Bab 3

113 3 1
                                    

Termenung damia seorang diri didalam bilik mengingatkan kejadian petang tadi.Kenapa mesti dia muncul depan aku?hurmm...

"Tok tok tokk", kedengaran pintu bilik damia diketuk dari luar.

"Masok je pintu tak kunci pon",sahut damia.

"Tak tido lagi ke anak ibu yang cantik nih?

"Blom lagi ibu..tak boley tido pulak rase..mata ni bulat jee.. hahaa"

"Tak boley tido knpe? Mia ade fikirkan sesuatu ke?

"Ehh xde la ibu"

"Ni ibu nak bgi tahu mia ni.Esok haizril nak datang sini.katenye nak ajak kamu balik ke rumah mama dan papa dia."

"Hah!!? Haizril nk datang sini?..ermm..mia taknak la ikut dia ibu..Ibu tahu kan apa yang dia buat lepas kitorang kawen.😢

"Ibu tahu mia..Tapi haizril tu suami kamu,kemana pon dia pergi kamu kene ikut..Tak boleh derhaka taw,walaupon dia pernah sakitkan anak ibu nih"

"Hmm tapi ibu,mia tak sanggup la nak berhadapan dengan dia..Mia malu..Malu dengan apa yang dah jadi antara mia dengan adik kembar dia tu.."jawab mia dalam nada mendatar.

"Mia kene ingat,yang lepas tu biarkan lepas..Mia kene mulakan hidup baru..lahipon ibu tengok Haizril tu sejak kamu hilang ke luar negara,dia banyak berubah..Dia jadi seorang yang pendiam,tak suke bergaul dengan orang lepastu selalu kurung diri dalam bilik..sampai tak makan berhari hari.Ibu rasa Haizril dah mula sedar apa yang dia dah buat kat kamu mia."Nasihat ibu panjang lebar kepada damia.

"Hmm mia akan cuba ibu..ibu doakan kebahagiaan mia ye."

" Iyee ibu sentiasa doakan anak ibu.Ibu nak mia berbaik semula dengan Haizril."

"Baiklah ibu"

Damia terus memeluk ibunya erat sebelum ibu keluar meninggalkan bilik itu..malam iti damia tidur dengan tenang sekali setelah mendapat nasihat dari ibunya.

💋💋💋

Keesokan harinya.....

Kedengaran bunyi kereta Audi hitam milik Haizril memasuki perkarangan rumah Damia.

"Assalamualaikum",Haizril memberi salam.

"Waalaikumsalam",Jawab ibu dan abah."haa Haizril masuk lah..jangan malu malu.

"Terima kasih ibu abah"
"Ermm mia mana?

"Mia ade kat atas.Tunggu jap ye ibu panggilkan".

...................

"Miaaaa..oooo miaaaa..."
"Mia jom turun,Haizril dah sampai tu"

"Haizril dah sampai?? Cepatnya"

"Mestilah cepat,nak jumpa isteri kesayangan"

"Apalah ibu nii..kesitu pulak..dah la jum ibu"ajak mia tidak mahu panjang cerita nanti macam macam yang ibu akan cakap sambil membawa beg baju bersama.

Damia terus duduk disisi ibunya.Haizril dari damia turun hingga duduk asyik memerhati damia tak kelip kelip mata.Damia mula rasa tak selesa dengan pandangan Haizril itu.

"Haizril apa yang kamu tengok?? Minum lah air tu..nanti sejuk tak sedap pulak"tegur abah.

"Haa yelaa..hihii"

"Haizril nanti masa kat rumah sana jaga anak abah baik baik ye..Jangan sakitkan anak abah ye"

"Baiklah abah,Haizril janji akan jaga mia elok elok"

Mendengar Haizril kata begitu damia rasa amat pelik.Sebelum Damia hilang ke luar negara selama 2 tahun Haizril telah melayan Damia dengan teruk sekali sehingga sanggup memukul Damia.

"Abah ibu,Haizril nak mintak diri dulu..takut lambat pulak sampai sana"

"Haa yelaa hati hati bawak kereta tu,jaga anak ibu baik baik"pesan ibu kepada menantu nya itu.

"Baik ibu"

"Damia nanti kat sana jangan lupa ibu dan abah ye syg..jaga diri baik baik..jangan melawan cakap suami,jngn kurang akar dengan mentua kamu ye..Dengar nasihat ibu ni"

"Ye ibu..Mia syg ibu sangat sangat..Mia takkan lupa ibu dan abah kt sini..nanti ade masa mia datang jenguk ibu dan abah ye"

Damia terus memeluk insan tersayang..Agak lama,Damia dah pon menitiskan air mata nya kerana tak sanggup nak berjauhan dengan ibu dan abahnya sekali lagi.Damia pon melepaskan pelukan.Haizril dan Damia telah pon berangkat pulang ke rumah mama dan papa mereka.

(Apa apa kesalahan ejaan leyh tegur ye..hehee..hope happy ngn bab ni..jngn lupa vote)

Jangan Berhenti MencintaikuWhere stories live. Discover now