Chapter One

28 6 0
                                    

Taehyung POV

"Oppa,sinilah..,"panggil Tzuyu.Aku hanya tersenyum dan menuju ke arahnya."Waeyo,chagi?"tanyaku lembut.

Mukaku disapu dengan sedikit bancuhan cat.Dahlah cat rumah,kalau cat watercolour takpe lah jugak.Aku membalas dengan menyapu sedikit cat pada hidungnya.

"Oppa...Kotorlah hidung chagi,"rungutnya."Tau pun kotor.Dahtu chagi pegi sapu cat tu kat muka oppa nape?saja je dia ni kan,"Dia hanya menjelirkan lidah.

Kami meneruskan kerja mengecat dinding untuk mural sekolah kami.Kerja sukarelawan lah katakan.Sebenarnya Tzuyu yg nak sangat ikut so aku pun ikut je lah takut apa-apa yg terjadi kat dia nanti.Betapa caringnya aku dengan Tzuyu.

"Oppa,lepas ni kita gi makan eh.Chagi lapar lah,"rungut Tzuyu.Aku mengusap lembut rambutnya dan mengangguk.

[dalam kereta]

"Chagi nak makan kat mna?"tanyaku.

"Kita makan kat tempat biasalah,oppa.Kat sana je tempat yg ada makanan paling sedap yg pernah chagi rasa,"ujar Tzuyu kagum.Aku hanya tertawa melihat telatah Tzuyu yg terlalu kagum dengan makanan.

~Geu soneul nae mireojwo save me save me...I need ur love before.........~

"Yeoboseyeo?"jawabku.Suara Jungkook kedengaran di hujung talian.

"Hyung,Rapmon hyung cakap yg esok kita ada perbincangan tentang persembahan kita untuk prom night nanti,"-Jungkook

"Ouh,arasseo.Gomawo Jungkook,"-Taehyung

"Cheonma hyung.Hyung kat mna ni,?"-Jungkook

"Hyung pergi keluar dengan Tzuyu lah.Kan hyung dah cakap tadi...Haih,"-Taehyung

"Ouh..Ingat hyung,date tu jgn sampai masuk hotel atau masuk bilik.Nanti lain pulak jadinya"-Jungkook

"Jeon Jungkook.Takdenya hyung nk bwk Tzuyu sampai ke situ.Agak-agak lah sikit Jungkook oi,"-Taehyung.

Aku memandang Tzuyu di sebelah.Tzuyu cuma memandang pelik.Aku hanya tergelak kecil.Tzuyu semakin geram kerana mungkin aku gelakkan dia lalu menentang mataku.Aku pula hanya membalas.

"Pin!!!!!!!!"

~~~~~~

"V?V!!Woi!!,"aku tersentak dengan Jin hyung.Aku memaling muka ke arahnya.

"Waeyo,hyung?"tanyaku,hairan.

"Kau ni dah kenapa?Dari tadi hyung panggil tak jawab-jawab pun,"Aku mengeluh.Jauh sangat aku mengelamun tadi.

"Taehyung,hyung tau yg kau masih terfikirkan Tzuyu tapi jangan terlalu fikirkan pasal dia lagi.Cuba hapuskan memori kau dengan dia.Dia dah pergi..Pergi buat selama-lamanya.Hyung bukan apa.Hyung risau dengan keadaan kau je,"kata Jin hyung.

Betul jugak apa yg Jin hyung katakan tadi.Kalau aku terlalu mengharapkan Tzuyu untuk kembali,memang tak dapat.Aku harus melupakan Tzuyu dari memori aku.Tzuyu dah....Pergi.

"Jomlah.Kita makan.Ahli BTS yg lain pun dah tunggu kat meja makan,"Jin hyung memegang bahuku.Aku mengangguk dan menuju ke meja makan.

Sampai di meja makan,ahli BTS tersenyum memandangku."Mwoya?"tanyaku."Aniya,kami just happy yg kau dah join balik kami makan.Rindu lah dengan chingu aku ni,"kata Jimin.

"Yelah-yelah.Dahlah,makan je makanan kau tu,pendek,"ujarku.Jimin hanya mencebik dan gelakan BTS kedengaran.

[Skip]

"BANGTAN SONYEONDAN!!"suara Jin hyung bergema.Haduih,pagi Isnin.Hari Isnin.Hari yg paling aku benci.Hari untuk pergi ke sekolah.Aku membangunkan Jimin.

"Chim-chim...Bangunlah...Sekolah,"kejutku dan mengambil tuala lalu membersihkan diri.Selesai bersiap dan bersarapan,kami bertujuh pergi ke sekolah dengan menaiki kereta.

"Huwargh~~.Malasnya nak masuk kelas.Ponteng boleh tak?,"tanya Suga hyung.

"Takdenya kau nak ponteng.Kalau kau ponteng,aku buang patung Kumamon kau tu,"ugut Jin hyung.

"Yelah-yelah..Aku tak ponteng.Ppalli,nanti lambat nak masuk kelas,"kami bertujuh pun masuk ke kelas sebelum terlambat.

~~~~~~

Jihye POV

Aigoo..Mna pulak pejabat ni?Dahlah baru pindah,tak tau plak mana pejabat sekolah ni..Huhu,ommaaaaaaaaa..

Aku berjalan mencari pejabat baru yg kemungkinan aku pun tak tau mana tempatnya..Huh,aku duduk di anak tangga.Harap-harap jumpa.Lagipun sekarang ni waktu belajar.

"Jihye?,"aku memaling ke arah suara tersebut.Alangkah terkejutnya aku apabila melihat abang angkatku,Jimin.Dah lama aku tak berjumpa dengan dia.Aku memeluk Jimin seerat-eratnya.

"Jihye buat apa kat sini?,"tanya Jimin."Jihye cari pejabat sekolah ni tapi dari tadi tak jumpa-jumpa..Huhu,oppa sekolah sini ke?,"tanyaku.Jimin mengangguk.

"Jinjja?!Yeay!!oppa tunjukkanlah jalan nak gi pejabat tu..Pliz~,"pujukku.

"Arasseo,arasseo..Jom ikut oppa,"aku mengikut Jimin ke pejabat guru.

~~~~~~~
Mian kalau tak best.Otak author kering so idea pun tadak keluar..Hehehehe

Love in HateWhere stories live. Discover now