Bab 4

86 4 0
                                    

Dalam kereta ketika pejalanan pulang.......

Masing masing mendiamkan diri.Tidak tahu nak cari topik untuk perbicaraan.Selepas 30 Minit mendiamkan diri,Haizril memulakan perbualan.

"Mia..."?

"Hmm"?

"Bila awak sampai sini? Awak tak bagitahu saya pon."

"Erm ade la dalam seminggu..Er kenapa pulak saya nak bagitahu awak kalau saya balik sini? Awak bukan kesah pon kan?

"Itu dulu mia..Sekarang saya dah rasa lain.Saya rasa sunyi bila awak takde.Hidup saya kosong,sepi tanpa ditemani seseorang yang bernama isteri.."

"Hhahaahaa mengarut la awak ni Haizril.Lain?? Apa yang lain nya??Baru sekarang ke awak nak cakap yang awak sunyi tanpa ditemani seorang isteri?? Selama 2 tahun sekarang baru nak cakap?? Tak payah kot,sebab hati saya dah terlalu sakit dengan perbuatan awak dan adik kembar awak!!!!"Damia tidak menyangka yang dia akan menengking Haizril..Lalu damia mendiamkan diri.

"Damia,Please forgive me..."Kata Haizril meminta maaf dengan suara yang sangat mendatar.

"Entah lah..Please bagi saya masa..Bukan senang senang je saya nak maafkan orang yang dah hancurkan hati saya"

"Okey,i give you time,but jangan lama sangat"jawab Haizril dengan nada sedih.

Sepanjang perjalanan mereka hanya berdiam diri melayani jiwa masing masing yang kini bercelaru. Masing masing memikirkan apa yang akan berlaku selepas ini.

💘💘💘

Tiba di rumah.....

Datin sofea dan Dato' Asraff menyambut kepulangan Haizril dan Damia dengan meriah dan gembira sekali.Terdapat pelbagai juadah yang dimasak hari ini untuk dijamu kepada Damia yang setelah kian lama menghilangkan diri.

"Ya allah miaa..rindunye mama kat kamu.."

"Mia pon rindu jugak dekat mama"

"Mia macam mana? Sihat?

"Mia okey je..Sihat alhamdulillah..

"Baguslah kalau macam tu..Erm mia kalau mama tanya jangan marah ye..

"Tanye je la mama..buat apa mia nak marah mama.."

"Mia masih bencikan Haizril?"

Tersentak damia seketika apabila mama bertanyakan soalan itu.

"Err..mi..miaaa bukan ta..takk nak jawab..tapi ma..mama bagi la masa untuk mia tenangkan fikiran mia."jawab Damia tergagap gagap.

"Takpe la mia..mama faham perasaan mia..mama tak marahkan mia.."

"Terima kasih mama"

"Ye sama sama mia"

Selepas berbual panjang Damia terus masuk ke dalam bilik untuk mengambil air sembahyang..setelah selesai solat mia terus merebahkan badan diatas katil sambil memejam mata.
Haizril membuka pintu bilik perlahan lahan sambil menjenguk kepala ke dalam bilik untuk melihat damia sedang berbuat apa.

"Ohh tido rupenye" haizril bermonolog didalam hati.

Haizril terus mendekati Damia.Lalu dia merebahkan punggung di birai katil.Wajah damia diamatinya dengan penuh minat.Dia sangat rindu untuk merenung wajah isterinya itu setelah sekian lama damia hilang dari hidupnya.Perlahan lahan tangan haizril mengusap lembut pipi damia.

"Ehhh apa yang awak nak buat nihh?"

"Hah? Takde apa lah..jangan la risau..Saya takkan apa apa kan awak sayang.."

"Sayang?"monolog damia dalam hati.

"Emm awak nak apa nih?"tanya damia dengan dahi yang berkerut.

"Takde ap..saya just nak tengok awak buat apa je.."

"Ohh"

"Ermm takpe lah saya nak mandi pastu solat jup"pamit Haizril.

"Ha okey"jawab damia ringkas tidak berminat mahu berbual panjang dengan haizril.

Damia kembali melelapkan matanya kerana terasa amat penat dan mengantuk.
Seharian berada didalam kereta tanpa berbuat apa apa..sakit pinggang,sakit badan semua terasa kini.Damia telah pun tidur dibuai mimpi..

Sory korang kalau bosan😊hope suka laa ye..jangan lupa vote okey😍💘

NAK CHAPTER SETERUSNYA??? KASI 100+ VOTE DULUU😉ECECEHH HAHAAA CPT²

Jangan Berhenti MencintaikuWhere stories live. Discover now