlar her bir adımını gururla ve onurla atıyordu. Onlar için artık gösteriş değil, laf değil, icraat zamanıydı. Bunu çok iyi biliyorlardı.

        KUTALMIŞ sanki bu anı bekliyordu. Migfer takmayı hiç sevmez onu korkaklık olarak yorumlardı. Bir yanında iki kılıç bir yanında kalkan arkasında ok torbası ile mızrakları vardı. KUTALMIŞ'ın henüz genç yaşta gelişmiş büyük ve iri vucuduna bir bu kadar daha malzeme konsa ağzını açmadan yürüyeceğine emindim. KUTALMIŞ çok milliyetçi bir gençdi ve hemen yanında Tuğrul oda kendisi gibi kuşanmış gurur ve onurla mücadeleci ve savaşcı ruhlarıyla Selçuk Bey'in arkasında Horasan'a doğru yürüyorlardı. Evet iki önemli ordu Horasan'da nesa denilen yerde karşılacaklardı. Oğuzların kervanı tam yol ilerliyor herkes vakit kaybetmeden savaşa başlamak istiyordu.

       Nihayet Nesa denilen mevkiye gelinmiş, Gazneli Mesud ve ordusu karşıda vaktin gelmesini bekliyordu yalnız onunda ordusunu gaza getirecek iki üç çift sözü vardı.

       Selçuk Bey orduyu iştaha getiriyor, atının üstündeki sözleriyle ordusunu yüceltiyordu. KUTALMIŞ bir an Selçuk Bey'e döndü ; "izin verirseniz benim bi fikrim var Efendim" dedi. Selçuk Bey; "buyur bakalım KUTALMIŞ" dedi. Affınıza sığınıyorum Efendim ama Gazneliler güçlü bir orduya sahip onlarla elbette her türlü şekilde savaşırız ama benim fikrim bir taktik izlememiz ve ben bu taktiği iki gecedir düşündüm eğer izniniz olursa,sizde onaylarsanız bunu sizede açıklamak istiyorum efendim dedi. Selçuk Bey; "buyur KUTALMIŞ" dedi.

       KUTALMIŞ söze şöyle başladı. BEY'im Gaznelilerin süvarileri çok tehlikeli olduğunu ve kitle halinde saldırının sakıncalı olacağını, düşmanın yan ve kenarlarına yapılacak saldırının daha çok yarar sağlıyacağını söyledi. iki safa ayrılırsak ve ilk safı sağ ve sol iki koldan oluştururuz, ikinci safı dört koldan oluşturmalıyızki hem savunmayı hemde saldırıyı gerektiğinde daha rahat yapalım. Arka arkaya böylece toplamda üç saf olmuş oluruz daha sağlam dururuz dedi.

        KUTALMIŞ'ın planı inanılmazdı. isleyiş yapı kurulum saldırı ve savunma bakımından muhteşem düşünülmüştü. Bu ne zeka, bu ne çözümcü ve bu ne hırslı bir çocuktu. Selçuk Bey başını sallıyor bi yandanda torunu KUTALMIŞ'a çok derin derin bakıyordu. Aslan Bey KUTALMIŞ'ın babasıydı ve gözleri dolmuştu. içinden "işte benim oğlum" diyordu. Aslan Bey çok mert ama çok mert olduğu kadarda çok duygulu bir insandı gözleri doldu oğlu KUTALMIŞ ile gurur duyuyordu. Gözlerinden gurur damlası aktı akacaktı ama o yiğit insandı onagöre gururdan bile ağlanmazdı.

        Tuğrul bey hemen KUTALMIŞ'a sarıldı tebrik ederim bu ne kadar güzel bir plan dedi. Onunla dost olduğu için gurur duyuyordu. Selçuk bey yanına Gaffar Han ile oğuzların en savaşçı ve mücadeleci komutanlarını çağırdı. KUTALMIŞ'ın planını onlarada açıkladı. Planı dinleyen Gaffar Han'ın ağzı açık kaldı ve KUTALMIŞ'a dönüp; "bu planı hüsrev ağa öleli 15 gün oldu. 15 günde mi hazırladın?" dedi. KUTALMIŞ; "Hayır Gaffar Han'ım dün bir bugün iki çünkü savaşın bugün olacağını biliyordum" dedi ve ekledi. Diyeceklerim daha bitmedi dedi. Selçuk Bey ve beraberindeki komutanlar pür dikkat KUTALMIŞ'a bakıyor, ağzından çıkacak kelimeleri dinlemek için dikkatle bekliyorlardı.

        KUTALMIŞ; yine Selçuk Bey'e dönüp söz aldı ve dediki; Biz önce ilk hamleyi Gaznelilerden bekleyelim onlar çabuk iştaha gelsin ve üzerimize doğru hareket etsinlerki bizde bu planı daha rahat işleyelim. Saldıralar böylece bizim merkezimize doğru gelecek, biz saldırı anından biraz önce sağ ve sola iki kanat halinde açılacağız ve böylece merkeze giren gazneliler en arkadaki üçüncü safı kılıçları çekilmiş vaziyetde bulacaklar dedi.

      Selçuk Bey yerinden kalktı ve gidip KUTALMIŞ'ın alnından öptü ve "Seni yarın ALLAH'ın izniyle çok güzel günler bekliyo evlat" dedi. Bu söz KUTALMIŞ için çok önemliydi. Selçuk Bey'den bu sözleri duymak ona inanılmaz keyif vermişti.Tuğrul duyduklarına şaşırmıştı ve dediki; "ne duruyoruz artık KUTALMIŞ'ın planını icraate dökelim, yerlerimizi savaş pozisyonunda alalım" dedi. Selçuk Bey ve Gaffar Han planı aynen KUTALMIŞ'ın dediği gibi yaptı ve bekler pozisyona geçti. Atının üstünde heybetli görüntüsüyle günün adamı seçilen KUTALMIŞ planın sağlamasını yapmış Gazneli Mesud ve ordusunu beklemeye geçmişti.

       Tam 20 dakika sonra karşıdan bir toz ve duman ayağa kalktı. Gazneliler saldırıya geçmiş çok hızlı bir şekilde devesa süvarileri ile dehşetli bir şekilde üzerlerine geliyorlardı. Artık savaşın başlamasına dakikalar kalmıştı.

KUTALMIŞ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin