Kedvenc könyvem #3

43 9 1
                                    

Victoria Aveyard- Vörös királynő

Victoria Aveyard- Vörös királynő

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Leírás:

AZ ISKOLÁBAN TANULTUNK AZ ELŐTTÜNK LÉTEZETT VILÁGRÓL, az angyalokról és istenekről, akik az égben laktak, és szelíd szeretettel uralkodtak a Földön.

Egyesek szerint ezek csak mesék, de én nem hiszem.

Még mindig uralkodnak fölöttünk az istenek.

Lejöttek a csillagok közül.

ÉS MÁR NEM SZELÍDEK.

A közrendű, nyomorgó Vörösök az Ezüstök uralma alatt élnek, akik isteni hatalommal bíró harcosok.

Mare Barrow, a tizenhét éves falusi Vörös lány számára úgy tűnik, soha semmi nem fog megváltozni.

Mare az Ezüstök palotájába kerül, hogy azok között dolgozzon, akiket legjobban gyűlöl. Hamar felfedezi azonban, hogy vörös vére ellenére ő is halálos hatalommal bír, amely az Ezüstök uralmának végét jelentheti.

A hatalom játszmája azonban veszedelmes, és ki tudná megmondani, hogy ebben a vér által kettéosztott világban ki kerül ki győzedelmesen?

Oldalak száma: 422

Kiadási év: 2015

Hát wow. Ennyit tudok pillanatnyilag mondani rá, egyik kedvenc könyvem lett az biztos. Pedig az elején úgy álltam hozzá, hogy biztos nem fog tetszeni, de szerencsére nem így lett.

Vannak a vörösök és az ezüstök, akik teljesen mások. A vörösök a dolgozó nép, akiket besoroznak katonának egy végtelennek tűnő háborúba, ahonnan élve közülük nagyon kevesen jutnak ki. Őket képviseli Mare, a vörös vérű ezüst. Ezüstök pedig azok, akik valamilyen erőt birtokolnak pl: a zöldszívűek, telkik, nimfák vagy melákok. Közülük kerülnek ki a királyok és a nemesek, akik lenézik a vörösöket és csak rabszolgának használják őket, de jött Mare és mindent megváltoztatott különleges erejével, teremteni tud, nem csak uralja, hanem létre is hozza a villámot. Az ezüstöknek nincs ilyen erejük, ők csak a közelükben fellelhető eszközöket tudják felhasználni: vizet, tüzet vagy fémet.

Marera ugyanaz a sors vár, mint a társaira, családjára és barátaira: ha nem szerez munkát, besorozzák katonának. Minden megtesz azért, hogy el tudjon menekülni a besorozás elől, de sehogy sem megy neki és megismerkedik a Skarlát Gárdáva,l akik a vörösök elnyomása ellen harcolnak az ezüstök ellen. Utolsó otthon töltött napjait azzal tölti, hogy az utcán kirabolja az embereket, hogy a családjának legyen elegendő pénze, ám egyik este belebotlik egy idegenbe, aki munkát ad neki és ezáltal megmenekül a besorozás elől. Az idegen nem más volt, mint a következő ezüst király, akit utálnia kéne, de nem képes rá. Királyi szolga lesz, de egy véletlen baleset következtében fény derül az erejére és szolgából a fiatalabbik herceg, Maven menyasszonya lesz és ezüstnek kell kiadnia magát, amit gyűlöl, de szövetségesekre talál, akik átsegítik a nehéz időkön. Történetünk itt kezdd el kibontakozni lesz itt féltékenység, testvérharc és még a Vörös gárda is feltűnik, szóval minden megvan ebben a történetben, ami csak kell.

IMÁDTAM! Mare végre egy olyan főhősnő, aki nem siránkozik az elcseszett, összekuszálódott élete miatt és megpróbálja megváltoztatni azt. Már elsőre nagyon szimpatikus volt és a végére megszerettem. Nagyon erős karakter.

Calba az idősebbik hercegbe pedig egyenesen beleszerettem *-* Lehet, hogy ő lesz a következő király és egy harcos, de igazán tudta szeretni Maret és megtenni érte bármit az egész történet folyamán. Ő segítette a lányt munkához, tanította és bízott benne mindig. Felüdülés volt, amikor csak ők ketten szerepeltek.

Maven a fiatalabbikat is nagyon kedveltem, de a végére úgy megvertem volna az anyjával együtt, hogy az csak na. Na jó, ne durvuljunk ennyire, utálom őket és kész. Evangelinet, Cal menyasszonyát pedig egész végig gyűlöltem, de kellenek a könyvbe a negatív szereplők.

Összességében újra elmondom, hogy nagyon, de nagyoon tetszett és alig várom, hogy elolvashassam a következő részét. Azoknak tudom ajánlani, akiknek van annyi idejük, hogy leüljenek a könyvvel és egyszerre végigolvassák, de ha sikerül is elszakadnod tőle, akkor is üldözni fog, mert akarva is akaratlanul rajta fogsz agyalni.

Értesüléseim szerint a trilógia 3. része, majd 2017-ben fog jönni, szóval addig még várhatunk kicsit.

-L


Kis dolgaimWhere stories live. Discover now