Oğuzların Kınık boyundan gelen büyükler, Selçuk Beyin önderliğinde obalarında hayatlarını surdürüyordu, Aral Gölü'ne yakın yerde yaşamını sürdüren Oba hayatı, Selçuk Bey ile çok hızla gelişıyordu. Aslan bey Selçuk Bey'in oğluydu.
Aslan bey çok mutluydu ama yiğit bir insan olduğu için sert mizaçlıydı ve bu yüzden sevincini pek belli etmiyordu. KUTALMIŞ beşiğinde uyuyor, keçi sütü ile büyüyordu çunkü oba yaşamında keçinin büyük bir önemi vardı, bu Aral Gölünün kenarinda yaklaşık 200 kıl çadır vardı. Kıl çadır; kara keçinin kılının dokunması, taranması, eğrilmesi ve dikilmesi ile oluşan bir çadırdı.
Her çadırda bir direk vardı bu direklerin boyu 2 metre civarında idi. Direk sayısı obadaki beyin durumunu zenginliğini ve itibarını gösterdiği için ona göre çadır yapılirdı. Selçuk Bey'in çadırı tam 7 direkten oluşuyordu. Obanın Efendisi oydu çünkü.Kıl çadırlar kışın soğuk yazın sıcak olma özelliği vardı. Kışın yağan yağmuru üzerinde durdurmayan kıl çadır, yaz aylarında serin mi serin olurdu.
Obada keçi sütü ve yoğurdunun ticareti yapılır. Bu ticaretin sürmesi için kervan ile halep ve şam,a kadar gidilirdi. Yeri gelir deri ticareti yapılır. Hatta tuz ticareti bile yapılırdı.
Selçuk Bey bir torunu olduğunu ögrenmişti ve adının kutlu mübarek anlamına gelen KUTALMIŞ konulduğunuda öğrenince dahada mutlu olmuştu. Selçuk Bey obanın büyüğü olduğu için tebriğe gitmezdi o zamanki saygı biçimi buydu. Aslan bey oğlu KUTALMIŞ ile Selçuk Bey'in elini öpmeye gelmişti. KUTALMIŞ büyük dedesiyle ilk defa tanıstı. Dedesinin gösterişli çadırına gelmiş gülücükler atıp duruyordu keyfide yerindeydi. Selçuk Beyin oğulları musa ve mikail ağabeyleri Aslan Beyi el üstünde tutuyorlardı. Musa bey ise daha çok sevinçliydi oğlu Tuğrul'a bir amcaoğlu geliyordu.
Tuğrul Bey musa beyin oğluydu ve KUTALMIŞ'ın amcaoğluydu. Musa Bey bu yüzden KUTALMIŞ'ın doğumuna çok daha sevinmişti. Selçuk Bey KUTALMIŞ'ı çok sevmişti. O da büyükbabasının ilgisinden oldukça memnun gözüküyordu.
Esme hatun KUTALMIŞ'ın annesiydi, o Selçuk Beyin yanına gelmiş KUTALMIŞ'ı birakmış Selçuk Bey'in elini öpmüş ve hemen kendi çadırına dönmüştü çünkü obanın kadınları onu tebriğe geliyor yemek getiriyor ve yeni lohusa olduğu için yani yeni doğum yaptığı için ona yardım ediyolardı.
Aslan Bey babası Selçuk beyi ziyaretinden sonra çadırına gelmiş, obanın ileri gelen büyükleri ile dışarda hasbihal ediyordu. KUTALMIŞ her zamanki gibi oymalı ahşap beşiginde keçi sütünu içip ortalığa gülücük saçıp keyfine bakıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUTALMIŞ
AdventureArdından gelecek Cihan Devleti var onun, koskaca bir imparatorluğun kıvılcımı o, nice yiğitlerin başı, ustası, önderi, cengaver, yiğit, becerikli, ulu ve tek korkusu ALLAH, o bir kıvılcım ve o bir ardından gelecek olan buyuk imparatorluğun kökü, onu...